• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

مجتمع های تجاری و اداری دارای اسامی غیر فارسی،باید نسبت به اصلاح نام اقدام کنند

  • کد خبر : 22685
  • 01 اسفند 1402 - 11:40
مجتمع های تجاری و اداری دارای اسامی غیر فارسی،باید نسبت به اصلاح نام اقدام کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز: مجتمع های تجاری و اداری دارای اسامی غیر فارسی، یک ماه فرصت دارند نسبت به اصلاح نام اقدام کنند.
به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه اهمیت زبان فارسی به عنوان یکی از عوامل هویت ایرانی و وجه اشتراک اقوام مختلف ایرانی و حتی هنرمندان، نویسندگان و شعرای کشورهای همسایه همچنین لزوم اجرای “قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه” و تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص ما در البرز به زبان فارسی می بالیم و اجازه نمی دهیم به حاشیه برود.
جابری انصاری خاطر نشان کرد: به منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به عنوان یک از ارکان هویت ملی ایران، دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، اتحادیه ها و اصناف، ادارات ثبت شرکت ها، اماکن نیروی انتظامی موظفند نسبت به صیانت از زبان فارسی و اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، افزود: با توجه به اینکه همه ما در رعایت قانون مسئول هستیم، باید تغییر جدی در وضعیت بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه نظر در استان البرز و به ویژه شهر کرج صورت گیرد. در این خصوص با توجه به اینکه مشاهده می شود برخی صنوف و به ویژه مجتمع های تجاری و اداری بزرگ نسب به استفاده از نام های غیر فارسی اقدام کرده اند برای اجرای قانون یک ماه فرصت داده می شود، صنوف متخلف و مجتمع های تجاری بزرگ دارای نام غیرفارسی نسبت به اصلاح نام اقدام کنند و در صورت عدم رعایت قانون، مکاتبات لازم با مراجع انتظامی و قضایی برای پیگیری موضوع انجام خواهد شد.
لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22685