• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
امام جمعه کرج:

غرب تنها شعار مبارزه با نسل کشی و تبعیض نژادی سر می‌دهد

  • کد خبر : 23368
  • 25 اسفند 1402 - 11:54
غرب تنها شعار مبارزه با نسل کشی و تبعیض نژادی سر می‌دهد
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرد: دولت های غربی با وجود جنایات بیشرمانه و ضد بشری صهیونیست ها، تنها شعار پوج مبارزه با تبعیض نژادی را سر می‌دهد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج به فرا رسیدن یکم فروردین ماه روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی اشاره کردو افزود: غربی ها برخلاف این شعار عمل می کنند و امروز جهان شاهد نسل کشی درغزه است.

وی بیان کرد: امروز صهیونیست ها نسل کشی در غزه را به سمت گرسنگی و تشنگی مظلومان برده اند؛ البته برخی غربی ها در این روزها به بهانه حمایت از مردم غزه ژست خیرخواهانه هدفمند به خود گرفته اند و با ادعای ساخت خانه برای فلسطینیان به کمک صهیونیست های جنایتکار شتافته اند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: جبهه استکباری می خواهد به رفح حمله کند و برای نجات خودشان کاری کنند؛اگر اسرائیل جنگ جدیدی در منطقه شروع کند با تمام شدن خودش به پایان می رسد.

وی گفت: در طول چهار ماه تهاجم صهیونیست ها به غزه به اندازه چندین سال جنایت کودک کشی در جهان به وقوع پیوسته است.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان امسال با خشم فلسطینی ها در کرانه باختری همراه شده و زندگی را برای ساکنان سرزمین های اشغالی سخت تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ادامه داد: امروز شاهد مجاهدت ها و پیروزی های بیشتری در غزه و فلسطین هستیم و امیدواریم کار اسرائیل غاصب به ماه رمضان دیگری نرسد.

گرامیداشت سالروز وفات یادگار امام

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۵ اسفندماه سالروز رحلت یادگار امام(ره)، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی رحمت الله علیه گفت : یادگار امام ، یار و مدافع رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) بود.

ارائه گزارش کار و ایجاد امیدآفرینی

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اقدامات گسترده دولت در بخش های مختلف بیان کرد: برای اینکه آثار این فعالیت ها ملموس باشد، دستگاههای اجرایی باید گزارش کار خود را در پایان سال به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: ارائه گزارش در خصوص مهار تورم و رشد تولید از مهمترین مسائلی است که در استان البرز باید به اطلاع مردم برسدو باید امیدآفرینی کرد.

ضرورت توجه مجلس به اولویت های فرهنگی و اقتصادی

امام جمعه کرج با اشاره به تهاجم تبلیغاتی دشمنان علیه نظام اسلامی گفت : مجلس شورای اسلامی باید در این شرایط حساس به ترسیم مسیر درست برای اولویت های فرهنگی و اقتصادی کشور بپردازد.

وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی و رسانه ای غرب شاهد موج سنگین تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان هستیم .

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد:براین اساس توجه به نیازهای مهم کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی مهمترین اقدام برای رفع مشکلات اجتماعی و ناکامی تبلیغات دشمنان است.

نقش برجسته روحانیت در ملی شدن صنعت نفت

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت و نقش برجسته روحانیت در تحقق این مهم گفت : وقایع آن دوران پر از درس و عبرت است .

وی یادآور شد: نفت ایران در سال ۱۲۸۷ شمسی در زمان محمدعلی شاه کشف شدکه از آن دوران تا زمان رضاخان قراردادهای مختلفی برای غارت این ثروت ملی با کشورهای سلطه گر بخصوص انگلیس بسته شد که مردم آگاه اعتراض کردند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: آیت الله کاشانی با نگاه به پایه گذاری اقتصاد موثر در کشور و حمایت از دکتر مصدق برای ملی شدن صنعت نفت به خوبی نقش آفرینی کرد.

وی اظهار کرد: اعتماد دکتر مصدق به آمریکا و تاسیس سفارت این کشور در ایران آغازی برای دخالت در امور داخلی کشورمان بود که یک اشتباه و اقدام نابجای تاریخی به شمار می رود؛ در واقع سفارت آمریکا به لانه جاسوسی و مکانی برای توسعه جنایت های استکبار در کشورمان تبدیل شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نگاه توطئه های مختلف استکباری علیه کشورمان بیان کرد: امروز آمریکا به دنبال حذف نظام اسلامی است تا همچون گذشته بتواند در کشورمان دخالت کند و این موضوع توسط عوامل داخلی بیگانگان دنبال شده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس ما هر هفته در نماز جمعه فریاد مرگ بر آمریکا علیه جبهه خونخوار استکباری سرمی دهیم.

ضرورت بهره گیری معنوی از بهار قرآن وطبیعت

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت گفت : ما باید از هر۲ بهار قرآن و طبیعت بهره معنوی بگیریم؛ نوروز ۱۴۰۳ با بهار پربرکت قرآن تقارن یافته که شاهد رستاخیز طبیعت و بازگشت به فطرت جان هستیم.

وی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام دارای ویژگی های والای دینی و معنوی است ؛حضرت خدیجه (س) از هزاران مرد بیشتر به کمک رسول خدا شتافت و برای اسلام فداکاری کرد.

آیت الله حسینی همدانی گفت : جایگاه زن در نگاه اسلام ویژه است ؛امروز دشمنان اسلام به تهمت و دروغگویی علیه نظام اسلامی روی آورده اند در حالیکه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به جایگاه بانوان نگاه ویژه داشته است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: در بحث جهاد تبیین فهرست بلندی از بانوان از صدر اسلام تاکنون در عرصه اجتماعی و دینی به خوبی نقش آفرینی کرده اند؛اسلام مخالف هرزگی و ولنگاری است اما از جایگاه اجتماعی بانوان دفاع می کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: توجه به حجاب زن از دستورات الهی در قرآن کریم است ضمن آنکه مردان هم باید مراقب چشمان خود باشند.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان در خصوص مسائل اجتماعی کشورمان غوغاسالاری به راه انداخته اند و به دنبال اهداف پلید خود هستند که باید دستگاههای نظارتی و اجرایی به خوبی در عرصه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23368