• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس محیط زیست نظرآباد:

بازگشت زندگی به تالاب صالحیه

  • کد خبر : 22171
  • 16 بهمن 1402 - 8:38
بازگشت زندگی به تالاب صالحیه
رئیس محیط زیست نظرآباد گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از محوطه تالاب صالحیه آبگیری شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایسنا، محمد محمودی ، اظهار کرد: طی چند هفته اخیر شاهد بارش‌های خوبی در اکثر مناطق استان بودیم که تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد هم از این نعمت بی نصیب نماند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر باعث شد ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از محوطه تالاب صالحیه که پیش از این کاملا خشک شده بود، به طور کامل آبگیری شود.

وی توضیح داد: علاوه براین، با توجه به اینکه در فصل کشاورزی قرار نداریم، بخشی از آب زهکش بالادست این تالاب هم رهاسازی و به تالاب سرازیر شد.

وی با بیان اینکه نزول نعمت خدادادی و رها سازی بخشی از آب زهکش باعث شده زندگی به  تالاب صالحیه که مدت‌ها بود حال خوبی نداشت بازگردد.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تعداد زیادی پرنده در اطراف این تالاب هستیم، گفت: کم کم فلامینگوهای مهاجر هم به جمع مهمانان تنها تالاب فصلی البرز اضافه می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست نظرآباد گفت: اگر اسفند و فروردین هم بارش‌های خوبی داشته باشیم، می‌توان امیدوار بود که تالاب صالحیه تا خرداد ماه آب داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: تالاب پیش از این اتفاقات کاملا خشک شده بود و مهمانی نداشت ولی خوشبختانه همزمان با روز جهانی تالاب‌ها بخش زیادی از آن آبگیری شد و حالا حیات در آن جریان دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22171