• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
امام جمعه کرج:

مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است

  • کد خبر : 21635
  • 07 بهمن 1402 - 7:31
مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه نیمه ماه مبارک رجب سال گشت رحلت مظهر شجاعت، صبر و ایمان، بانوى بزرگ اسلام، عقیله العرب، حضرت زینب کبرى سلام‌الله علیهااست، که به همه شما تسلیت عرض می‌کنم، بیان داشت: بانویى که عمر پربرکت خود را برای زنده نگه‌داشتن حقانیت دین و احکام الهی، سپری کرد و با استقامت و پایداری بی‌نظیر خود در عرصه‌های گوناگون زندگی، نقش فردی و اجتماعی زن مسلمان دغدغه مندِ معیار و الگو را برای بشر تجلی بخشید.

وی در ادامه بابیان اینکه این الگو، الگوی غربی برای حضور زن در عرصه اجتماع را بی‌رنگ کرده است اما لازم است که ابعاد مختلف شخصیتی حضرت را بازگو کرده و در جامعه رواج دهیم، گفت: ما در چله دوم انقلاب قرار داریم که حضرت آقا در بیانیه، مهم‏ترین ظرفیّت امیدبخش کشور را نیروى انسانى مستعد و کارآمد با زیربناى عمیق و اصیل ایمانى و دینى عنوان کردند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید به الگو بودن حضرت زینب بیشتر توجه بدهیم تا نقش مهم بانوان در عرصه‌های مختلف مشارکت روشن‌تر شود، اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند: «باید حرکت ما در جهت حرکت زینبى باشد، باید همّت ما، عزّت اسلام و عزّت جامعه اسلامى و عزّت انسان باشد».

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اخت الحسین ابعاد وجودی بی‌شمار دارد، افزود: مثلاً معلم و مفسر قرآن بود. یک سال بعدازاینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کوفه مستقر شد از حضرت تقاضا کردند تا اجازه دهد زینب کبری مشکلات علمی و دینی بانوان کوفه را برطرف کند. امام اجازه دادند و حضرت زینب جلسه درس تفسیر و پاسخ به شبهات را دائر کردند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب کبرى سلام‌الله علیها بصیرت و اقدام به‌موقع در مقابل ترفندهای دشمن است

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب کبرى سلام‌الله علیها بصیرت و اقدام به‌موقع در مقابل ترفندهای دشمن است، عنوان کرد: زینب کبری در مقابل هجمه‌ها، با روش تبیین، چهره دشمن ددمنش را نشان داد و رسوا کرد. در طول جریان کربلا به‌هیچ‌وجه اجازه نداد حجاب و عفتش حتی در بحرانی‌ترین لحظات دچار خدشه شود. با افشای گذشته خانوادگی یزید او را تحقیر کرد و نشان داد که قدرت او پوشالی است و سرنوشت سختی در انتظارشان است. حضرت نقاب از چهره ظلم کنار زد و اهداف قیام حسینی را بیان و جاودانه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در طول تاریخ، رسم طاغوتیان ستمگر این بوده که با حذف رقیبان، قدرت خود را تثبیت می‌کردند و گاهی برای رسیدن به هدف خود ابتدا شخصیت مخالف خود را ترور می‌کردند تا درزمانی که حذف فیزیکی صورت می‌گرفت جامعه آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: برای ترور هم لازم داشتند تا بعضی افراد را تطمیع و بعضی را تهدید کنند. اما بهترین وسیله‌ای که آنان را به مقصد می‌رساند یکی نفوذ بود و دیگری که امروز هم بیشترین برد را در انحراف افکار دارد، قدرت رسانه بود؛ مثلاً با شایعه‌سازی کارها را به نفع خود پیش می‌بردند. جنگ مغلوبه را غالب شدند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها با اشراف اطلاعاتی و بینش صحیح و شناخت کامل زمان، افراد و جریان‏هاى سیاسى، فرهنگى و اجتماعی با روش تبیین و استفاده از رسانه تبلیغ و خطابه، شروع کرد به آگاهى‏بخشى به مردم و رسوا کردن خاندان اموی و معرفی اسلام ناب و روشن کردن ادعاهای بی‌اساس آنان در بستر حقائق تاریخی؛ لذا در خطبه‌هایش بیان می‌کند اگر فسق و فسادی در خاندان اموی وجود دارد به خاطر هویت جاهلی آنان است.

