• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز:

آسفالت 47 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان طالقان

  • کد خبر : 20824
  • 17 دی 1402 - 8:06
آسفالت 47 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان طالقان
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: طی دو سال گذشته 47.3 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان طالقان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز، ملک حسین سیاهپور اظهار کرد: در استان البرز ۹۹۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۸۹۵ کیلومتر آن آسفالته است.
وی با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز تقریباً دو برابر این رقم است.
این مسئول بیان کرد: از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۴۸ روستا دارای راه آسفالته است و در حال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی البرز از نعمت آسفالت بهره‌مند شدند.
این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای پروژه راه‌های روستایی در شهرستان طالقان گفت: طی دو سال گذشته 47.3 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.
سیاهپور با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان اجرا شده‌اند، افزود: احداث و بهسازی راه‌های روستایی بالا طالقان شامل محور جوستان به مهران به طول 6 کیلومتر، سه راهی گته ده تا گته ده به طول 2.5 کیلومتر، سه راهی دهدر تا دهدر به طول 1.3 کیلومتر، محور خچیره به طول 4 کیلومتر، محور پراچان به طول 4 کیلومتر، محور (کرکبود- هشتان و ابصار) به طول 1 کیلومتر و (جوستان به دیزان، گته ده به گراب) به طول 4.2 کیلومتر است.
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: احداث و بهسازی راه‌های روستایی پایین طالقان نیز شامل محور باریکان به میناوند به طول 4 کیلومتر، اوچان به میر به طول 3 کیلومتر، اهوارک به خوران به طول 4.5 کیلومتر، امیرنان به کذلک به طول 6 کیلومتر، محور (سوهان، کش، کشرود و راه اصلی پایین طالقان) به طول 5.8 کیلومتر و محور دنبلید به آرتون به طول 1 کیلومتر اجرا شده است.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه هر استان، گفت: احداث و آسفالت راه‌های روستایی و به تبع آن امکان و سهولت خدمات‌رسانی سایر ارگان‌ها باعث می‌شود اقتصاد روستاییان رونق گیرد و مهمتر اینکه از مهاجرت این قشر زحمتکش به شهرها جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20824

برچسب ها