• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
امام جمعه کرج:

یهود توسط امیرالمؤمنین منکوب شد

  • کد خبر : 21979
  • 14 بهمن 1402 - 8:33
یهود توسط امیرالمؤمنین منکوب شد
نماز عبادی سیاسی بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه قرآن کریم در بحث دشمن‌شناسی و بیان شاخص‌ها می‌فرماید سرسخت‌ترین مردم در دشمنى نسبت به اهل ایمان، یهودیان و مشرکان هستند، بیان داشت: در آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا» که اول یهود را گفته و بعد مشرکین را؛ یعنی دشمنی و کینه این جریان بسیار عمیق و خطرناک است.

یهود توسط امیرالمؤمنین منکوب شد

وی در ادامه بابیان اینکه نماد اصلى یهود امروز صهیونیست‌ها هستند که می‌بینید برای اسلام و مسلمین چه خطرهایی فراهم کرده‌اند، اظهار داشت: در زمان رسول خدا هم یهود خیلی آزار و اذیت کرد. یکی از مهم‌ترین جنگ‌های رسول خدا جنگ خیبر بود که با جلوه‌گری شگفت‌انگیز امیرالمؤمنین علیه‌السلام، یهود از سپاه اسلام شکست بسیار سنگینی خورد و مرکز اصلى توطئه آن‌ها هم از بین رفت؛ خلاصه یهود توسط امیرالمؤمنین منکوب شد و امروز هم به فضل الهی یمن قهرمان، همان کسانی که به دست امیرالمؤمنین علیه‌السلام مسلمان شده‌اند، یهود را زمین‌گیر کرده‌اند؛ ان‌شاءالله به‌زودی آن‌ها را منکوب هم خواهند کرد.

امام‌جمعه کرج افزود: نکته اینجاست که در همین روز فتح خیبر یعنی ۲۴ رجب که یکی از نعمت‌های الهی بود، برادر امیرالمؤمنین علیه‌السلام یعنی جعفر طیار بعد از ۱۵ سال هجرت و تبلیغ، از حبشه برگشت و رسول خدا آن‌قدر خوشحال شد که فرمود: «خداوند دو نعمت بزرگ به من داد و من نمی‌دانم از قدم جعفر خوشحال باشم و یا از فتح خیبر».

کار فرهنگی به‌اندازه فتح خیبر ارزش دارد

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امیرالمؤمنین جهاد سخت کرد؛ عملیاتی بود؛ درب خیبر را کند که چهل نفر نمی‌توانستند تکانش بدهند؛ اما برادرش جهاد نرم، کار فرهنگی و تبیینی انجام داد. هر دو رسول خدا را خوشحال کرد و هر دو کار را هم سنگ هم قرار داد. دوستان متوجه باشند که کار فرهنگی به‌اندازه فتح خیبر ارزش دارد و حضرت هم به جعفربن‌ابی‌طالب هدیه‌ای معنوی داد که برکات فراوان دارد نماز جعفر طیار. این نماز را قدر بدانید و در حوائج مهم بهره بگیرید. خصوصاً روزهای جمعه و در مشاهد مشرفه یا به‌جای چهار رکعت نماز شب و برای طلب باران، خلاصه این نماز را قدر بدانید.

بعثت رسول خدا مایه حیات بشر شد

وی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۷ رجب سالگشت بعثت رسول خداست، عنوان کرد: امام (ره) درباره عظمت روز مبعث فرمود: «… روز بعثت رسول اکرم در سرتاسر دهر، مِنَ الأزَلِ الَی الأبَد، روزی شریف‌تر از آن نیست، برای اینکه حادثه‌ای بزرگ‌تر از این حادثه اتفاق نیفتاده». این بیان ایشان یعنی بعثت رسول خدا مایه حیات بشر شد. انسان را زنده کرد، لذا خدای تعالی از این نعمت بزرگ در آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل‌عمران به‌عنوان منت یاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این پرسش که قرآن کریم در تبیین هدف بعثت انبیاء الهی و رسول اکرم چه می‌فرماید، گفت: خدای تعالی دو هدف را به‌عنوان مقدمه و یک هدف اصلی اشاره فرموده است؛ یکی از آن دو مقدمه اقامه عدل و قسط در جامعه بشری است که در آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید فرمود: «لَقَدْ اَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَاَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ». همانا فرستادگانمان را با دلایل‌ روشن فرستادیم و با آنان کتاب و میزان را فرو فرستادیم تا زندگى مردم بر پایه قسط استوار گردد و یا در آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری فرمود: «وَقُلْ آمَنتُ بِمَا اَنزَلَ اللهُ مِن کِتَابٍ وَاُمِرْتُ لِاَعْدِلَ بَیْنَکُمُ». بگو به آنچه خدا فرستاده از کتب الهى ایمان‌دارم و به من امر شده است که عدل را در میان شما برپا دارم. پس هدف اول به‌عنوان مقدمه بعثت انبیاء برپاداشتن عدل و عدالت در زندگی فردی و اجتماعی است.

