• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری فردیس:

جمع آوری سگهای بلاصاحب با جدیت در دست اجرا است

  • کد خبر : 21233
  • 25 دی 1402 - 20:35
جمع آوری سگهای بلاصاحب با جدیت در دست اجرا است
نصیری گفت:طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها شهرداری فردیس به وظیفه ذاتی خود در جمع آوری واکسینه عقیم سازی و رها سازی سگها اقدام نموده و در راستای فرهنگ سازی با نصب بنر بصورت آزمایشی در شهرک ناز و دهکده فردیس اقدام شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از تیتربرتر؛ مهندس نصیری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری فردیس در صحن علنی شورا در پاسخ به پیگیری مطالبات شهروندان از طریق نمایندگان منتخب مردم، با استناد به قانون شهرداری ها، گفت: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از تردد در شهر بر عهده‌ی شهرداری‌هاست و شهرداری فردیس نیز به وظیفه ذاتی خود عمل نموده و اقدام به جمع آوری سگ های بلاصاحب کرده است .

وی افزود: در حال حاضر ۴۸۰ قلاده در پناهگاه وجود دارد که این سگها پس از انتقال به مرکز واکسینه ، عقیم سازی ، نشان گذاری و رها سازی می شوند و با رعایت حقوق حیوانات در خصوص سگهای مریض از روش یوتانایز استفاده می شود.

نصیری تاکید کرد: با عقیم‌سازی این حیوانات، هاری و خطر آنها کم می‌شود و شهروندان آسوده‌خاطر خواهند بود. البته با توجه به این‌که سگ‌های ولگرد ساکن نیستند و از شهری به شهر دیگری می‌روند عقیم‌سازی آنها زمان‌بر خواهد بود و شهرداری های شهرهای همجوار فردیس هم باید اقدام کنند.

معاونت خدمات شهری شهرداری فردیس ضمن تشکر و استقبال از طرح پیشنهادی ملیحه اکبری دبیر شورا و حمایت پارلمان شهری در راستای فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی، اذعان داشت : سگ‌های ولگرد پس از فرایند واکسینه و عقیم‌سازی ،نشانه گذاری  و رها سازی می شوند .  و البته رها سازی بصورت کنترل شده در حاشیه های اطرف بصورت محدود صورت می گیرد. در حال حاضر بصورت آزمایشی در دو نقطه شهر که زندگی متفاوت تری دارند (شهرک ناز و شهرک دهکده)  بنرهایی در راستای فرهنگ سازی شهروندان  با مضمون ( سگهای عقیم شده در شهر خطری برای شما ندارند) ( مهربانی زبان مشترک جهان هستی است) نصب شده تا حصول نتیجه و بازخورد آن باید منتظر ماند.

در پایان نشست مقرر شد رییس شورای فردیس با مکاتبه با فرمانداری ، کارگروه پسماند شهرستان فردیس و همراهی شهرهای همجوار در خصوص عقیم سازی سگهای بلاصاحب اقدام نماید تا شاهد موفقیت طرح کنترل جمعیت سگهای بلا صاحب باشیم .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21233