• برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری البرز:

لزوم بازیابی هویت البرزدر میان گوناگونی اقوام مهاجر این استان

  • کد خبر : 22596
  • 26 بهمن 1402 - 17:42
لزوم بازیابی هویت البرزدر میان گوناگونی اقوام مهاجر این استان
مدیر کل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه البرز استانی مهاجر پذیر است توجه به فرهنگ و گویش اصیل این استان در میان وجود اقوام گوناگون ساکن در این استان ضروری است و به حفظ و نمایش هویت آن کمک می کند.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز محمد کریمی در بازدید از پاویون البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: البرز از دو لحاظ شاخص است موضوع اول به عنوان ایران کوچک و دارا بودن اقوام مختلف که کار کردن در زمینه گردشگری را با وجود علایق مختلف سخت می کند.
مدیر کل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه غرفه استان البرز درنمایشگاه بین المللی گردشگری از لحاظ المان های گردشگری سبز مورد توجه است، اظهار کرد: البرز متناسب با دارا بودن ظرفیت های طبیعی و گردشگری به طراحی خوبی از غرفه پرداخته که قابل توجه است.
کریمی افزود: همواره البرز را به عنوان استانی مهاجرپذیر می شناسیم و از اصالت کرج غافل می شویم در حالی که نمایش گویش و فرهنگ اصیل البرزی در نمایشگاه توسط استان البرز کاری قابل قدردانی است که به نمایش هویت اصیل استان کمک می کند و لازم ات این اقدامات در سطح استانی گسترش یابد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22596