• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز:

گردشگران به حریم رودخانه های البرز نزدیک نشود

  • کد خبر : 23371
  • 25 اسفند 1402 - 12:02
گردشگران به حریم رودخانه های البرز نزدیک نشود
مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز از گردشگران خواست به حریم رودخانه های دائمی و فصلی این استان به سبب احتمال طغیان این منابع آبی نزدیک نشوند.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از ایرنا، عباسعلی کیخایی با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی و هشدار سطح زرد هواشناسی افزود: رودخانه های کرج ، طالقان ، برغان و کردان بیشترین خطر طغیان را در شرایط بارش تندری باران را دارند که ورود گردشگران به حریم این رودخانه با خطرجانی همراه است.

وی ادامه داد: تیم های حفاظتی شرکت آب منطقه ای استان البرز درحاشیه رودخانه کرج مستقر شده و انتظار می رود مردم با این تیم ها همکاری بیشتری کنند.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز گفت : مسافران از خیمه زدن در مسیر رودخانه های فصلی استان البرز خودداری کنند چرا که احتمال طغیان این رودخانه در شرایط بارندگی دور از انتظار نیست .

اداره کل هواشناسی استان البرز نسبت به خطرات سامانه بارش تندری طی امروز جمعه و فردا شنبه در این استان هشدار داده است.

خردادماه امسال براثر بارش تندری باران و جاری شدن سیل خسارات فراوانی به جاده کرج – چالوس ، رودخانه کرج و بیش از۵۰ دستگاه خودرو گردشگران وارد شد که خوشبختانه مسافران در این حادثه به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافتند.

بر اثر این بارندگی پنج تونل جاده کرج – چالوس انباشته از گل ولای و شن و ماسه شد که پاکسازی تونل ها و ترمیم کامل جاده حدود ۲ ماه زمان برد .

تابستان سال ۱۴۰۱ نیز براثر بارش سیل آسای باران در ارتفاعات طالقان خساراتی به منازل روستایی حاشیه رودخانه های فصلی وارد شد و بیش از ۷۰ دستگاه خودرو گردشگران از بین رفت.

تیرماه سال ۱۳۹۴ نیز بارش سیل آسا به مدت ۱۱ دقیقه در روستای سیجان حاشیه رودخانه کرج سبب مرگ هشت نفر و از بین رفتن ۱۰۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک گردشگران شد.

مسوولیت حفاظت از رودخانه های دائمی و فصلی استان البرز برعهده شرکت آب منطقه ای استان است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23371