انقلاب اسلامى تهدیدهای بی‌شماری را به فرصت تبدیل کرده است

وی در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۲ بهمن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و سال گشت بازگشت حضرت امام به ایران در سال ۵۷ را تبریک عرض می‌کنم، بیان داشت: در طول سال‌های بعد از پیروزی، انقلاب اسلامى فراز و نشیب‏هاى فراوان به خود دیده و با ظرفیت بالای الهی که به دست آورده تهدیدهای بی‌شماری را به فرصت تبدیل کرده و به مسیر خود ادامه داده است.

نباید هدف از جشن‌های انقلاب فقط شادی باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از بهترین فرصت‌ها برای از بین بردن تهدیدات دشمن و انتقال مفاهیم بلند انقلاب به نسل بعدی به‌خصوص نوجوان‌ها و جوان‌ها، دهه فجر است، اظهار داشت: البته نباید هدف از جشن‌های انقلاب فقط شادی باشد بلکه باید همه، روش تبیین را دنبال کنند و دستاوردها و اهداف راقی انقلاب را به بیان و شیوه‌های نو به‌خصوص برای نسل کنونی و نسل‌های بعد بازگو کنند.

انقلاب اسلامی نعمتی است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی نعمتی است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرده و مقدمات تحقق وعده الهی و حکومت مهدوی را فراهم کرده و به همان سمت در حال حرکت است، گفت: حرکت‌هایی که در عالم واقع می‌شود مثل همین حرکت شجاعانه‌ای که این روزها در یمن می‌بینید این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است. یمن مظلوم مقتدر؛ تقریباً آن منطقه دریایی تحت سلطه یمنی‌ها قرارگرفته. آمریکا و صهیونیست‌های پلید را سردرگم و ذلیل و زمین‌گیرشان کردند. کسانی که هیچ‌چیزی در اختیار نداشتند در فاصله این چند سال الآن موشک‌های نقطه زنی دارند که دریا را در کنترل دارند. دریای سرخ الآن تحت کنترل آن‌هاست. تجارت در آنجا کیلومترها تغییر کرده. باید بروند از آفریقا و از جاهای دیگر بیایند. واقعاً دارد کارش را درست انجام می‌دهد و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

با بهره‌مندی از قرآن سیاست‌های رفتاری خود با بیگانگان و دشمنانمان را تنظیم کرده و عمل می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه ریشه انقلاب ما تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت است، گفت: قرآن کریم همیشه ما را نسبت به جریان باطل در مقابل جریان حق هشدار داده و آموزش داده است که برای غلبه بر دشمنانِ جبهه حق چگونه عمل کنیم و ما با بهره‌مندی از قرآن سیاست‌های رفتاری خود با بیگانگان و دشمنانمان را تنظیم کرده و عمل می‌کنیم.

با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه و استکباری دچار شُک شدید شد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه انقلاب اسلامی که پیروز شد، نظام سلطه و استکباری دچار شُک شدید شد و از همان زمان، دشمنی‌ها آغاز شد و تا امروز هم به انواع روش و حیل ادامه داشته است، گفت: یکی از دشمنی‌ها که دشمنان انقلاب در بهمن سال ۶۰ طراحی کرده بودند و قصد داشتند راه‌های مواصلاتی شمال به تهران را در کنترل بگیرند و بعد بر بقیه شهرها مسلط شوند. تهاجم گروهک ضدانقلاب اتحادیه کمونیست‌ها به مردم آمل در روز ششم بهمن بود و آمل معروف شد به شهر هزار سنگر. حضرت امام رضوان‌الله علیه در وصیت‌نامه‌شان به آن اشاره کردند. به این‌همه مطلب می‌توانست اشاره کند اما به آمل اشاره کرد؛ چون در آن زمان نقشی که آن‌ها در آن موقعیت ایفا کردند بسیار مهم بود. حماسه خلق کردند. ۴۰ شهید دادند و جنگل‌های شمال و آن منطقه برای همیشه پاک‌سازی شد. دستگیرشدگان در بازجوئی گفته بودند به ما گوشت گرگ می‌دادند تا بی‌رحم و قسی‌القلب شویم؛ خداوند شهدا آمل و دیگر شهدا را با اولیاء خود محشور کند.

