• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان البرز:

البرز نیازمند آبیاری قطره ای برای مدیریت کم آبی است

  • کد خبر : 22992
  • 13 اسفند 1402 - 7:50
البرز نیازمند آبیاری قطره ای برای مدیریت کم آبی است
نشست خبری مهندس حمیدرضا نامداری مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان البرز، با حضور معاونین و مدیران آبفا و اصحاب رسانه در سالن جلسات برگزارشد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان البرز،ضمن اشاره به حماسه ۱۱اسفند وقدردانی از مردم گفت: در استان البرز به واسطه قرارگرفتن دریک منطقه خاص جغرافیایی وآب وهوای خوب، با جمعیت بیش از ظرفیت مواجه هستیم و باساخت مخازنی که یکسال گذشته انجام شده سعی می‌کنیم باافزایش جمعیت همگام شویم.

مهندس حمیدرضا نامداری افزود:از سال گذشته پروژه های زیادی راشروع کردیم، درحوزه تامین آب در خردادماه باساخت تصفیه خانه شماره ۳با تولید به مقدار ۵۷۰ متر در ثانیه اقدام شد.

نامداری با اشاره به گزارش هواشناسی در اعلام پاییز بدون بارش سال جاری، اظهار کرد: برای مدیریت کم آبی پیش رو و گذر از بحران احتمالی و تامین آب مصرفی، حدود ١٢٠ حلقه چاه جدید حفر و ١٠٠ حلقه چاه قدیمی مجدد احیا و بازسازی شد.
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان البرز بیان کرد: بیشترین مصرف آب درحوزه ی کشاورزی با ۹۰ درصد مورد استفاده است، باید با تغییر نوع کاشت وآبیاری و تولید متناسب با اقلیم تجدیدنظر کنیم و با آموزش در سایر ارگانها ومردم به این روند بپردازیم.
وی با اشاره به روز درختکاری وبهره مندی بیشترمردم از فضای سبز بر نیاز البرز به آبیاری قطره‌ای تاکید کرد وافزود: دراستان ما ۷۰درصد آب کشاورزی وجود دارد و مانگران تامین آب شرب آیندگان هستیم ودر این هدف ما نیازمند اصلاح مصرف آب در منازل و صنایع هستیم.

وی درپایان افزود: در بخش غربی استان البرز در هشتگرد، شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و در آینده‌ای نزدیک چهارباغ با احداث تصفیه خانه آب ظرفیت ۲۵ میلیون متر مکعب در سال مشکلاتی که در بخش غربی داشتیم برطرف شد و اکنون نظرآباد و اشتهارد به آب سد طالقان متصل شدند و با تکمیل تصفیه خانه بسیاری از مشکلات در بخش غرب استان برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22992

برچسب ها