• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

البرز برای نخستین بار ۴ فصل متوالی نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد

  • کد خبر : 23427
  • 28 اسفند 1402 - 8:59
البرز برای نخستین بار ۴ فصل متوالی نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان البرز با نرخ بیکاری ۸.۳ درصد و کاهش یک.۸ درصدی نسبت به زمستان سال گذشته، برای نخستین بار ۴ فصل متوالی نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد.

به گزارش کوه سرفراز، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، خوشبختانه در زمستان سال جاری نرخ بیکاری ۸.۳ درصدی را تجربه کردیم و این در حالی است که با مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: فعال بودن واحدهای تولیدی و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان باعث شده تا البرز هفدهمین استان بیکار کشور باشد. نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال جاری با افزایش یک و یک درصدی به شاخص ۴۰.۵ رسیده است.

عبدالله دارایی در ادامه افزود: در این راستا نسبت اشتغال استان با افزایش ۱.۷ واحدی به ۳۷.۱ رسیده است و این در حالی است که کشور در زمستان سال جاری نرخ بیکاری ۸.۶ درصدی و مشارکت اقتصادی ۴۰.۸ و نسبت اشتغال ۳۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

دارایی در ادامه گفت: به لطف خداوند متعال و همکاری دستگاه‌ها و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز برای نخستین بار نرخ بیکاری کمتر از متوسط کشوری را تجربه کرده و ۴ فصل پیاپی در یک سال نرخ تک رقمی بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23427