هدف بعثت انبیا برپایى حکومت الهى است

آیت‌الله حسینی همدانی در بابیان اینکه هدف مقدمی دیگر برای بعثت انبیا برپایى حکومت الهى است، گفت: آمده‌اند تا امرونهی و قوانین الهی را پیاده کنند؛ نه مصالح فردى یا گروهى را لذا حکومت‌های غیر الهی با هر شیوه حکومتی که دارند چه فردی باشند و چه جمعی، چه استبدادی باشند، چه دموکراسى غیر الهى و حاکمیت احزاب و گروه‏ها، همگى یک نقص و عیب بزرگ دارند و آن اینکه مصالح و خواسته‌های فرد یا جمع معینى را به تشخیص گروهی معدود بر همه انسان‌ها تحمیل می‌کنند؛ یعنی با این روش سرنوشت انسان‌ها در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که هم خطا در تشخیص دارند و هم اشتباه در تصمیم‌گیری و هم عدالت و امانت‌داری آنان قابل‌اعتماد و اطمینان نیست.

حکومت فقهاى عادل در زمان غیبت امام معصوم نیز همان حکومت قانون خداست

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حکومت انبیاء خواست خداوند ملاک تصمیم‏گیرى‏ها و قوانین و مقررات است، خاطرنشان ساخت: یعنی عدالت و فضیلت و مصلحت حکومت می‌کند. انبیاء امانت‌دارانی هستند که قانون و دستور خدا را در جامعه بشرى اجرا مى‏کنند. حکومت انبیاء یعنی حکومت قانون خدا. حکومت ائمه معصومین بعد از رسول خدا و بعد، حکومت فقهاى عادل در زمان غیبت امام معصوم نیز همان حکومت قانون خداست؛ که قبلاً در بحث ولایت‌فقیه نکاتی عرض شد.

هدف اصلی انبیاء که سعادت حقیقی انسان را تأمین می‌کند بندگی خالصانه خداوند است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه بعدازاین دو مقدمه، هدف اصلی و نهائی انبیاء که سعادت حقیقی انسان را تأمین می‌کند بندگی خالصانه خداوند است، گفت: همین بنده بودن است که انسان را خلیفه خدا کرده و تمام موجودات عالم را فرمان‌بردار انسان می‌کند. قرآن کریم مکرر در مکرر به این هدف اشاره است؛ مثلاً در آیه ۵۹ سوره مبارکه اعراف فرمود: ««لَقَدْ اَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللهَ مَا لَکُم مِّنْ اِلَهٍ غَیْرُهُ». همانا نوح را به‏سوى قومش فرستادیم. پس به آنان گفت، خدا را عبادت کنید، شما را جز او خدایى نیست»؛ که درباره انبیاء دیگر هم هست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: یا آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل که به‌عنوان هدف اصلی همه انبیاء مطرح‌شده فرمود: ««وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِى کُلِّ اُمَّهٍ رَّسُولاً اَنِ اعْبُدُواْ اللهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ». همانا در بین هر امتى، رسولى فرستادیم که خدا را عبادت کنید و از طاغوت بپرهیزید». همچنین آیه ۲۹ سوره مبارکه اعراف فرمود: ««قُلْ اَمَرَ رَبِّى بِالْقِسْطِ وَاَقِیمُواْ وُجُوهَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ». بگو خدایم به قسط امر کرده است و این‏که روى خود را در پرستش و سجود به‏سوى خدا استوار دارید و او را مخلصانه بخوانید». در این آیه شریفه اجرای عدل و برپائی عدالت در زندگی فردی و اجتماعی را که لازمه‌اش تشکیل حکومت و زمامداری است را مقدمه اخلاص در عبادت قرار داده است.

