• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

۹ نفوذی از قطر برگ برنده قلعه‌نویی

  • کد خبر : 22352
  • 18 بهمن 1402 - 7:32
۹ نفوذی از قطر برگ برنده قلعه‌نویی
در هر مسابقه‌ای، آشنایی با شرایط تیم میزبان و بازیکنانی که در ترکیب‌اش قرار می‌گیرند، تا حدود بسیاری می‌تواند به آنالیز حریف کمک کند. اینکه بازیکنان رقیب چه خصوصیات مثبتی دارند و پاشنه آشیل‌شان کجاست، خود به خود می‌تواند کار سرمربی را بابت شناسایی نقاط ضعف و قوت حریف آسان کند. برای بازی ایران و قطر هم هستند بازیکنانی که سال‌ها سابقه بازی در لیگ ستارگان را دارند و با ترکیب رقیب کاملاً آشنا هستند. ۹ بازیکن فعلی تیم ملی ایران یا سابقه بازی در قطر را دارند یا همین حالا عضو تیمی از لیگ ستارگان هستند.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از بهار نیوز، بدون شک آنها کمک‌حال کادرفنی، چه در زمین و چه خارج از آن خواهند بود. بازیکنان ایرانی که اکنون عضو تیم ملی هستند و سابقه بازی در قطر را دارند، روی هم در ۴۰۷ بازی ۸۲ گل زده‌اند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان
مدافع ۲۹ ساله پرسپولیس یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب می‌شود. کنعانی‌زادگان مقابل ژاپن پنالتی گرفت و نقشی اساسی در برد ایران داشت. او سابقه دو فصل بازی در لیگ ستارگان قطر را در کارنامه دارد. او عضو باشگاه الاهلی قطر بود و در ۴۸ بازی ۸ گل برای این تیم به ثمر رساند.

شجاع خلیل‌زاده
دیگر مدافع میانی تیم ملی است که حالا ۳۴ ساله شده و با کوله‌باری از تجربه خود را آماده بازی با قطر می‌کند. شجاع سابقه بازی در دو تیم قطری را در رزومه خود دارد. او دو فصل برای الریان بازی کرد و در ۴۹ بازی ۵ گل زد. فصل قبل هم شجاع عضو الاهلی بود و ۱۹ بار در ترکیب این تیم قرار گرفت.

روزبه چشمی
به جز صبای قم و استقلال، روزبه چشمی هم یک فصل لژیونر شده و بازی در لیگ ستارگان قطر را تجربه کرده. روزبه که در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ دو بار در ترکیب اصلی ایران قرار گرفته، فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را در ام‌صلال قطر پشت سر گذاشت و در ۲۲ دیدار یک بار دروازه حریفان را باز کرد.

رامین رضاییان
دفاع راست ۳۳ ساله تیم ملی سابقه بازی در سه تیم قطری را در کارنامه دارد. او ابتدا به عضویت الشحانیه درآمد و آمار ۱۷ گل در ۳۳ بازی را ثبت کرد. سپس پیراهن الدحیل را پوشید و در ۱۳ بازی ۳ گل زد. در نهایت رضاییان راهی السیلیه شد و در ۳۶ بازی ۷ گل به ثمر رساند و سپس به لیگ ایران برگشت.

سعید عزت‌اللهی
هافبک دفاعی تیم ملی دوران زیادی از فوتبال حرفه‌ای خود را در لیگ روسیه سپری کرده و سپس راهی انگلیس، بلژیک و دانمارک شده. او در زمان مربیگری آندره‌آ استراماچونی در الغرافه پیراهن زرد این تیم قطری را پوشید و ۱۳ بازی در لیگ ستارگان و لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش انجام داد و در نهایت به دانمارک برگشت.

امید ابراهیمی
یکی دیگر از بازیکنان باتجربه تیم ملی در فوتبال قطر محسوب می‌شود. امید که تنها بازیکن فعلی اسکواد ایران است که در قطر توپ می‌زند، در سه تیم الاهلی، الوکره و الشمال بازی کرده و روی هم در ۱۰۴ بازی ۱۴ گل زده. او اکنون در عضویت الشمال است و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم به حساب می‌آید.

مهدی ترابی
بعد از درخشش با پیراهن پرسپولیس، مهدی ترابی تصمیم گرفت ابتدای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به قطر برود و برای العربی بازی کند. حضور ترابی در دوحه دوام زیادی نداشت و او تنها یک نیم‌فصل در لیگ ستارگان به میدان رفت. آمار ترابی در العربی هم حضور در ۱۱ بازی و به ثمر رساندن ۲ گل بود.

کریم انصاری‌فرد
بعد از سال‌ها بازی در لیگ یونان، کریم انصاری‌فرد هم فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را در لیگ ستارگان قطر سپری کرد. او که در آن مقطع از تیم‌های ایرانی پیشنهاد داشت، ۲۱ بار در ترکیب السیلیه قرار گرفت و ۶ گل به ثمر رساند. کریم در نقل و انتقالات زمستانی امسال راهی آریس در سوپرلیگ یونان شد.

مهدی طارمی
ستاره این روزهای پورتو که در آستانه انتقال به اینترمیلان ایتالیا قرار دارد، فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ راهی قطر شد تا برای الغرافه بازی کند. او در ۳۸ دیداری که در ترکیب الغرافه قرار گرفت ۱۹ گل زد. با اینکه باشگاه‌های بزرگ قطری دنبال جذب طارمی بودند، مهدی به لیگ پرتغال و باشگاه ریوآوه رفت.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22352