کتاب گربه نازنازی منتشرشد

گربه‌ی نازنازی گلچیني‌ست موسیقایی از قطعاتِ محبوبِ کودکان و خردسالان که با شیوه‌ی «رنگ‌نت» که مبدعِ آن خودِ مؤلّفِ کتاب است، برای گیتار بازنویسی و تنظیم شده است. افزون بر تأثیرگذاریِ رنگ‌ها بر ساز-و-کارِ دیدرنگ (color vision) و بر دستگاهِ عصبیِ انسان، استفاده از رنگ در نت نگاری و ترانه‌نگاریِ آهنگ‌ها موجبِ پدیدار شدنِ یک کیفیّتِ دیداریِ جذّاب نیز می‌شود که در کشش و ایجادِ علاقه‌مندیِ خردسالان به نت‌خوانی و نت‌نوازی تأثیرِ پربسامدي دارد. این موضوع در یادداشتِ آغازینِ کتاب به تفصیل موردِ بحث قرار گرفته است.

با توجه به فقدانِ کارگانِ مناسب برای گیتاریست‌های خردسال، این کتاب تلاش دارد تا به بخشي از نیازهای هنرجویان و هنرآموزان در این زمینه پاسخ دهد.

از آنجایي‌که در حوٓزه‌ی آموزشِ گیتار برای کودکان، کتابِ مناسبي به زبان‌های ایرانی موجود نیست بیشترِ آموزگاران برای تأمینِ نت‌های لازم معمولاً به کتاب‌های نوشته‌شده برای بلز، فلوت ریکوردر و … مراجعه می‌کنند که این کار هرچند راه‌گشاست، خالی از اشکال نیست. چراکه این کتاب‌ها برای گیتار تنظیم نشده اند و در نتیجه زمانِ اجرا بر روی گیتار، روی سیم‌ها یا پوزیسیون‌های نامناسب و اصطلاحاً بددست قرار می‌گیرند که برای کودکان و نوآموزانِ جوان آزاردهنده است.
در این کتاب، با آهنگسازی، تنظیم و بازنویسیِ قطعات برای سازِ گیتار با در نظر گرفتنِ تکنیک و مهارت‌های ابتدائیِ کودکان، مشکلِ یاد شده حل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا