• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد:

برگزاری جلسه مشترک مدیریت شهری هشتگرد و شهرجدید مهستان

  • کد خبر : 22283
  • 17 بهمن 1402 - 7:38
برگزاری جلسه مشترک مدیریت شهری هشتگرد و شهرجدید مهستان
با دعوت مهندس محمدرضا کاشف رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد جلسه مشترک شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای هشتگرد و شهر جدید مهستان برگزار شد.

به گزارش کوه سرفراز، مهندس محمدرضا کاشف در ابتدای جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خوش آمدگویی به حضار ، تشریک مساعی ، ایجاد وحدت رویه و هم افزایی را از فواید برگزاری جلسات مشترک بین مدیران شهرها دانست.

وی گفت شهر جدید مهستان و هشتگرد دو شهری هستند که مشترکات بسیاری در این دو شهر در زمینه های مختلف وجود دارد و تا قبل از نامگذاری مهستان با عنوان مشترک هشتگرد شناخته می‌شدند و اقلیم مشترکی داشته و دارای موضوعات شهرستانی و استانی مشترک و در هم تنیده ای هستند.

وجود مراکز تجاری و درمانی و مرکزیت شهر هشتگرد در شهرستان ساوجبلاغ از یک سو و از سوی دیگر توسعه روز افزون شهر جدید مهستان و تمایل به سرمایه‌گذاری در این شهر سبب گردیده است نگرشی نو درین فقره ضرورت یابد.

وی بیان کرد : رفع بسیاری از مشکلات که گریبانگیر شهرهای شهرستان است با تشریک مساعی و هم افزایی و وفاق و همدلی قابل رفع است و انتظار می‌رود تا سایر شهرها نیز در این زمینه همکاری نمایند ، وی برگزاری جلسات مشترک مدیریت شهرها را راهکاری موثر دانست که شورای هشتگرد به عنوان شهر مرکز شهرستان در این زمینه پیشگام بوده و اظهار امیدواری کرد تا این جلسات مستمر باشد .

مهندس بختیاری رئیس شورای اسلامی شهر جدید مهستان با تقدیر از دعوت صورت گرفته ، از آمادگی مدیریت شهری برای رفع مشکلات خبر داد .
وی گفت : رویکرد شورای ششم در شهر جدید مهستان رفع نواقص و عمران و آبادانی است و تعامل با سایر شهرها به لحاظ وابستگی های فرهنگی و لزوم تبادل تجربیات در دستور کار قرار دارد.
بختیاری به رشد جمعیت آن شهر در سالیان اخیر اشاره کرد که همزمان با آن نیاز به توسعه زیرساختها احساس می گردد و تمامی تلاش مدیریت شهری برای رشد متوازن متمرکز شده است .

مهندس پیام رئیسی شهرداری هشتگرد گزارشی از اقدامات شهرداری در زمینه عمران و آبادانی شهر ارائه نمود .
وی گفت : ایجاد زیرساختها و اجرای پروژه های عمرانی در هشتگرد برای استفاده تمامی شهروندان شهرهای دیگر شهرستان و غرب استان است و این موضوع موجب افتخار می باشد .
شهردار هشتگرد به تکمیل پروژه های عمرانی و افتتاح نمادین 4 پروزه با اعتبار 224 میلیارد ریال در دهه فجر اشاره کرد و اجرای پروژه های بزرگ در سال آینده را تصمیم مدیریت شهری دانست .
رئیسی مصوبات شورا را لازم الاجرا دانست و تصمیمات اتخاذ شده از سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری را منتج از خواسته های بحق شهروندان و موجب عمران و تعالی شهرها عنوان کرد .

نرگس صالحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد : ایجاد کمپ ماده ۱۶ یکی از الزامات غرب استان البرز است و راه‌اندازی این کمپ در راستای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود ، انتظار می‌رود تا جانمایی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
در حال حاضر آرامستان امامزاده جعفر(ع) هشتگرد در حال خدمات رسانی به شهروندان هشتگردی و سایر شهرها می‌باشد لذا لزوم جانمایی و راه‌اندازی آرامستان برای شهر مهستان احساس می‌گردد .
در حال حاضر سرریز پساب حاصل از تصفیه خانه شهر جدید مهستان وارد اراضی کشاورزی و مسکونی شهر هشتگرد می‌گردد لذا با توجه به خشکسالیهای اخیر و درخواست شهر هشتگرد جهت استفاده از این پساب ، موضوع در دستور کار بوده و همکاری مدیریت شهری مهستان می تواند تسهیلگر باشد .

محمد کاظم موحدی پور عضو شورای شهر مهستان : وجود شرکت عمران را موجب دوگانگی در مدیریت شهر جدید مهستان عنوان کرد که برای تملک اراضی و ایجاد زیرساخت‌ها مدیریت شهری مهستان نیازمند جلب نظر مسئولین شرکت عمران است .
عدم وجود نردبان بلند برای آتش نشانی مشکل مشترک شهرهای شهرستان می باشد و مدیریت شهری شهر جدید مهستان آمادگی دارد تا با توجه به هزینه‌های بالای خرید و نگهداری آن با مشارکت سایر شهرداری‌ها در این موضوع اقدام نماید .
احداث بازارچه‌های مشترک و موضوع جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و همچنین ساماندهی زباله‌ها از جمله پیشنهادات وی بوده است .

رضا واحدی عضو شورای شهر هشتگرد : اقدامات کمیسیون حقوقی شهرداری در زمینه احقاق حقوق شهروندان مستمر وملموس بوده است ، متاسفانه عدم تعهد شرکت عمران در انتقال اسناد اراضی واگذاری به شهرداری موجب مشکل برای شهرداری و شهروندان شده که در حال پیگیری است .
خوشبختانه در شورای شهرستان مشکلات بزرگ شهرستان بصورت جدی در حال پیگیری است .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22283