دیدار معاون تعهدات بیمه ای اداره کل استان با مدیرکل امور دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز؛ مهدی دشتی معاون تعهدات بیمه ای اداره کل استان دراین جلسه ضمن تشریح بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت:  به لحاظ اهداف و تکالیف اجتماعی خود موظف هستیم تا دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. و این امکان را برای دانشجویان فراهم کنیم تا پس از اتمام تحصیلات خود و ورود به بازار کار بتوانند از سابقه بیمه دوران تحصیل نیز بهره مند شوند.

معاون تعهدات بیمه ای اداره کل استان با اعلام این مطلب که یکی از شاهراه های توسعه هر کشوری بیمه های اجتماعی هست گفت : از جمعیت حدود 3 میلیون و 200 هزار نفری استان حدود یک میلیون 550 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و حدود 202 هزار نفر مستمری بگیر داریم که در ماه بالغ بر 1900 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت به مستمری بگیران و بیمه شدگان استان پرداخت می کنیم .

دشتی در ادامه به تشریح شرایط بیمه فراگیر خانواده ایرانی اشاره کرد و گفت : زنان خانه دار، دختران و دانشجویان می توانند در بازه سنی 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و اگر سن نامبردگان بیش از 50 سال باشد به ازای هر سال مازاد سن باید یک سال سابقه بیمه داشته باشند .

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی اداره کل تامین اجتماعی استان مبنی بر اعزام کارشناسان متخصص جهت آموزش و تشریح این طرح جهت جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما وظیفه اجتماعی خود می دانیم تا در جهت توسعه و ترویج بیمه فراگیر خانواده ایرانی قدم های مثبتی برداریم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

دکتر شریف کاظمی مدیرکل امور دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی خود مبنی بر اطلاع رسانی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از طریق این دانشگاه گفت: جامعه آماری تحت پوشش ما 4 هزار و 300 دانشجوی مقاطع دکتری عمومی و دستیاری پزشکی داریم و یکی از خدماتی که ما به آنان داریم ارائه می کنیم بحث بیمه درمانی است و با توجه به طرح سازمان که در قالب بازنشستگی ارائه می گردد قطعا با استقبال از سوی جامعه آماری ما روبرو خواهد شد .

دکتر شریف کاظمی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دستیاری ما اکثرا متاهل هستند فرصت خوبی است تا بتوانند از این طرح استفاده کنند و ما هم تلاش می کنیم تا با مشوق هایی که در امور دانشجویی دانشگاه داریم زمینه تسهیل استفاده از این طرح را برای دانشجویان خود فراهم کنیم و این مستلزم این است تا طرح توجیهی این بیمه از سوی اداره تامین اجتماعی استان تهیه و در هیات امنا دانشگاه مطرح شود تا بتوانیم تسهیلات لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهیم .

وی ضمن استقبال از بحث آموزش جامعه مخاطب خویش، اعلام آمادگی کرد تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی با استفاده از پتانسیل های دانشگاه اقدام لازم صورت پذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا