• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی هشتگرد :

دست پر مدیریت شهری هشتگرد در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 22338
  • 18 بهمن 1402 - 6:51
دست پر مدیریت شهری هشتگرد در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
مهندس علیرضا مؤیدی با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، با تقدیر از زحمات شهردار و حوزه عمرانی شهرداری ، از به ثمر رسیدن ده‌ها پروژه عمرانی در سال جاری خبر داد .

به گزارش کوه سرفراز، وی گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس بودجه مصوب سالجاری ، ده‌ها پروژه عمرانی از قبیل آسفالت ، جدول ، کفپوش و ابنیه در نقاط مختلف شهری اجرا گردیده است و توانسته‌ایم تا طبق زمانبندی صورت گرفته این پروژه ها را به نتیجه برسانیم .

وی افزود : در دهه فجر امسال ۴ پروژه بعنوان شاخص در برنامه افتتاح قرار گرفته که مجموع اعتبار آنها ۲۲۴ میلیارد ریال می باشد .

رئیس کمیسیون عمران شورا بیان کرد : یکی از مهمترین پروژه های شهرداری احداث پل بر روی رودخانه خور و فشند با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در شهرک کوثر بوده که طول آن ۳۳ متر ، دهنه ۸ متر و ارتفاع آن از کف ۷ متر می باشد .

وی اقدامات انجام شده را شامل : خاکبرداری به حجم ۱۱۰۰۰ متر مکعب ، قالب بندی و بتن ریزی بصورت بتن مسلح جهت فنداسیون و کوله های شرقی و غربی به حجم ۹۰۰ متر مکعب و ۱۸۰ متر مکعب بتن برای عرشه عنوان کرد که جمعا ۲۰ تن میلگرد در اجرای این پروژه مصرف شده و بخش اعظمی از خاکبرداری قبل از احداث و خاکریزی و زیرسازی پس از پایان ساخت سازه ، توسط ماشین آلات سنگین شهرداری انجام گردیده است .

مؤیدی بیان کرد : کلنگ احداث این پل با حضور استاندار محترم البرز در هفته دولت به زمین زده شد و هدف از اجرای این پروژه احداث مسیر تردد بر روی رودخانه خور و فشند و ارتباط شهرک کوثر ۱ و ۲ می باشد .

وی تصریح کرد : با توجه به رویکرد مدیریت شهری در زمینه توسعه شهرک کوثر و اقداماتی از قبیل واگذاری ۲۳۰۰۰ متر مربع زمین برای احداث بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی تأمین اجتماعی ، واگذاری زمین به دستگاههای خدمات رسان برای ایجاد زیرساخت‌ها ، توسعه شبکه معابر و آسفالت بخشی از آنها ، احداث این پل می تواند موجب تسریع در توسعه بخش غربی هشتگرد باشد .

بنا بر وعده مدیریت شهری هشتگرد به استاندار محترم البرز در مراسم کلنگ زنی پروژه ، با حمایت رئیس و اعضای شورا ، این پروژه در موعد مقرر توسط حوزه عمرانی شهرداری تکمیل و آماده بهره برداری است .

مؤیدی در ادامه به تشریح پروژه احداث ساختمان آتش نشانی و ناحیه خدماتی شهرک ینگی امام پرداخت .

وی گفت : مساحت این پروژه در طبقه همکف ۳۰۲ متر مربع شامل : اتاق مدیریت ، تاسیسات ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق اداری ، اتاق استراحت ، نگهبانی ، آشیانه و در طبقه اول ۱۸۵ متر مربع شامل : اتاق مدیریت ، دفتر ، آشپزخانه ، انبار ، سرویس بهداشتی ، اتاقهای اداری می باشد که با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در سال جاری تکمیل و آماده افتتاح است .

رئیس کمیسیون عمران شورا افزود : عملیات احداث این پروژه از سال ۹۸ آغاز و اکنون با در نظر گرفتن ارزش ملک تملک شده توسط شهرداری با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال ، هدیه مدیریت شهری هشتگرد به ساکنین شهرک ینگی امام خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به شهرک ینگی امام در سایت اداری شهر هشتگرد و با فاصله حدود ۱۰ دقیقه از این شهرک می باشد و محل استقرار دفتر خدماتی و نمایندگی شهرداری نیز در این شهرک بصورت استیجاری است هدف از ساخت این بنا را کاهش زمان خدمات رسانی سازمان آتشنشانی به حوادث در شهرک ینگی امام و حوادث در اتوبان و جاده قدیم هشتگرد_کرج و همچنین احداث محل استقرار نمایندگی شهرداری در این شهرک برای خدمات دهی بهتر به شهروندان عنوان کرد .

وی بازسازی قبور مطهر شهدا در شهرک ینگی امام با تهیه و نصب ۹۰ عدد از سنگ قبور و آماده سازی بستر و اجرای کفپوش با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در فاز اول و نیز احداث جاده تندرستی در سبزعلی آباد به طول ۶۰۰ متر شامل جدولگذاری ، زیرسازی و ۲۷۵۰ متر مربع کفپوش و همچنین نصب ست های ورزشی ، مبلمان پارکی و درختکاری با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال در راستای عمل به مصوبات قرارگاه اجتماعی و عدالت محوری در توزیع خدمات را از دیگر پروژه های قابل افتتاح مدیریت شهری برشمرد .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22338