• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ:

محیط زیست موضوع سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوجبلاغ

  • کد خبر : 21283
  • 30 دی 1402 - 15:29
محیط زیست  موضوع سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوجبلاغ
به مناسبت بزرگداشت هفته هوای پاک محمد کلاته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هشتگرد به سخنرانی پرداخت .

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، محمد کلاته در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک ماه مبارک رجب و گرامیداشت هفته هوای پاک، فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص محیط زیست را یاداور شد که می فرمایند : ” مسئله محیط زیست مسئله این دولت و آن دولت نیست، مسئله طولانی مدت است . همه باید دست در دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند .
حفظ محیط زیست این چیزی که امروز در دنیا به آن دست یافته اند از جمله چیزهایی است که جزو تعالیم اسلامی است .”
رئیس اداره حفاظت محیط زیست با اشاره به اصل 50 قانون اساسی  که  در آن حفاظت محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی می شود گفت: در کشور ما 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری و شعار امسال نیز “هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول ” انتخاب گردیده که نشان از اهمیت همراهی مسئولین و شهروندان برای داشتن هوایی سالم و پاک برای همگان است .
کلاته در ادامه به تشریح وضعیت محیط زیست شهرستان پرداخته و نکاتی در خصوص شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد و صنایع موجود در آن ، عوامل تاثیر گذار در آلودگی هوای شهرستان ، تغییرات اقلیمی و مشکلات ناشی از آن از جمله آب و هوای خشک ، رانش و فرونشست زمین و …. اشاره نمود و افزود: مشارکت و همکاری عمومی مردم در کنار مسئولین و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند موجبات رفع موانع و مشکلات محیط زیست شهرستان را فراهم نماید .
در پایان وی با تشکر از امام جمعه محترم ، فرماندار مردمی و مراجع قضایی شهرستان در حمایت از محیط زیست و تلاش برای حل معظلات زیست محیطی شهرستان همراهی بیش از پیش مسئولین و مردم عزیز شهرستان با اداره محیط زیست را خواستار شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21283