• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
امام جمعه کرج:

همه قدر انقلاب را بدانیم

  • کد خبر : 22413
  • 20 بهمن 1402 - 13:43
همه قدر انقلاب را بدانیم
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه چه زود ماه اول از فصل بندگی خدا به روزها و لحظات پایانی خود رسید و خوشا به حال کسانی که بهره بردند و غفلت نکردند، بیان داشت: در آستانه ماه شعبان المعظم قرارگرفته‌ایم، ماهی که خداوند آن را به رحمت و رضوان خودش پیچیده است؛ در صلوات این ماه می‌خوانیم: «وَ هَذَا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَهِ وَ الرِّضْوَانِ». حففته و محفوف یعنی چیزی را پیچیدن در داخل چیز دیگر و بسته‌بندی کردن. مثلاً پارچه‌ای را کادو کنید که به کسی هدیه بدهید. خداوند متعال این ماه عظیم را و این هدیه را در رحمت و رضوان خودش پیچیده تا ما با توجه به آن در مسیر اهداف الهیِ خلقت‌مان قرار بگیریم؛ یعنی با این هدیه زودتر به مقصد می‌توان رسید.

رحمت الهی وقتی بر فرد و جامعه سرازیر میشود که به مسئولیتشان و وظائفی که دارند عمل کرده باشند

وی در ادامه بابیان اینکه قرآن کریم به ما آموخته است که اگر می‌خواهیم از رحمت خدا بهره‌مند باشیم باید به تکالیف الهی عمل کنیم، اظهار داشت: یعنی رحمت الهی وقتی بر فرد و جامعه سرازیر می‌شود که به مسئولیتشان و وظائفی که دارند عمل کرده باشند؛ چه فرد چه جامعه؛ در آیه ۱۳۲ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود: ««وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ». اطاعت خدا و رسولش را بکنید شاید مورد رحمت قرار بگیرید». اطاعت از رسول خدا هم اطاعت از خداست. باید طوری اطاعت کرد که جلب رحمت کند. رحمت خدا یعنی مهربانی ویژه خداوند؛ یعنی علاوه بر خوب بودن با افراد به آنان تعلق‌خاطر داشته و مهربان هم باشید.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک فرمود: «تو به شرطی می‌توانی در مصر حاکم شوی که دلت از رحمت مردم لبریز باشد». می‌توانست بگوید وقتی کامل عدالت را بکار بردی و عادلانه رفتار کردی حکومت تو کامل شده اما فرمود باید بارحمت و رأفت با مردم رفتار کنی؛ خلاصه اگر کسی بخواهد از رحمت واسعه و بی‌نهایت الهی بهره ببرد به بیان قرآن کریم در آیه ۱۵۶ سوره مبارکه اعراف باید تقوا داشته باشد، زکات بپردازد و ایمان به آیات الهی و غیب داشته باشد؛ «…وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ فَسَاَکْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَالَّذِینَ هُمْ بِآیَاتِنَا یُؤْمِنُونَ».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه نعمت اول رحمت و مطلب و نعمت دوم هم رضوان بود، گفت: مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار از قول حضرت موسی علیه‌السلام نقل کرده است که حضرت از خدای تعالی به تعبیر من یک سؤال خیلی عالی کرد: «یَا رَبِّ اَخبِرنِی عَن آیَهِ رِضَاکَ عَن عَبدِکَ». خودمانی‌اش این می‌شود که خدایا، من از کجا بفهمم که از من راضى هستى؟ خداوند متعال در پاسخ حضرت موسى علیه‌السلام فرمود: «اگر دیدید کارى مى‌کنم که بنده من به دنبال کار خیر و طاعت من راه مى‌افتد، آن نشانه رضایت من است. یا زمانى که او را از گناهى منصرف می‌کنم که نتواند آن را انجام بدهد. این‌ها علامت آن است که من او را دوست دارم»» یا در روایت دیگر دارد: ««اِذَا رَاَیتَ نَفسَکَ تُحِبُّ المَسَاکِینَ وَ تُبغِضُ الجَبَّارِینَ». اگر دیدی در درونت این حالت وجود دارد که مساکین و مستضعفین را دوست داری و نسبت به ستمگران و جباران بغض داری، این علامت آن است من تو را دوست دارم». چه تعبیر زیبایی!

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مگر می‌شود نسبت به این جباران و خون‌ریزان عالم که هرروز جنایت جدیدی می‌کنند بغض نداشت، عنوان کرد: شهادت بعضی فرماندهان محور مقاومت را به رزمندگان و خانواده‌های این جبهه تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند که این‌ها برای بشریت مصیبت درست کردند و باید دولت‌ها کمک خودشان را قطع و مردم هم به دولت‌ها فشار بیاورند تا کار پیش برود؛ خب خدای تعالی توفیق داده ما هر جمعه این اظهار انزجار قلبی که نسبت به مستکبرین عالم بخصوص آمریکا و اسرائیل داریم را بر زبان هم جاری می‌کنیم و فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه دوستان اگر یاد شریفتان باشد آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه را چند هفته قبل خواندم که می‌فرمود: هر کاری که دشمن را عصبانی می‌کند انجام ‌دهیم برای ما عمل صالح نوشته می‌شود، گفت: قطعاً راهپیمایی پرشور و نشاط و با بصیرتی که روزهای آینده خواهیم داشت باعث عصبانیت شدید دشمن خواهد شد و برای همه ثواب فراوان، ان‌شاءالله.

