• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
رئیس شورای اسلامی کمالشهر:

ورود فاضلاب صنعتی به داخل شهر کمالشهر!

  • کد خبر : 22223
  • 16 بهمن 1402 - 14:52
ورود فاضلاب صنعتی به داخل شهر کمالشهر!
رئیس شورای اسلامی کمالشهر گفت: کانال آب بلوار شهید بهشتی کمالشهر که وظیفه هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی در زمان بارش‌های فصلی را بر عهده دارد، در حال حاضر به دلیل عدم کنترل و رسیدگی به محل ورود آب‌های بالادستی و فاضلاب‌های صنعتی تبدیل شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایسنا، رمضان شهبازی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ورود فاضلاب بخش صنعتی و اداری شهرک‌ صنعتی بهارستان و آب‌های سطحی بالادستی به نهر بلوار شهید بهشتی کمالشهر، ساخت بیمارستان کمالشهر و شهرک‌های مسکونی اطراف آن را دچار معضلات فراوانی از جمله مسایل زیست محیطی، تخریب زیرساخت‌های شهرداری و ادارات خدمات رسان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری کرده است.

وی ادامه داد: به رغم جلسات متعدد با مسئولین و متولیان مربوطه بالاخص روسای آب منطقه‌ای، متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و علت آن را سنتی بودن نهر موجود و نبود اعتبار لازم جهت اجرای پروژه‌ لوله گذاری عنوان می‌کنند.

شهبازی ادامه داد: با این حال مقرر شد که شهرداری و شورای اسلامی شهر کمالشهر به منظور رفع اخلال در ساخت بیمارستان کمالشهر و رفاه حال مردم مسیر رواناب موجود را با لوله گذاری مناسب منحرف و هدایت کنند، تا در آینده اقدام اساسی‌تری در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای شهر کمالشهر بیان کرد: مطابق صورتجلسه‌های که تنظیم شده، مقرر شد که آب منطقه‌ای از ورود تمامی آب‌های بالادستی جلوگیری کند که این مهم در هنگام بارندگی باعث عدم پس زدگی آب‌های سطحی در طول بلوار شهید بهشتی خواهد شد.

شهبازی درباره تاثیر ورود آب‌های سطحی حاصل از بارندگی و فاضلاب موجود بر آب شرب کمالشهر گفت: از معاونت محیطی زیستی هم به جد خواسته شده به صورت مداوم و مستمر، آزمایش‌های لازم در خصوص سالم بودن آب شرب شهروندان کمالشهر را تا برطرف شدن معضل مذکور انجام دهد.

رئیس شورای شهر کمالشهر با اشاره به اهمیت حفظ ذخائر آبی اظهار کرد: در حالی که مدام تاکید می‌شود که با مشکل کمبود آب و بارش‌های آسمانی روبه رو هستیم، چرا این آب و آب‌های سطحی و فاضلاب شهری نباید ذخیره شده و استفاده بهینه از آن صورت بگیرد. در حالی که کانال مذکور در زمان بارندگی به عنوان مسیر هدایت آب‌های سطحی این منطقه از کمالشهر استفاده شده و آب سطحی که وارد این کانال می‌شود به سمت جنوب کمالشهر هدایت شده و در زمین‌های اطراف ریل راه آهن بدون استفاده بهینه رها می‌شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای استفاده از آب سطحی جاری شده در این کانال افزود: قرار بوده که آب این کانال در هنگام بارندگی به سیاه جوب هدایت شود، اما هنوز لوله گذاری آن تکمیل نشده است. اما برای تصفیه آب سطحی و فاضلاب بهتر است که نسبت به ساخت یک تصفیه خانه با کمک دستگاه‌های مرتبط اقدام شود تا آبی که هدر می‌رود مجددا به چرخه آبیاری بازگردانده شود. لازم است در قطب صنعتی بهارستان تسویه خانه ساخته و فعل و انفعالاتی که باید برای تصفیه این آب صورت بگیرد، انجام شود تا شاهد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی نشویم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22223