• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چهارباغ:

اولین جشنواره شعر فجر انقلاب شهرستان چهارباغ به ايستگاه آخر رسيد

  • کد خبر : 22653
  • 30 بهمن 1402 - 8:05
اولین جشنواره شعر فجر انقلاب شهرستان چهارباغ به ايستگاه آخر رسيد
اولين جشنواره شعر فجر انقلاب با حضور امام جمعه محترم چهارباغ ، فرماندار پرتلاش شهرستان ، بخشدار محترم مركزي ، علماء ، مسئولین و روساي محترم ادارات شهرستان ، اديبان و شاعران و خانواده فرهنگ و هنر غرب استان البرز برگزار شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس میرزاوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چهارباغ و دبیر اولين جشنوار شعر فجر انقلاب بیان داشت : باحضور و استقبال شاعران شهرستان های چهارباغ، ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در کنار مسئولین شهرستان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره شعر فجر انقلاب با عنوان ( من فرزند انقلابم ) در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چهارباغ برگزار شد.
وی ضمن ارائه توضيحات در خصوص موضوعات جشنواره افزود : از ١٢ بهمن ماه سال جاری همزمان با شروع زنگ انقلاب ، فراخوان ارسال آثار در ۵ موضوع ؛ ١- انقلاب و رهبری مقتدر، ٢-انقلاب و گام دوم ٣- انقلاب و ۴۵ سال افتخار و اقتدار ٤- انقلاب و حماسه انتخابات و ٥- انقلاب و نسل جوان منتشر شد و تا روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ تعداد ٥١ اثر از شعراي شهرستانهاي چهارباغ و غرب استان البرز به دبیرخانه جشنوار رسید .
آثار مربوطه بعد از اتمام مهلت تعيين شده توسط هیئت داوران متشکل از آقایان کریم قره حسنلو،محمدعلی جعفریان و علی مصطفی حفاری در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چهارباغ داوري شد .از اثار رسيده تعداد ۱۵ نفر موفق به کسب مقام اول تا سوم در هر موضوع شدند که در مراسم اختتامیه جوایز و لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره به منتخبین اهدا ء شد.
میرزاوند افزود ؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمين دربانی امام جمعه محترم شهرستان و جناب آقاي مهندس جعفری فرماندار محترم شهرستان دقایقی را در خصوص موضوعات فرهنگ و هنر ، اقدامات صورت گرفته و برنامه ريزي هاي مفيد در راستاي توسعه بيش از پيش در شهرستان برای حاضرین صحبت نمودند و از حضور پرشور جامعه فرهنگ و هنر شهرستان و استان در این جشنوار تقدیر نمودند و اين شور و همدلي را در راستاي انتخاباتي پرشور نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي دانستند .
دکتر نوروزی معاون محترم فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز كه در اين مراسم حضور داشتند ازبرگزاری این جشنواره ، كيفيت برنامه و همدلي و هم افزايي شعراي استان در حضوري شايسته تقدیر و تشکر نمودند.
حضور استاد آقابیگی بعنوان مجری از نکات برجسته این جشنواره بود که ایشان بصورت ویژه ای این برنامه را اجرا کرند و با بحث و مشاعره شاعران در سالن به آن گرمی بخشیدند.
در پایان این جشنواره از هنرمند و بازیگر جوان شهرستان چهارباغ آقای داود بخشی خانی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر با فیلم آپاراتچی موفق به کسب مقام بهترین فیلم جشنواره شده بود نیز تقدیر و تشکر بعمل آمد.

*اسامی منتخبان جشنواره:
در موضوع انقلاب و رهبری مقتدر:
نفر اول خانم رقیه اسحاقی
نفر دوم آقای سیدرضا هاشمی
نفرسوم خانم آزاده زند وانی
*در موضوع انقلاب و حماسه انتخابات:
نفر اول آقای علی برخی
نفر دوم خانم اعظم روستا آزاد
نفر سوم خانم سهیلا قربانی
*در موضوع انقلاب و گام دوم:
نفر اول خانم زهرا مهین فلاح
نفر دوم خانم زهرا پیرزاده
نفرسوم آقای مسعود بخشی خانی
*در موضوع انقلاب و ۴۵سال افتخار ک اقتدار:
نفر اول آقای ابوالقاسم غلامی
نفر دوم آقای وهاب عسگری
نفرسوم خانم اکرم روستا آزاد
*در موضوع انقلاب و نسل جوان:
نفر اول خانم مریم مدیر رنجبر
نفر دوم آقای آرش شاپوری
نفر سوم خانم شکوفه آقاجانی

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22653