• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری البرز:

ساخت و نصب 15 دستگاه پد بتنی باسکول سیار محورکش در راه‌های البرز

  • کد خبر : 22116
  • 15 بهمن 1402 - 17:18
ساخت و نصب 15 دستگاه پد بتنی باسکول سیار محورکش در راه‌های البرز
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ساخت و نصب 15 دستگاه پد بتنی باسکول محورکش سیار در طول راه‌های استان خبر داد و گفت: با این اقدام اعمال قانون در گلوگاه‌های عبور و تردد ناوگان دارای اضافه بار فراهم می‌شود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز، پیمان بختیاری از جانمایی 15 دستگاه پد بتنی باسکول محورکش سیار در طول راه‌های استان و در محل استقرار گشت‌های کنترل و نظارت ناوگان عمومی دارای اضافه بار خبر داد و گفت: با این اقدام امکان اندازه‌گیری میزان اضافه بار و در نتیجه اعمال قانون در گلوگاه‌های عبور و تردد ناوگان دارای اضافه بار فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حمل اضافه بار سالانه خسارات سنگینی به راه‌های استان وارد می‌کند، افزود: نصب این باسکول‌ها به منظور مدیریت توزین درمحورهای استان و جهت جلوگیری از خسارت وارده به رویه راه و ابنیه فنی ناشی از حمل بار اضافی انجام می‌شود.
بختیاری تصریح کرد: باسکول‌های مورد استفاده از نوع سیارمحورکش هستند که براساس برنامه‌ریزی گشت‌های کنترل و نظارت در زمان‌های تعیین شده در محل پدهای اجرا شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این مسئول گفت: حمل بار غیراستاندارد صدمه جدی و جبران‌ناپذیر به رویه آسفالت و ابنیه فنی به خصوص پل‌ها وارد می‌کند لذا این باسکول‌ها با قابلیت توزین مجزای گروه محوری ناون سنگین از جمله کامیون، کمرشکن و تریلی اضافه بار را به صورت مجموع و محوری محاسبه و در اختیار گروه‌های گشت کنترل و نظارت قرار می‌دهد تا طبق معیارهای مشخص میزان صدمات وارده براساس کیلومتر طی شده محاسبه و در نهایت مبلغ جریمه مشخص و برگ آن به رانندگان خاطی تحویل داده می شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=22116