۲۲ بهمن ملت ایران از یوغ کشورهای مستکبر و استعماری نجات پیدا کرد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن را باید بزرگ داشت چون روزی است که دست قدرت خدا نمایان شد و ملت ایران از یوغ کشورهای مستکبر و استعماری نجات پیدا کرد، پس نعمتی است که با شکرگزاری بقاء و برکت پیدا می‌کند، گفت: ۲۲ بهمن روز شکرگزاری از نعمت انقلابی است که ملت ایران را از دست اجانب رهایی بخشید و استقلال و آزادی را ارمغان آورد.

آن روزی که انسان از طاغوت و از جهالت آزاد شود، یوم‌الله است

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین عللِ به تعبیر قرآن کریم، یادآوری ایام‌الله این است که آن واقعه در حافظه تاریخی مردم زنده نگه‌داشته می‌شود و یادآوری ایام، هم روح شکرگزاری را تقویت می‌کند و هم انسان‌ها را در مقابل سختی‌ها صبور و به تعبیر قرآن صبار می‌کند، ابراز داشت: در آیه ۶ سوره مبارکه ابراهیم، حضرت موسی به امتش یادآوری می‌کند که جنایات و مصائبی که فرعون بر سر آنان آورد را فراموش نکنند؛ آن روزی که انسان از طاغوت و از جهالت آزاد شود، یوم‌الله است لذا ۲۲ بهمن یوم‌الله است و یادآوری آن بر همه لازم است. باید از یوم‌الله ۲۲ بهمن به‌عنوان نماد اتحاد و انسجام مردم و اعتصام به حبل الهی یادکرد. توجه دارید ان‌شاءالله که لازمه ظهور عالم‌افروز امام عصر ارواحنا فداه، وفای به عهدی است که مقدمه‌اش اجتماع و اتحاد اهل ایمان است.

همه قدر انقلاب را بدانیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه ۲۲ بهمن به ما یادآوری می‌کند این سنت الهی را که اگر خدا را یاری کنیم او ما را یاری می‌کند؛ «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»‌، گفت: دشمنان ما از هر فرصتی و ترفندی برای زدن ما استفاده می‌کنند مگر ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ نبود که امام حکم ارتداد سلمان رشدی ملعون را به خاطر نگارش کتاب آیات شیطانی که هتک دین و رسول خدا کرده بود را دادند تا اعلام کنند ما در همه حال خدا و دینش را یاری می‌کنیم. بعد وقتی خداوند یاری کننده باشد معلوم است که غالب کیست. «اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم». اگر خدا شما را یاری کند، هیچ‌کس بر شما غلبه نمی‌کند. همه قدر انقلاب را بدانیم و به جهت غیظ کفار و تشکر از خدا و قدردانی از شهدا در راهپیمایی پرشور و بانشاط حاضر شویم.

دنبال نمایندهای باشید که از جنس مردم باشد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه دوستان توجه داشته باشید مسیری را طی کنید که از مشارکت حداکثری، کاندیدای اصلح بیرون بیاید تا جایی که مقدور است؛ یعنی همان‌طور که تشویق به مشارکت حداکثری می‌شود باید دنبال کرد و اصلح را انتخاب کرد، گفت: نماینده‌ای که بتواند در مسیر منشور گام دوم و تحقق اهداف بلند آن گام بردارد. دنبال نماینده‌ای باشید که از جنس مردم باشد. با مردم صمیمی باشد، درد مردم را بداند. زندگی تجملی و رفاه‌زده نداشته باشد.

همه پای صندوق حاضر شوید و جلوه زیبای مردم‌سالاری دینی را به نمایش بگذارید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مواظب باشید در انتخاب هم به وسوسه و وسواس نیفتید، گفت: برنامه‌ها را بشنوید و با افراد مطلع مشورت کنید و با حجتی که پیدا می‌کنید اقدام کنید به تعبیر حضرت آقا اگر اشتباه هم کرده باشید خدا قبول می‌کند. همه پای صندوق حاضر شوید و جلوه‌ زیبای مردم‌سالاری دینی را به نمایش بگذارید و دشمنان را مأیوس کنید. حضور شما یعنی عقب‌نشینی دشمن.

وی در خاتمه افزود: چند جلسه و سخنرانی رهبر معظم انقلاب داشتند که قطعاً ملاحظه فرمودید بخصوص با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی که نکات مهمی راجع به بخش خصوصی بیان کردند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22413