پویش ایران قوی ایران سرسبز در البرز برگزار شد

 در این مراسم «سید مسلم رئیسی» معاون تربیت بدنی و سلامت و سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تسلیت شهادت ۲۲ تن از دانش‌آموزان کرمان در حادثه تروریستی اخیر را تسلیت گفت و از دانش‌آموزان خواست به یاد این دانش‌آموزان شهید و معلم شهیدشان هرکدام یک نهال کاشته و تقدیم روح پاک این شهدا کنند.

حجت الاسلام «ابوطالب ندرلی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی البرز نیز با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص اهمیت درختکاری در اسلام و همچنین اهمیت حفاظت از درختان و طبیعت در ایران باستان گفت: ویل دورانت در تاریخ مفصل خود اشاره می‌کند که ایرانیان در مدارس خود ضمن کسب علم و دانش به کاشت نهال و حفظ درختان هم می‌پردازند . ایشان با روایت حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود : زندگی جز با سه چيز خوش نمی‌شود: هوای پاك، آب فراوان گوارا و زمين نرم و سست،  گفت: این سه چیز امروز نیز جزو مسائل اساسی جهان و چالش‌های اصلی کشور است آنچنان که در کلام مقام معظم رهبری نیز آب و خاک و هوا سه عنصر اصلی است.

وی در ادامه به دانش‌آموزان گفت: ما برای حفظ این سه عنصر مهم است که درخت می‌کاریم چون درخت هم آب را حفظ می‌کند هم خاک را  و هم هوای مورد نیاز ما را تصفیه می‌کند .

«مهدی میردار هریجانی» سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان البرز نیز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و معلمان را در حادثه تروریستی کرمان تسلیت گفت و با خطاب قراردادن دانش‌آموزان حاضر   از آنان خواست برای زنده نگه داشتن یاد این دانش‌آموزان شهید دو کار را انجام دهند، اول به یا هر کدام از این شهدا نهالی بکارند و دوم اینکه با ذکر فاتحه روح این عزیزان را شاد کنند.

وی در ادامه از مزایا و فواید درخت و درختکاری برای دانش‌آموزان سخن گفت و تأکید کرد: برای اینکه آینده‌سازان کشور که همین دانش‌آموزان امروز هستند، بتوانند هوای پاک تنفس کنند باید درخت بکارند از آن مراقبت کنند تا درخت بتواند زنده بماند و به ما خدمت کند.

وی همچنین دانش‌آموزان را برای حفاظت از درخت و طبیعت دعوت به عضویت در همیاران طبیعت نمود تا از این طریق به نشر فرهنگ منابع طبیعی و درخت کاری در طبیعت بپردازند .

میردار هیجانی در پایان از دانش‌آموزان خواست تا در راستای طرح مردمی کاشت «یک میلیارد درخت» و طرح  «هر دانش آموز سه نهال، هر مدرسه یک نهالستان» با کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مدارس خود نهالستان ایجاد کرده و بعد از تولید نهال‌ها که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان جنگل صورت می‌گیرد آنها را در هر مکانی که خودشان صلاح می دانند بکارند .

این مراسم با کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز کرمان و با حضور خبرنگاران، کارشناسان سلامت، مربیان تربیت بدنی، معاونین پرورشی و روئسای ادارات آموزش و پرورش، دانش آموزان و … پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا