• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
امام جمعه کرج:

حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است

  • کد خبر : 20769
  • 15 دی 1402 - 14:23
حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه ۱۶ دی روز شهادت سید حسین علم الهدی و هم‌رزمانش در هویزه و روز شهدای دانشجو است، بیان داشت: شهید علم‌الهدی شخصیت خاص و کم‌نظیری داشت. دوستان جوان من این شخصیت‌ها را دنبال و زندگی‌هایشان را مطالعه کنند. توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را در این مورد جدی بگیرید.

شهید علمالهدی شخصیت خاص و کم‌نظیری داشت

وی در ادامه بابیان اینکه از ویژگی‌های او، انس فراوانش با قرآن کریم بود، کأن قرآن طبق روایات با گوشت و خونش عجین شده بود، اظهار داشت: اهل سخنرانی بود و از قرآن و نهج‌البلاغه استفاده می‌کرد. نوشته‌اند: «شبی که خبر شهادت حسین رسید، حضرت آقا، علیرغم ناامن بودن شهر، به‌ منزل شهید تشریف بردند و در بین راه راجع به شهید فرمودند: «از حسین همین بس که هر وقت باهم به‌ جبهه می‌رفتیم، از ایشان می‌خواستم که به‌جای من برای رزمندگان صحبت کند»»؛ یعنی آقا سخنرانی و تهییج او را قبول داشت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه قبل از انقلاب در سال ۵۳ به خاطر فعالیت‌های سیاسی دستگیر شد و او را به بند نوجوانان بردند، گفت: به خاطر سلول کوچک و غیربهداشتی وقتی از او سؤال می‌کنند چه چیز لازم داری که برایت بیاوریم؟ می‌گوید: «فقط یک جلد قرآن»؛ روزهای اول زندان در بین نوجوانان بزهکاری که به جرم دزدی، دعوا و… به زندان افتاده بودند برایش سخت بود و او را مسخره می‌کردند؛ اما بعد از مدتی او با صبر و حوصله چند نفر را نمازخوان می‌کند؛ مأموران زندان می‌بینند که همان نوجوانان بزهکار، حالا دارند به‌ امامت سید حسین، نماز جماعت می‌خوانند و جلسه قرائت قرآن بر پا کرده‌اند. حسین را از بند خارج می‌کنند و با ریسمان، به‌ درختی که در حیاط زندان بوده، می‌بندند و در هوای سرد زمستان رهایش می‌کنند.

امیرکبیر اعتقاد داشت که یک کشور مستقل، باید همه‌چیز را در داخل سرزمین خود تأمین کند

وی بابیان اینکه امیرکبیر اعتقاد داشت که یک کشور مستقل، باید همه‌چیز را در داخل سرزمین خود تأمین کند، گفت: الآن چقدر اصرار هست بر این مطلب و حضرت آقا چقدر تأکیددارند. ازاین‌رو برای رونق کشاورزی، گام‌های زیادی برداشت. وقتی مدرسه دارالفنون او شروع به کار کرد، ۱۳ روز قبلش امیرکبیر را در باغ فین کاشان به شهادت رسانده بودند. نگذاشتند ثمره کار خودش را ببیند.

چقدر نظام ما مظلوم است که اجازه میدهد عدهای هرچه دلشان میخواهد بگویند و از دشمن تمجید کنند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه حادثه تروریستی کرمان که دل هر انسانی را به درد آورد و ابراز همدردی و تأسف انسان‌های آزاده را به همراه داشت، الا عده‌ای که خود شما وضع آنان را می‌دانید، گفت: واقعاً چقدر نظام ما مظلوم است که اجازه می‌دهد عده‌ای هرچه دلشان می‌خواهد بگویند و از دشمن تمجید کنند. احمقانه می‌گویند کار خودشان بود؛ اسرائیل این‌گونه افراد را نمی‌کشد. پس این ۹۰ روز کور بودید ببینید که ۲۰ هزار نفر را اسرائیل به خاک و خون کشید؟ آن‌وقت همین‌ها می‌گویند آزادی نیست. خدای تعالی روح این شهدا را با اولیاء خودش محشور بگرداند.