ملت غیور ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، دائماً استکبار را عصبانی کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این دشمنی‌ها تا امروز ادامه داشته و امروز دشمنان ما با بررسی وضعیت حال و گذشته خود به این واقعیت پی برده‌اند که ولو ظاهراً با در اختیار داشتن همه امکانات مادی باید پیروز باشند، در حال شکست‌ خوردن‌های سنگین هستند، گفت: ملت غیور و عزیز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، دائماً استکبار را عصبانی کرده است و هرسال در دهه فجر و به‌خصوص در روز ۲۲ بهمن این عصبانی کردن دشمن را تکرار می‌کند و به بیان قرآن کریم این از اعمال صالح ملت ایران است.

بهترین کار شما عصبانی کردن دشمن است و ما هم لبیک می‌گوییم

وی بابیان اینکه یکی از چیزهایی که دشمنان را خیلی عصبانی می‌کند شعار مرگ بر آمریکاست، گفت: قرآن به ما توصیه می‌کند بهترین کار شما عصبانی کردن دشمن است و ما هم لبیک می‌گوییم. در قسمتی از آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه فرمود: «… وَ لَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ و لا یَنالونَ من عَدُوٍّ نَیلاً إِلَّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ». ﻭ ﻫﻴﭻ گامی ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺸﻢ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ می‌شود برنمی‌دارند ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ به خاطر آﻥ، ﻋﻤﻞ صالحی ﺑﺮﺍی آن‌ها ﻧﻮﺷﺘﻪ می‌شود. معلوم است که حرکت و حضور مقتدرانه و از روی بصیرت شما مردم دشمنان را عصبانی می‌کند. خب عصبانی کند چه‌بهتر.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه امروز روز خشم است و جمعه خشم نامیده شده است که برای حمایت مردم ایران از ملت محروم و مظلوم غزه است، گفت: هر هفته ۴، ۵ استان این کار را می‌کنند که این هفته هم به نام استان البرز است. ان‌شاءالله بعد از نماز در کنار مزار شهدای گمنام این خشم را نشان خواهید داد و آن‌ها را عصبانی خواهید کرد.

مشارکت شما تأثیرگذار است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه زنده نگه‌داشتن ایام‌الله دهه فجر و بخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن که مردم در تحقق و اثرگذاری آن نقش دارند به تعبیر قرآن امر جامعی است که اهل ایمان در کنار ولی الهی در آن ثابت‌قدم هستند، گفت: در قسمتی از آیه ۶۲ سوره مبارکه نور فرمود: ««إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَی أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ یَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ…» مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند و هنگامی‌که در کار مهمی با او باشند، بی‌اجازه او جایی نمی‌روند» لذا هرچه حضور مردم در آن امر، فعالانه‌تر و آگاهانه‌تر باشد، میزان اثرگذاری و برکات آن، از گستردگی، عمق و مانایی بیشتری برخوردار خواهد بود و در این زمان یکی از مصادیق مهم امر جامع که موجب عصبانیت دشمنان انقلاب می‌شود، شرکت پرشور در انتخابات اسفندماه است. هم امر جامع است هم یغیض الکفار است؛ یعنی هم مشارکت شما تأثیرگذار است هم دشمن را عصبانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: البته عده‌ای و جریانی دوست دارند طبق آنچه اتاق‌های فکر بیگانگان برای آنان ترسیم کرده‌اند مشارکت حداکثری در این مقطع صورت نگیرد و با طرح دوقطبی مثل رأی دادن و رأی ندادن انتخابات را بی‌رونق کنند. اما به فضل الهی خواهند دید که مردمی که دل درگرو ایران قوی دارند با هر سلیقه‌ای پای صندوق حاضر خواهند شد و برگ زرین دیگری در تاریخ کشور ثبت خواهند کرد.

مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه هر ایرانی غیرتمندی می‌داند که مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است و برای رسیدن به اهداف بلند تمدنی که در مسیر آن درحرکتیم باید در انتخابات شرکت کند و نباید در دام دوقطبی‌های کاذب که راه خواهند انداخت بیوفتیم، گفت: استکبار جهانی بخصوص آمریکای خبیث در این سال‌ها تلاش کرده با جنگ سخت و نرم امنیت کشور را به هم بریزد از عَلَم کردن داعش در اطراف ایران بگیرید تا برپا کردن آشوب و اغتشاش و ترور دانشمندان و سرداران و خرابکاری‌ها و تحریم اقتصادی و خراب کردن معیشت مردم و در روزهای آینده هم تلاش خواهند کرد با تبلیغات سنگین حضور حداکثری را کم‌رنگ کنند.

افراد مواظب باشند در جبهه دشمن قرار نگیرند و از روی یاس سخن نگویند / سال‌ها که مسئولیت در اختیارشان بود در زمین دشمن بازی کردند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه افراد مواظب باشند در جبهه دشمن قرار نگیرند و از روی یاس سخن نگویند، گفت: گاهی به دستگاه نظارتی اتهام وارد می‌کنند که مردم را مأیوس کنند. این در زمین دشمن بازی کردن است؛ کما اینکه سال‌ها که مسئولیت در اختیارشان بود در زمین دشمن بازی کردند. ۸، ۹ سال اقتصاد کشور را از بین بردند. مسائل مختلفی که برای کشور فراهم کردند. متهم می‌کنند حاکمیت را به اینکه قصد دارد مشارکت حداقلی باشد؛ این اتهام است. دستگاه نظارتی را متهم می‌کنند و رأی ندادن را نوعی رأی دادن می‌دانند؛ این حرف‌ها حرف‌های باطلی است.

تائید نشدن‌های بعضی از افراد امیدآفرین است

وی با تأکید بر اینکه مواظب باشیم در مسیر دشمن حرکت نکنیم، گفت: افراد از روی یاس سخن نگویند. همه محکم و باصلابت و باارزش؛ بعضی القا می‌کنند اگر فلان کس یا فلان جریان تائید نشوند مشارکت کم می‌شود؛ اتفاقاً برعکس است. برخلاف تصور آن‌ها همین تائید نشدن‌های بعضی از افراد امیدآفرین است. شور انتخاباتی ایجاد می‌کند چون مردم می‌بینند که دستگاه‌های قانونمند به قانون عمل کردند و باکسی رودربایستی نکردند، امیدوار می‌شوند؛ پس همه ما مواظب باشیم در نحوه سخن گفتن و عمل کردن؛ هر کس در هر جایگاهی که هست از پدر خانه بگیرید تا مسئول دستگاه و ادارات و ائمه جماعات و جمعه و هر کس، مردم را مأیوس نکنیم. تشویق کنیم. دستاوردها و پیروزی‌ها را بیان کنیم.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: آرام‌آرام به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم تذکری که لازم است بدهم این است که کسانی که وارد عرصه تبلیغات می‌شوند باید خیلی مواظب باشند ارزش‌های اسلامی و انقلابی را رعایت کنند؛ و نسبت به کاندیداهای دیگر احترام لازم را داشته باشند؛ و برای اثبات خود دیگران را تخریب نکنند. نیت خود را خدا و خدمت به مردم قرار دهند و در مسیر قانون عمل کنند. کاندیداها در انتخاب مسئول ستاد خود دقت کنند.

