• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
مجید‌محبوب حامی حیوانات:

حمایت یا جنایت در سایه بی‌نظارتی

  • کد خبر : 21693
  • 07 بهمن 1402 - 20:38
حمایت یا جنایت در سایه بی‌نظارتی
چندسالی است حمایت از حیوانات شهری و حیات وحش ملعبه دست شیادانی شده که با تحریک احساس و عواطف مردم سعی در جمع آوری کمک‌های مردمی کرده‌اند و با گذاشتن شماره کارتهای متعدد در صفحات مجازی خود در ایران و خارج از کشور پول های زیادی را جمع آوری و صاحب کسب و کار شده‌اند.

دراین میان نه تنها حمایتی از حیوانات بی پناه اکوسیستم تخریب شده ایران نشده، بلکه با ترفندهای عوام فریبانه و با ساختن ویدیوهای ساختگی جان حیوانات را به خطر انداخته‌اند.
از جمله این ویدیوها می‌توان از اجیر کردن نفراتی که قصد در شکنجه دادن سگ ها و گربه با کتک زدن، به دار آویختن و سوزاندن می‌توان نام برد، که با گرفتن حیوان از متخلف دروغین با موسیقی های غم انگیز و بردن به کلینک های دامپزشکی با فاکتورهای غیر واقعی و اعداد و ارقام نجومی جیب های خودشان را پر و بعداز وایرال شدن کلیپ ساختگی سرنوشت حیوان امداد شده در هاله‌ای از ابهام می‌ماند و هیچکس دیگر سراغی از آن حیوان بی پناه نمی‌گیرد.
این شیادین با افتتاح حساب پی پال و گوفاندمی و تبلیغات گسترده در شبکه های معاند شاه راه ارز را به حسابهایشان باز کرده و چون نظارتی وجود ندارد، پولهای خارجی در لحظه به زمین ،ماشین، باغ و باغچه تبدیل می‌شود و شبکه های معاند مانند من‌و‌تو یا بی بی سی از این نفرات برای اعتراضات مدنی نیز استفاده و مانور می‌دهند.
بحث گسترده تر از اینهاست، عقیمسازی هایی که صورت نمیگیرد و فقط با نصب کردن گوشواره و با هماهنگی دامپزشکی که هیچ وقت هویتش فاش نمی‌شود فاکتور سازی می کنند.
صادرات سگ و گربه در کشورهایی مانند کانادا، امریکا و آلمان که به جد مافیای وحشتناکی دارد و حتی سگهای معلول ایرانی رابا قیمتهای نجومی میفروشند و هیچکس خبری از سرنوشت آنها ندارد!
توله کشی های بدون مجوز، واردات سگهای نژاد دار جهت تکثیر، ایجاد پناهگاه و نقاهتگاه های بدون مجوز یعنی بدون ناظر فنی از طرف بهداشت و دامپزشک، خرید و فروش دارو اعم از داروهای بیهوشی و آنتی بیوتیک‌ها و درمانهای ناشیانه که باعث آلودگی اکوسیستم و از بین رفتن حیوان بی پناه می‌شود.
درصد گیری از کلینیک های دامپزشکی؛ یعنی کلینیک مربوطه به ازای هر کیس مبلغی را بعنوان درصد به امدادگر مربوطه پرداخت می‌کند.
فروختن غذای خشک بدون لی‌بل استاندارد و عدم تایید سازمان غذا و دارو، خرید و فروش لاشه های حیوانات تلف شده از دامپروری و مرغداری که خود باعث انتشار بیماریهای گوناگون در بین حیوانات اسیر شده نزد حامیان حیوانات است.
همچنین خرید و فروش ضایعات مرغ مانند؛ اسکلت که چندسالی است که سازمان بهداشت اکیدا دستور معدوم سازی این زباله هارا داده است.
موارد قابل توجه دیگر، عدم رعایت واکسیناسیون حیوانات شهری مخصوصا واکسن هاری، داشتن تیم‌هایی برای نزاع و ایجاد رعب وحشت، ایجاد شغلی بنام زنده گیری و جابجایی که با دارت بیهوشی و بدون گذراندن دوره های مربوطه در خیابانها آزادانه سعی در بیهوش کردن حیوانات رادارند، که علاوه بر خطرناک بودن برای انسانها چون احتمال اشتباه در این زنده گیری زیاد است، زیرا ممکن است بخاطر عدم آگاهی انتقال حیوان با نوع بیماری خاص، که در مواردی بین انسان حیوان مشترک است به مناطق سالم یا پر رفت و آمد شهری می‌باشد.
بنا بر مواردی که مطرح شد، تعجب تمامی مردم، علی الخصوص حامیان واقعی حیوانات از عدم نظارت سازمانهای مربوطه اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و بهداشت و جهاد کشاورزیست.
این پرسش به وجود می‌آید که:
اولا چگونه یک نفر میتواند شماره کارت بانکی را بدون هیچ حساب و کتابی در صفحه مجازی خود قرار دهد؟
دوما چگونه بدون هیچ مجوزی نقاهتگاه، پانسیون، پناهگاه و… را افتتاح می‌کنند؟
سوما چرا هیچ ارگانی حسابرسی یا تظارت بر مقدار تراکنش مالی این شیادین را ندارد؟ چراکه این گردشهای مالی طبق گزارشات از منابع موثق به حداقل یکصد میلیارد در ماه فقط در استان تهران میرسد!
لازم به‌ ذکر است تقریبا آمار این مجموعه‌ها و صفحات مجازی در فقط استان البرز به ۵۸۰ عدد می‌رسد و این شغل، که در واقع کلاهبرداری وسوء استفاده از عواطف انسانی مردم است، بدون هیچ نظارتی ادامه دارد و بین مردم به یک مد تبدیل شده است!

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21693