• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل بهزیستی استان البرز:

مددجویان بهزیستی بیمه اجتماعی می شوند

  • کد خبر : 23393
  • 26 اسفند 1402 - 13:30
مددجویان بهزیستی بیمه اجتماعی می شوند
مدیرکل بهزیستی استان البرز در نشست با سرپرست صندوق استان گفت: مددجویان فاقد پوشش بیمه اجتماعی جهت بهره مندی از بیمه اجماعی به صندوق معرفی خواهند شد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از وابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز، فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور در محل اداره کل بهزیستی استان البرز با وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست محمدی فلاح با اشاره به نیاز مددجویان بهزیستی به بیمه اجتماعی گفت: نیاز به برخورداری از بیمه اجتماعی در بین مددجویان بهزیستی نسبت به سایر اقشار جامعه، ملموس تر است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تأکید کرد: 162 هزار مددجو در استان البرز تحت پوشش بهزیستی می باشند که مددجویان فاقد پوشش بیمه اجتماعی جهت تحت پوشش قرار گرفتن چتر بیمه ای به صندوق معرفی خواهند شد.

وی افزود: با توجه به ارتباط مستمر مردم از قبل تولد تا زمان سالمندی با سازمان بهزیستی، از تمام ظرفیت های اداره کل بهزیستی استان اعم از کانال های فضای مجازی ، مراکز مثبته در محله ها ، جلسات و نشست های فصلی با مروجین و غیره برای معرفی صندوق به جامعه هدف استفاده خواهیم کرد.

محمدی سرپرست صندوق استان نیز گفت: تاکنون در استان البرز حدوداً 21 هزار نفر به عضویت صندوق درآمده اند که بالغ بر 1100 خانوار از مزایای صندوق شامل مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی و یا مستمری بازماندگان بهره مند شده اند.

محمدی عنوان کرد: رسالت صندوق ارائه خدمات بیمه اجتماعی در کوتاه ترین زمان و مکان به جامعه هدف می باشد.
وی بیان داشت: صندوق در راستای اجرای اصل 29 قانون اساسی تشکیل شده است، در این اصل از قانون اساسی صراحتا برخورداری و بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی را حق همگانی کلیه آحاد جامعه می داند.

محمدی افزود: تا قبل از تاسیس این صندوق افراد به واسطه داشتن رابطه کارگری و کارفرمایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گرفتند اما با تأسیس این صندوق و پرداخت دوسوم حق بیمه توسط دولت ، واجدین شرایط بدون در نظرگرفتن رابطه کارگری و کارفرمایی و فقط با پرداخت یک سوم حق بیمه، تحت پوشش چتر بیمه ای قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23393