• برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

اهداف و برنامه‌های دکتر ابراهیم رضاپور

  • کد خبر : 22922
  • 09 اسفند 1402 - 20:41
اهداف و برنامه‌های دکتر ابراهیم رضاپور
دکتر ابراهیم رضاپور کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استان البرز و از جمله کرج را ایستگاه اول مهاجرپذیری در کشور دانسته و معتقد است سرریز جمعیت شهرهای کمتر توسعه یافته به دلیل نزدیکی به پایتخت به استانی هم چون البرز  و شهر کرج مهاجرت می‌کنند.

وی معتقد است توزیع متوازن امکانات در سراسر کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا آسیب آن شامل شهرهایی هم چون کرج نشود.

۲وظیفه مهم نمایندگان مجلس از زبان دکتر ابراهیم رضاپور
قانون گذاری و نظارت تنها وظایف نمایندگان مجلس است
در حوزه قانون گذاری نمایندگان با استفاده از کارشناسان و افراد متخصص باید به اصلاح قوانین و وضع قوانین جدید اقدام کنند.
نظارت وظیفه دیگری از نمایندگان مجلس است که منتخبین مردم باید با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارند به طرح تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق تفحص و در نهایت اصل ۹۰ برای بهبود شرایط موجود اقدام کنند.

دولت در کسری بودجه ناکارآمد عمل کرد
عملکرد دولت در اجرای سیاست مالی، کارکرد سیاست ارزی و پولی و همچنین برخی عوامل نهادی مثل ناکارامدی در فرآیند نظام بودجه­ ریزی و مراحل تخصیص بودجه، حوادث پیش­بینی نشده و فساد اقتصادی به عنوان مهمترین علل کسری بودجه، شناسایی می­ شوند.
دولت در میان عوامل مختلف، فساد اقتصادی رتبه سوم را در شکل­ گیری کسری بودجه دارد. این عامل متأثر از ضعف در اجراء و حاکمیت قانون، کیفیت دولت و سیستم­های نظارتی است که رفتار رانت جویی در مراحل بودجه را به­ وجود می­آورد و در نهایت با تحمیل هزینه­ های غیرمفید، احتمال کسری بودجه را تشدید می­کند.

فرهنگ در کشور ما با مشکل مواجه است.
۱۸ دستگاه به صورت مستقیم و ۵۶ دستگاه به صورت غیر مستقیم در حوزه فرهنگ مسئولیت برنامه ریزی و توسعه فرهنگ را بر عهده دارند.
در بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شده است؛ به عبارتی سرانه هر فرد ۵۰۰ هزار تومان است
مجلس می بایست با ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد به بازبینی قوانین و فعالیت های دستگاه‌های فرهنگی بپردازد
مجلس باید با هدف گذاری های درست در حوزه فرهنگی به اصلاح قوانین بپردازد و در وضع موجود تغییراتی را ایجاد کند.

تاثیر منفی ارز ترجیحی بر دامداری و کشاورزی البرز
ارز ترجیحی علاوه بر آسیبی که به کشور وارد کرده است در پی تصویب طرح ارز ترجیحی بخشی از صنعت کشاورزی و دامداری البرز تحت تاثیر قرار گرفت.
به نظر بنده مجلس باید به شکلی برنامه ریزی کند که گرانی شامل بنزین یا خودرو شود نمی‌توان هردو همزمان و هم راستا گران کنیم و انتظار رضایتمندی از سوی مردم باشیم.
امروز شاهد گرانی ۳۰۰ درصدی خودرو هستیم که همگی در پی نداشتن برنامه ریزی دقیق و شفاف در این حوزه است.

افزایش سن بازنشستگی مسئله‌ای غیرقابل قبول است
قوانین حوزه کار و کارگری نیاز به اصلاح دارد، قرارداد تامین اجتماعی و قشر کارگری و کارمندی مشخص است، چه اتفاقی باید بی‌افتد که شاهد افزایش سن بازنشستگی باشیم؟
مسئله دیگری که در تأمین اجتماعی با آن مواجه هستیم نحوه حساب‌کرد پرداخت بازنشستگی است، چرا باید دو سال آخر برای پرداخت حقوق احتساب شود؟
باید این موارد از سوی مجلس و با نظارت وضع قانون درست رسیدگی و بررسی شود.

نجات کشور با قطع دست‌های انحصار، صنعت خودرویی
یک بار برای همیشه باید با قطع کردن دست‌های انحصار، صنعت خودرویی کشور را نجات داد و اجازه نداد منافع مردم به پای جریان انحصار و مافیای خودرویی ذبح شود؛ کاری که هم در جهت احترام به مصرف کننده ایرانی است و هم جلوگیری از نابودی محیط زیست و هدر رفت انرژی کشور است.
#دکتر_ابراهیم_رضاپور
#کد_انتخاباتی۴۳۹

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22922

برچسب ها