• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ:

تأیید صلاحیت ۶۳ نفر از کاندیداهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ

  • کد خبر : 20816
  • 16 دی 1402 - 14:48
تأیید صلاحیت ۶۳ نفر از کاندیداهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: از مجموع ۱۰۶ نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد، طالقان و چهار باغ، ۶۳ نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش کوه سرفراز، دکترمحمدرضا البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ طی نشستی در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵۱ نفر در ثبت‌نام اولیه برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ ثبت‌نام کردند که ازاین تعداد ۱۲۱ نفر مدارک خود را تکمیل کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از تعداد ۱۲۱ نفر ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه، تعداد ۵۴ نفر تأیید صلاحیت شدند و ۵۲ نفر به دلیل عدم تکمیل پرونده، عدم احراز صلاحیت و ۱۵ نفر رد صلاحیت شدند.
فرماندارشهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: ۱۰۶ نفر در مجموع توسط هيأت نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۶۳ نفر که ۵ نفر از آنها خانم و مابقی آقا هستند، مورد تأیید قرار گرفتند و ۴۳ نفر که ۷ نفر از آنها خانم و مابقی آقا بودند، رد صلاحیت شدند.
دکترالبرزی تصریح کرد:داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده، می‌توانند از امروز به مدت ۳ روز در سامانه اعلامی شورای نگهبان اعتراض خود را ثبت کنند و نتایج اعتراضات تا پایان روز ۱۹ بهمن سال جاری اعلام خواهد شد.
فرماندارشهرستان ساوجبلاغ در ادامه از کاندیداها خواست ضمن رقابت پرشور، از تخریب یکدیگر به شدت خودداری کرده و فقط به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند.
وی افزود: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی از سوی کاندیداها، هیأت بازرسی رصد و پیگیری خواهد کرد.
دکترالبرزی در بخش دیگری از سخنان خود، مشارکت حداکثری را اولویت اصلی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: اولویت اول مسئولین نظام در برگزاری انتخابات، تحقق مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و این مهم با تلاش شبانه روزی مسئولین و ایجاد امید آفرینی در دل مردم محقق خواهد شد.
فرماندارشهرستان در پایان توصیه‌هایی هم به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات داشت و تصریح کرد: همه ملزم به رعایت اصل بی‌طرفی هستیم و امانتداری و حفاظت از آرای مردم و تأمین سلامت انتخابات مهم‌ترین وظیفه ما است.
وی افزود: حضور ور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بسیاری از مشکلات آینده را حل خواهد کرد و انشاالله با انتخاباتی باشکوه، مجلسی قوی و کارآمد با نمایندگان سالم، پاکدست، صادق، کاردان، کاربلد و خستگی‌ناپذیر خواهیم داشت.
دکتر البرزی در پایان گفت: در کنار دولتی صادق الوعد، مجلسی کارآمد می‌تواند گره گشای مشکلات مردم باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20816