باید همه مردم دنیا را با حقیقت بعثت آشنا کنیم

وی با تأکید بر اینکه درس امروز بعثت این است که همه مردم دنیا را با حقیقت بعثت آشنا کنیم و اینکه بندگی خدا کنند و زیر بار طاغوت نروند، گفت: پیروان همه ادیان الهی مخاطب این خطاب هستند که در مقابل طاغوت باید قیام داشته باشند.

سکوت در مقابل جنایات آمریکا خیانت به انسان و انسانیت است

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه امروز آمریکا و اذناب پلیدش طاغوت هستند، گفت: سکوت در مقابل جنایات آنان خیانت به انسان و انسانیت است. قبل از تشکیل هر دادگاهی در دادگاه وجدان انسان‌های آزاده دنیا محکوم‌شده‌اند اما دست از جنایت و ددمنشی در سراسر دنیا برنمی‌دارند. رژیم صهیونیستی با استیصال تمام در این چهار ماه که در غزه گیر افتاده ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر انسان بی‌گناه را شهید و نزدیک به ۶۶ هزار نفر را زخمی کرده است. اعداد خیلی بزرگ است! راه از بین بردن این مجسمه‌های پلیدی و خباثت، وحدت و انسجام جهان اسلام و بعثت دوباره امت اسلام است.

آمریکا عاقلانه‌تر صحبت کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید کمک به ادامه جنایات را جلوگیری کرد، اگر کشورهای اسلامی راه‌های حیاتی صهیونیست‌های کثیف را نبندد فردا در مقابل رسول خدا چه خواهند گفت؟ امروز آمریکای پلید و رژیم منحوس جلوی آنچه خیر از بعثت رسول خدا به جوامع می‌رسد را گرفته‌اند. ایران را تهدید می‌کنند که کذا و کذا می‌کنند. شما که یک قایق تندروی ما جلوی‌تان را می‌گیرد خودتان را خیس می‌کنید و ترس تمام وجودتان را می‌گیرد، ایران را تهدید می‌کنید؟ عاقلانه‌تر صحبت کنید، قبلش فکر کنید. قطعاً این را خوب می‌دانید اگر اقدامی داشته باشید. فرصت دیدن نتیجه اقدام خودتان را نخواهید داشت. فرزندان باایمان و باصلابت ایران اسلامی دنیایتان را جهنم خواهند کرد.

صهیونیست‌ها بدانند که هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست

وی بابیان اینکه آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که ایران، افغانستان و عراق نیست، اگرچه باید از حضور خودشان در این دو کشور هم عبرت می‌گرفتند، گفت: تقسیم‌کاری که جبهه مقاومت برای اداره منطقه گرفته، ستودنی است. حمله پهپادی به بندر حیفا، هم برای آمریکا و هم صهیونیست‌ها این پیام را دارد که بدانند هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست.

شناسایی جاسوسان رژیم منحوس کودک کش در ۲۸ کشور، کار بسیار بزرگی بود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: باید همین‌جا تشکر کنیم و یکدست مریزاد بگوییم به عزیزانمان، سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه که با عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی که داشتند علیه سازمان‌های جاسوسی رژیم منحوس کودک کش در ۲۸ کشور جاسوسانشان را شناسایی کردند؛ و این کار بسیار بزرگی بود که انجام دادند. خدای تعالی بر توفیقاتشان بیفزاید. این‌ها در دنیا غریب‌اند اما در آسمان‌ها نام‌آشنا هستند. خداوند تعالی به آن‌ها قدرت و توان و دید وسیع‌تری را عنایت کند تا در دفاع از دین و ارزش‌های الهی و انقلاب کوشاتر و مصمم‌تر باشند.

عاقلانه‌ترین کار برای حفاظت از نیروهای آمریکایی، ترک منطقه است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رئیس ستاد مشترک آمریکا گفته هدف ما بازدارندگی و درعین‌حال محافظت از نیروهای آمریکائی است، گفت: توصیه می‌کنیم عاقلانه‌ترین کار برای حفاظت از نیروهایتان، ترک منطقه است. چه کسی گفته بیایید در این منطقه آتش برپا کنید و نیروهایتان کشته شوند، بعد برای حفظ آن‌ها دوباره آتش بریزید؟ بیش از این خود را در بین مردم دنیا منفور نکنید. البته چه ترک بکنید، چه ترک نکنید تا وقتی این سیاست‌ها را دارید شعار هر جمعه ما «مرگ بر آمریکاست».