مردم موضع‌گیری‌های کاندیداها در مواقع خاص را بررسی کنند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مردم هم گذشته کاندیداها را بررسی کنند و هم موضع‌گیری‌های آنان در مواقع خاص را بررسی کنند، گفت: جریانات متعددی بر این ملت گذشته و با مسائل مهمی مواجه بوده خب باید حرکتی، حرفی و موضع‌گیری از او دیده‌شده باشد. در بحران‌های سال گذشته، در اغتشاشات سال گذشته، چه جور بودند و چه گفتند؟ آیا تبیین کردند برای مردم؟ افرادی که کاندیدا شدند در جلسات با دانشجوها و افراد مختلف حاضر شدند؟ حضرت آقا فرموده بودند که بیان کنید و اقدام کنید؛ آن‌ها چه‌کار کردند؟

وی افزود: در مسائل مختلف مثل فتنه و اغتشاشات و حجاب و عفاف؛ بالاخره یکی از معضلات اجتماعی است، کسانی که کاندیدا شدند حرفی دارند؟ حرفی زده‌اند؟ الآن اگر بخواهند حرفی بزنند شعار است؛ باید قبل را دید. مفاسد اقتصادی در جامعه بوده؛ این‌ها تذکری دادند؟ عکس‌العملی داشتند؟ همه این‌ها و امثال این‌ها را معیار قرار بدهید. شاخصه‌ها را یادداشت و بررسی کنید. ببینید الآن در مجلس چه اتفاقاتی می‌افتد و چقدر نقش مهمی دارد و چقدر شما مطالبه دارید؛ این‌ها می‌توانند انجام بدهند.

کرسی‌های مهم را نباید در اختیار افراد کم‌ظرفیت و مقام‌پرست قرارداد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه باید افرادی در طراز انقلاب اسلامی انتخاب شوند تا موجبات یاس و کوری دشمنان را فراهم کنند، گفت: زندگی شخصی و حمایت از مستضعفین و استکبارستیزی مهم است. ارزش‌های انقلاب با هزینه‌های سنگین به‌دست‌آمده. این کرسی‌های مهمی که با ریخته شدن این‌همه خون انسان‌های مظلوم به‌دست‌آمده را نباید در اختیار افراد کم‌ظرفیت و مقام‌پرست قرارداد؛ آقا فرمودند: «به نظر من مسئله اول در انتخابات، مسئله این شخص و آن شخص نیست؛ مسئله اول، مسئله حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم مى‏کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم مى‏کند. آبروى ملت را زیاد مى‏کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد مى‏کند و دشمن را از طمع‏ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف مى‏کند».

انتخابات پرشور و پر مشارکت امنیت ملی را تقویت می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یادمان باشد انتخابات پرشور و پر مشارکت همه جریانات معتقد به‌نظام و انقلاب، امنیت ملی را تقویت می‌کند و هر کس غیر این بگوید و عمل کند دوستدار ملت و کشور نیست بلکه خائن به ملت و دین است.

وی اذعان داشت: فکر کردم مصلی چه‌کار می‌تواند بکند برای مشارکت بیشتر؛ یکی از کارهایی که می‌تواند بکند بحث تبیین است. کاندیداها بیایند از فضای مصلی استفاده کنند و مردم هم دعوت بشوند در طول هفته بیایند نظراتشان را بگویند و بیاناتشان را داشته باشند و کارهایی که می‌خواهند بکنند را در محدوده قانون انجام بدهند. البته نباید سوگیری در آن باشد که حالا ان‌شاءالله دوستان راهکاری را تنظیم می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: ان‌شاءالله در زمان مقرر خودش اعلام می‌کنند و فضای مصلی را آماده می‌کنند برای همه کاندیداها با همه افکار و عقایدی که دارند. آن‌هایی که از چهارچوب شاخص‌های شورای نگهبان عبور کردند می‌توانند ثبت‌نام کنند. برای آن‌ها زمان بودجه‌ریزی می‌شود ان‌شاءالله. مردم هم بیایند بشنوند. همان کاری را که صداوسیما می‌کند چون صداوسیما محدود است ما فضای مصلی را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهیم تا ان‌شاءالله این کار انجام شود؛ یک‌بخشی از کارهایی که خواهیم کرد ان‌شاءالله برای مشارکت و حضور حداکثری مردم استان البرز که یک برگ زرینی هم برای خود استان حضور در انتخابات خواهد شد، این است؛ بخش‌های بعدی را هم متعاقباً بیان خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21635