دشمن تلاش میکند از هر اتفاقی یک دوقطبی به نفع خودش درست کند / مواظب اظهارنظرهایتان باشید

وی در ادامه ابراز داشت: می‌خواهید با چه کسی بجنگید؟ با مردمی ‌که فردای ترور باصلابت و آرامش همان مسیر را پرشور و گرم نگه‌ داشتند؟ دشمن تلاش می‌کند از هر اتفاقی یک دوقطبی به نفع خودش درست کند و بین مردم و مردم و یا مردم و مسئولین افتراق و جدائی بیندازد. مواظب اظهارنظرهایتان باشید. دستگاه امنیتی کشور با هوشیاری تمام رصد می‌کند و در طول هفته و ماه ده‌ها و بیشتر، توطئه و خرابکاری را شناسایی و خنثی می‌کند بدون اینکه مطالب را خبری کنند که خدای‌نکرده مردم ناراحتی برایشان به وجود نیاید و آسوده باشند، بعد یک عده‌ای از روی نادانی یا شاید هم عداوت، حرف‌هایی می‌زنند که خواست بیگانگان را تأمین می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه باید قدردان زحماتی که کشیده می‌شود باشیم، گفت: چقدر نقشه‌های شوم که در همین محرم و صفر امسال با هوشیاری و دقت عمل عزیزان خنثی شد و از کار افتاد. ملت بزرگ ایران تمام هستی استکبار را در تمام عالم به باد داده؛ معلوم است که حجم دشمنی با او بالاست. چهل‌وچند سال است به خودشان وعده می‌دهند دیگر کار نظام تمام شد؛ نشد. روی نسل بعد سرمایه‌گذاری کردند دیدند دهه هشتادی‌ و نودی‌ها از قبلی‌ها قوی‌تر و هوشیارتر وارد عرصه شده‌اند. امروز هم همه دهه‌ها در هرجایی که نشسته‌اند، مرگ و نفرین بر اسرائیل می‌فرستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استیصال در تمام وجود آنان مشهود است، گفت: ایران به تعبیر امیرالمؤمنین که فرمود: ««رُدُّوا الحَجَرَ مِن حَیثُ جَاءَ فَاِنَّ الشَّرَّ لایَدفَعُهُ اِلا الشَّرُّ». سنگ را از همان‌جا که آمده بازگردانید، چراکه شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمی‌توان دفع کرد». ایران سنگ را به‌جای درست انداخته و این صدای دادوفریادی است که از ضربت همان سنگ به گوش می‌رسد. لذا نصرت و پیروزی نزدیک است و ان‌شاءالله همه ما شاهد این نصرت خواهیم بود.

مسئله امنیت انتخابات

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته انتخاباتی تصریح کرد: یکی از چهار سرفصلی که حضرت آقا برای انتخابات فرمودند مسئله امنیت انتخابات بود. باید دید امنیت انتخابات را چه چیزی به هم می‌ریزد؟ هر چیزی که باعث شود شرکت در انتخابات و یا برگزاری آن ناامن شود، این کاری است که دشمن می‌پسندد. مثلاً ناآرام ‏شدن فضاى امنیتى کشور با ترور، بمب‏گذارى و خرابکارى که دشمنان رسمی کشور چنین اقداماتی را دارند که نمونه‌اش را هم دیدید، به همین جهت است پس باید به‌شدت مواظب تحرکات این‌چنینی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: گاهی با ایجاد اختلافات قومى، مذهبى و امثال این‌ها جو ناامنی بر انتخابات حاکم می‌شود؛ که از بیانیه داعش حالا اگر هم درست باشد و بیانیه برای خودشان باشد، به ذهن می‌رسد که می‌خواهند افتراق قومی را تحریک کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: گاهی فکر می‌کنند اگر تحریم‌ها را شدیدتر کنند می‌توانند بر انتخابات اثر بگذارند و یا توسط عوامل داخلی مشکلات اقتصادی را بزرگ‌تر از حد خودش نشان می‌دهند. گاهی اقدام به افشاگری‌هایی می‌کنند که بی‌اعتمادی در بین مردم درست کنند و امید را بگیرند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است

وی در خاتمه عنوان کرد: هم مردم و هم دستگاه‌های اجرائی و تصمیم گیر در مسائل مختلف که با آن مواجه هستند، ایام منتهی به انتخابات را توجه داشته باشند؛ باقدرت به وظائف خود عمل کنند اما نکند با ندانم‌کاری و عدم‌تشخیص درست و زمان نشناسی، مردم را نسبت به شرکت در انتخابات مأیوس کنند که این خود ایجاد ناامنی است. حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است. آقا این حضور را مانع طمع‏ورزى دشمنان در اعمال تهدید و فتنه مى‏دانند. توجه به اقدامات خود داشته باشید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20769