وی ابراز داشت: خب پس بعثت انبیاء این است که انسان بامعرفت اهل سیاست بسازد. در بخشی از دعای نورانی ابوحمزه، امام سجاد علیه‌السلام بیان می‌کند که: «خداوند مهربان از بندگانش پنهان نیست بلکه بندگان خدا با گناه خودشان را محجوب می‌کنند بعد عرض می‌کند «إنَّ الرَّاحِلَ إِلَیْکَ قَرِیبُ الْمَسَافَهِ». همانا مسافر به‌سوی تو مسافتش نزدیک است»؛ این بیان را موسی بن جعفر هنگامی‌که به زندان بغداد برده می‌شدند در مناجاتی تبیین کرده‌اند.

امام راحل ما سیاست و عرفان را باهم دارد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه ۲۵ رجب سالگشت شهادت موسی بن جعفر سلام‌الله‌علیه است، گفت: حضرت آنجا عرض می‌کند ««الهی وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ أَفْضَلَ زَادِ الرَّاحِلِ إِلَیْکَ عَزْمُ إِرَادَهٍ یَخْتَارُکَ بِهَا». خدایا، من به‌یقین می‌دانم بهترین ره‌توشه درراه رسیدن به تو فقط اعتماد به تو است، سفر به سمت تو عزم و اراده می‌خواهد «وَ قَدْ نَاجَاکَ بِعَزْمِ الْإِرَادَهِ قَلْبِی». خدایا، قلبم با تو مناجات کرد با تمام هستی‌ام و اراده قلبی‌ام»؛ خب عزیزان دقت دارید این کلمات را امام شب جمعه و داخل مسجد و آسایش نفرمود بلکه وقتی به زندان بغداد می‌رود می‌گوید. این معرفت آمیخته به سیاست است. این را همه درک نمی‌کنند مگر شاگردان خاص، موسی‌بن‌جعفر جد حضرت امام است و امام شاگرد مکتب امام کاظم علیه‌السلام. امام راحل ما سیاست و عرفان را باهم دارد. کلمات امام را هنگام تبعید و طول سختی‌های مبارزه ببینید.

حضرت امام (ره) با درس‌آموزی از اهل‌بیت، رسالت انبیاء و رهبران الهی را تبیین و عملیاتی کرد

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: جایی خواندم مرحوم آیت‌الله بهاء‌الدینی فرموده بود: «فقها حرف فقها را می‌فهمند، امّا امام حرف ائمه علیهم‌السلام را می‌فهمد». حضرت امام (ره) با درس‌آموزی از اهل‌بیت، حکمت و عرفان و سیاست را باهم هماهنگ کرد و رسالت انبیاء و رهبران الهی را تبیین و عملیاتی کرد که در آیه ۲۶ سوره مبارکه نحل فرمود: «وَ لَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ». اینکه بنده خدا باشی و زیر بار طاغوت نروی یعنی عرفان و سیاست باهم هماهنگ است. شبیه آیه ۱۷ سوره مبارکه زمر است ملاحظه کنید.

وی تصریح کرد: امام هم کتاب مهم عرفانی می‌نویسد و درس می‌دهد و هم فریاد می‌زند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در برابر صهیونیست‌ها موضع می‌گیرد و خبر از فروپاشی شوری می‌دهد. حضرت آقا علت این نوع تفکر را در بیانیه گام دوم این‌گونه فرمودند: «معنویّت به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است… معنویّت و اخلاق، جهت دهنده‌ی همه‌ی حرکت‌ها و فعّالیّت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آن‌ها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت می‌سازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند. شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد…».

پرتاب ۴ ماهواره در عرض دو هفته، اروپایی‌ها و غربی‌ها را به‌شدت عصبانی کرده که این امر را محکوم کردند

امام‌جمعه کرج در خاتمه بابیان اینکه پرتاب ۴ ماهواره در عرض دو هفته، اروپایی‌ها و غربی‌ها را به‌شدت عصبانی کرده که این امر را محکوم کردند، گفت: البته این‌ها بیشتر از پیشرفت‌های ایران عصبانی و ناراحت هستند. این موفقیت‌ها و همه دستاوردهای جبهه مقاومت در فناوری‌های نوین و پیشرفته نشان‌دهنده این است که انقلاب زنده است و دارد پیش می‌رود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21979