• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
عضو شورای اسلامی شهر کمالشهر:

گره ترافیکی کمالشهر قبل از شهرستان شدن رفع شود

  • کد خبر : 22644
  • 30 بهمن 1402 - 7:41
گره ترافیکی کمالشهر قبل از شهرستان شدن رفع شود
عضو شورای اسلامی شهر کمالشهر اظهار کرد: با بازگشایی معبر ۴۵ متری جنوبی کمالشهر، چهارباغ به خرمدشت و قزلحصار متصل شده و از بار ترافیکی خیایان بهشتی و امام (ره) کاسته می‌شود اما رفع سایر گره‌های ترافیکی کمالشهر نیازمند ایجاد دسترسی و تامین نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایسنا، محسن افشار گفت: معبر جنوبی کمالشهر از سال ۱۳۹۴ در طرح تفصیلی دیده شد و مدیریت شهری کمالشهر هم به دنبال این طرح، مصر بود که بازگشایی این معبر انجام شود. متاسفانه مجموعه علوم باغبانی و جهاد کشاورزی همراهی نمی‌کردند، اما از ابتدای دوره ششم به همت مدیریت شهری و دستگاه قضا که در خصوص حل این معبر ورود و بسیار کمک کرد، سرانجام مجموعه علوم باغبانی و جهاد کشاورزی توافق کردند.

وی افزود: بابت تاسیسات و بناهایی که این دو مجموعه در این محدود داشتند، مبلغ ۹ میلیارد تومان به این دو مجموعه پرداخت و دیوارکشی آن توسط شورای اسلامی کمالشهر و شهرداری انجام شد. این معبر تقریبا به طول حدود ۸۰۰ متر و عرض ۴۵ متر است و منطقه حسن‌ آباد، ترک آباد و شهرک کمالیه را از بن‌بستی خارج و در ادامه به باسکول و خرمدشت متصل می‌کند.

افشار در خصوص میزان تامین اعتبار این پروژه گفت: یک اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای معبر جنوبی کمالشهر دیده شده است که صرف آسفالت، جدول و خط فضای سبز آن خواهد شد. همچنین چون معبر۴۵ متری است، علاوه بر تندرو در حاشیه آن یک معبر ۹ متری کندرو لحاظ شده است. این پروژه مشاور ترافیک دارد که علاوه بر موارد ذکر شده، برای آن خط سبز و پیست دوچرخه تعریف می‌کند.

عضو شورای اسلامی کمالشهر بیان کرد: با توجه به اینکه در کمالشهر خیابان شهید بهشتی و خیابان امام (ره) را داریم که در تمام ساعات شبانه روز با ترافیک و گره ترافیکی مواجه بود، به همت ایجاد این خیابان بار ترافیکی که به این دومحور متحمل می‌شد، کاهش پیدا می‌کند. همچنین این خیابان به نوعی از خیابان صنعتگران که مرز بین کماشهر و چهارباغ بوده و تا فجر ۲ و بلوار بهشتی ادامه می‌یابد و از این پس شهروندان کمالشهر می‌توانند از آنجا تردد کنند.

وی در ادامه افزود: طی هفته گذشته به صورت شبانه روزی برداشتن دیوار و بازگشایی معبر انجام شد که با توجه به اعتبارات، تمام موارد مورد نیاز در آن دیده شده و به تدریج تکمیل خواهد شد. اما با موثر بودن رفع بار ترافیکی و ایجاد دسترسی‌ به سایر نقاط شهر با اجرای این طرح کار بزرگی در کمالشهر انجام شد.

افشار در خصوص سایر معابر در دست اقدام گفت: در حال حاضر معبر دیگری هم در کمالشهر داریم که در حال بازگشایی است. تقریبا انجام امور اداری و ملکی آن انجام شده و فقط یک ملک شخصی باقی مانده تا خیابان بین بلوار شهید بهشتی و خیابان امام به نوعی یک رینگ ترددی شود. این خیابان ۱۸ متری است و برای بازگشایی آن برنامه ریزی شده است. چهار خیابان هم عرض داریم که در بحث رینگ ترددی و گره‌های ترافیکی به شهر کمک خواهد شد.

وی درباره عمده مشکلات شهری و ترافیکی شهر کمالشهر اظهارکرد: متاسفانه به علت اینکه راه‌های دسترسی در اختیار نداشته و از طرف دیگر نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی کمی در کمالشهر با توجه به نیاز شهری و ترافیکی مستقر است، باز کردن گره‌های ترافیکی به سختی انجام می‌شود. همچنین یکسری اصناف هم هستند که به صورت سیار کار تجاری انجام می‌دهند که باعث سد معبر شده و ترافیک می‌شود. در اثر این عوامل با گره‌های ترافیکی زیادی در کمالشهر مواجه هستیم که امیدواریم با توجه به بازگشایی‌های شورا، مدیریت شهری و کمک پلیس رفع این گره‌ها در سال جدید بار ترافیکی کمتری را شاهد باشیم.

عضو شورای اسلامی کمالشهر در ادامه گفت: در بحث بازگشایی معابر و تملک به نوعی وظیفه شهرداری است اما بحث نیروی انسانی پلیس باید در این مسیر ما را کمک کند. کمالشهر در حال تبدیل شدن به شهرستان است؛ تقریبا بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سه شهرک جدا از هم دارد، اما کلا یک ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی در آن مستقر است بنابراین ساز و کار و  همت بیشتری برای حل معضلات ترافیکی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22644