• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

تبلور شعار امسال در زمینه گردشگری سبز درغرفه استان البرز

  • کد خبر : 22560
  • 25 بهمن 1402 - 7:38
تبلور شعار امسال در زمینه گردشگری سبز درغرفه استان البرز
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران توجه به محیط زیست در کنار توسعه های اجتناب ناپذیر امروزی را ضروری دانست و گفت: صنعت گردشگری همواره یکی از پیشگامان در توجه به پیوست های زیست محیطی بوده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز،علی همتی در حاشیه بازدید از غرفه البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه تمام پروژه های سرمایه گذاری در صنایع مختلف یک پیوست زیست محیطی دارند، گفت: سرمایه گذاری های گردشگری نیز به تبع همین نگاه باید در این مسیر باشد.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: درعین حال که می توانیم ظرفیت های خوبی را از طبیعتگردی مهیا کنیم باید اهتمام خاصی به حفظ محیط زیست و رعایت اصول آن داشته باشیم.
او افزود: شرکت توسعه گردشگری در برنامه های سرمایه گذاری پیش رو به این نگاه توجه دارد و جز این نیز نمی توان انتظار داشت.تا کنون نیز در موضوعات مختلف از جمله مرتبط با منابع آب، وزارت نیرو و تفاهمات با سازمان منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن، در تمام این حوزه ها با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست پروژه ها را تعریف و پیش برده ایم.
گردشگری البرز زیر سایه تهران مغفول مانده است
همتی با بیان اینکه استان البرز از ظرفیت های بالقوه و بالفعلی درزمینه گردشگری زیارت، طبیعت و مرتبط با حوزه آب و موضوعات تاریخی برخوردار و یکی از استان های بی نظیر است، افزود: این ظرفیت ها تا کنون آنچنان که باید و شاید شکوفا نشده و زیر سایه تهران توجه کافی به این منطقه نشده است.
او با اشاره به تحولات مثبتی که در امسال در غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری رخ داده، گفت: این موضع مقدمه‌ای برای اتفاقات مهمتری در گردشگری استان البرز است. دوره مدیریت جدید در استان البرز موقعیت های درخشانی را ایجاد کرده است و شرکت توسعه گردشگری نیز آمادگی دارد در کنار تیم اجرایی و مدیریتی استان قرار بگیرد.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه باید تلاش کنیم استان البرز از یک مسیر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: شعار گردشگری سبز در هیچ غرفه ای به اندازه غرفه استان البرز مشهود نبوده است و این همت در ایجاد فضای مناسب نمایشگاهی قابل قدردانی است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22560