• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگ در حوزه های دینی هستند

  • کد خبر : 20856
  • 17 دی 1402 - 17:29
کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگ در حوزه های دینی هستند
جابری انصاری سرمایه گذاری در حوزه مساجد را عامل موفقیت در حوزه فرهنگ دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت بزرگ و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های دینی می باشند.
به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رهبری، قائم مقام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اله ویردی زاده، معاون پشتیبانی و توسعه منابع کانون های فرهنگی هنری مساجد،خورشیدی، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حجت الاسلام شکری، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، با اشاره به اینکه کانون های مساجد یک ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند، گفت: در واقع این کانون ها نمایندگان اداره کل در زمینه ارتباط با حوزه های علمیه و نهادهای انقلابی بویژه نماینده ولی فقیه در استان می باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: اگر ما روی مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد سرمایه گذازی کنیم موفقیت بیشتری را در همه ابعاد فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهیم داشت.
وی با اشاره به حمایت اداره کل ارشاد استان از کانون های مساجد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بودجه هایی که در اختیار دارد از کانون های مساجد حمایت می کند و طرح ها و برنامه های کانون ها را مورد حمایت قرار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین رهبری، قائم مقام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این دیدار با تقدیر از ارتباط خوب ستاد کانون های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: حمایت های اداره کل از مسجد باعث تقویت دین و اسلام می شود و موجب رونق مساجد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین رهبری گفت: احیاء کتابخانه مساجد، طرح مسجد پایگاه قرآنی و … از مهمترین برنامه ها در کانون های مساجد می باشد.
قائم مقام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اولین و بزرگترین فرصت‌های فرهنگی هنری برای کشور هستند، به ظرفیت‌های این کانون‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند تشکیل گروه‌های سرود، تدوین فیلم، کلیپ، شعر و ادب و غیره اشاره کرد.
مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نوجوانان و جوانان پایه گذاران تمدن مهدوی هستند، تأکید کرد: اگر امروز جامعه هنری و فرهنگی بعضا به دلیل نفوذ‌ها و غفلت‌ها به انقلاب اسلامی و نظام دهن کجی می‌کنند و به عرصه‌های فرهنگی هنری پشت پا می‌زنند، جبران آن به دست جوانان و نوجوانان مسجدی است و قطعا آینده عرصه‌های فرهنگی به دست آنها رقم خواهد خورد.
لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20856

برچسب ها