• برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
در نشست خبری مدیریت شهری کمالشهرمطرح شد:

ضرورت اختصاص عوارض قبرستان و شهرک صنعتی به شهرداری کمالشهر/تسهیلات ویژه بانکی وصدور مجوز رایگان برای بافتهای فرسوده

  • کد خبر : 22695
  • 02 اسفند 1402 - 11:38
ضرورت اختصاص عوارض قبرستان و شهرک صنعتی به شهرداری کمالشهر/تسهیلات ویژه بانکی وصدور مجوز رایگان برای بافتهای فرسوده
نشست خبری شهردار کمالشهر با حضور امام جمعه، اعضای شورای شهر کمالشهر و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای شهر برگزارشد که دراین جلسه مدیریت شهری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

نظام در عرصه های مختلف خدمات قابل توجهی ارائه داده
به گزارش کوه سرفراز، درابتدای این نشست امام جمعه کمالشهر ضمن گرامیداشت اعیادشعبانیه وحرمت قلم گفت:خبرنگاران می‌توانند نقش بزرگی را بااطلاع رسانی به مردم دارند، که خدمات ۴۰ ساله اخیر را انعکاس دهند، چراکه این نظام در عرصه های مختلف خدمات قابل توجهی ارائه داده که علیرغم تمام سنگ اندازیهای دشمن باجان شهیدان کوشیده است و دستاوردهای آن ناموس ما و حفظ آن وظیفه ماست.
نماینده ولی فقیه در کمالشهر افزود: تریبون نماز جمعه مستقل و مردمی و تحت امر مقام ولایت است و انتظار داریم در انعکاس آن خبرنگاران دریغ نکنند و محتوای آن را به گوش سایر مسئولان ومردم برسانند.

تسهیلات ویژه بانکی وصدور مجوز رایگان برای بافتهای فرسوده
مهندس محمد اسدی شهردارکمالشهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم در فضایی راهگشا پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.مدیریت شهری کمالشهر فراز وفرودهای زیادی داشته وسعی داریم باثبات مدیریتی که وجود دارد بتوانیم باآرامش و امنیت، فضای مثبتی جهت خدمت رسانی به مردم مهیاکنیم.

شهردار کمالشهر گفت: بعداز مشکلات سال ۹۱ بعداز ۱۱سال به همت نماینده استاندار مشکلات صدور مجوز برای اراضی اوقافی حل شد، همچنین باتوجه به ۲۴۴هکتار بافت فرسوده کمالشهر نامه‌ای را برای توسعه ارائه کردیم که با مصوبه شورای شهر متعهد شدیم، عوارضی دریافت نکنیم و تسهیلات ویژه بانکی وصدور مجوز رایگان را در نظر گرفتیم که مشکلات زیادی از مردم راحل خواهد کرد.

اسدی با اشاره به اینکه بخشی از درآمد شهرداری از محل عوارض می‌باشد، افزود:باتوجه به سیاستهایی که بوده شهرکهای صنعتی برای شهرداری کمالشهر ریالی درآمد برای شهر ندارند، که باپیگیریهای موثر شهرداری و شورای شهر در تلاشیم حق شهر را احیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه ی پیش بینی شده را محقق کردیم، گفت:طبق مطالعاتی که داشتیم کمالشهر ۸۹۰۰ متر نیاز به لوله گذاری دارد،که ۴۲۰۰ متر بالوله ۱۶۰۰ میلیمتر اجرا کردیم که تا ابتدای خرمدشت انجام شده اما باتوجه به اینکه مسئولیت هدایت آبهای بالا دست از وظایف آب منطقه ای شناخته شده وچون توسعه شهری صورت گرفته باایجاد آب بندهایی در بالا دست درحال کنترل هستیم که امیدواریم باطراحی درست این معضل رفع شود.

ضرورت اختصاص عوارض قبرستان و شهرک صنعتی به شهرداری کمالشهر
شهبازی رییس شورای شهر کمالشهر باتاکید بر شرکت درانتخابات و سربلندی مردم دراین آزمون گفت: وجود قبرستان و شهرکها به جز افزایش جمعیت و ترافیک دستاوردی برای شهرداری نداشته و ماانتظار داریم فرمانداری و استانداری بودجه قابل قبولی را برای حمایت از مردم منطقه در نظر بگیرد.چراکه معضلات شهرک صنعتی به حدی است که باید عوارض آن به شهرداری کمالشهر اختصاص داده شود.

تصمیمات طرح تفضیلی کمالشهر با مسائل شهر همخوانی ندارد
مهندس زارع رفیع عضوشورای کمالشهر گفت: باتجمیع چند روستا در سالهای گذشته کمالشهر بوجود آمد که باعث شد برخی اقدامات شهری را نتوان اجرا کرد، همچنین توان مالی مردم بسیار پایین است.
این عضو شورای شهر افزود: عدم بودجه واعتبار مناسب با وجود سازمانهای اداری و خدماتی به مردم مشکلات عمده ای رابوجود آورده است، وتصمیمات طرح تفضیلی به شکلی گرفته می‌شود که با مسائل شهر همخوانی ندارد.
زارع رفیع افزود: بطور مثال درساله گذشته ۵۰سطل زباله شهرداری توسط یک شهروند سرقت شده بود، کلانتری در منطقه پیشاهنگی وجود ندارد ودر تامین امنیت شهر با مشکل مواجه هستیم.

کاهش محسوس ترافیک، با بازگشایی معبر ۴۵متری جنوبی کمالشهر
مهندس صالح گلزارزیرک سخنگوی شورای شهر گفت:آسفالت مکانیزه، سطح شهر درحال انجام است .همچنین ۷هزارمتر جدولگذاری و ۲۲۰۰ متر کفپوش صورت گرفته که همسان سازی پیاده روها را پوشش خواهد داد که گام مثبتی در تسهیل در عبورو مرور مردم می‌باشد.
گلزار تصریح کرد: بابازگشایی معبر ۴۵متری جنوبی کمالشهر، ترافیک خیابان اصلی را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.همچنین به دلیل فقدان اتوبوسرانی مستقل، قرداد ادامه بی آرتی از کرج را منعقد میکنیم که ترافیک را کاهش خواهد داد.

کمبود فضای آموزشی و امکانات
سید موسی حسینی عضو شورای کمالشهر با اشاره به کمبود فضای آموزشی و امکانات در آموزش پروش کمالشهر گفت: باکمک شهردار واعضای شورا بحث شاداب سازی در تمامی مدارس برای دانش آموزان انجام شد.
وی با تشکراز مدیریت نصر و شهرداری گفت: جلسات تقویتی و نخبه پروری ور دبیرستانها در حال انجام است که ۳۸۰نفر دانش آموزدر این طرح مشارکت دارند که توسط اساتید برجسته در حال آموزش هستند.

تیربرق‌ها بصورت معضل، مانع عملیاتهای شهرداری شده است
سعید بهرامی یکی دیگراز اعضا شورای شهر کمالشهر یادآور شد: خرمدشت حدود ۸۰هزارنفر جمعیت دارد و از مناطق هدف از لحاظ فقر وامنیتی است و سرانه آموزشی و ورزشی ندارد و حتی فاقد یک بانک بوده که توسط شهرداری تامین شد، همچنین احداث پارک ورودی خرمدشت کار بزرگی بود که کلنگ احداث آن در دهه فجر به زمین خورد.
وی افزود: بابت پیشاهنگی باجمعیت ۴۰هزارنفر فاقد کلانتری است که شهرداری برای تامین آن زمینی را اختصاص داده است.همچنین تامین داروخانه شبانه روزی انجام شده است.
بهرامی تاکید کرد: اداره برق در سال گذشته طی نامه ای جابجایی تیر برق را بعهده اداره برق گذاشت ودر مناطقی همین تیربرق ها دوسال ونیم هست که بصورت معضل مانع عملیاتهای ما شده واداره برق به بهانه بودجه نداریم حتی با هزینه شهرداری موافقت نمی‌کنند.



لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22695

برچسب ها