• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
نائب رئیس کمیسیون برنامه ،بودجه شورای شهر محمدشهر:

حفظ فضای سبز شهرها امری اجتناب ناپذیر برای همه

  • کد خبر : 20757
  • 14 دی 1402 - 13:54
حفظ فضای سبز شهرها امری اجتناب ناپذیر برای همه
محمد احمدوند عضو شورای اسلامی شهر و نائب رئیس کمیسیون برنامه ،بودجه و حقوقی در خصوص ضرورت حفظ و نگهداری فضای سبز شهری با مشارکت شهروندان گفت: درختان نقش مهمی را در زیباسازی و کاهش آلودگی های زیست محیطی در شهر دارند و حفظ محیط زیست شهری که اصلی‌ترین عامل در مدیریت فضای سبز قلمداد می‌شود جز با مشارکت و همکاری شهروندان که به عنوان یک نیاز و ضرورت مطرح است محقق نمیگردد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از خبر محمدشهر؛ محمد احمدوند ادامه داد: فعالیت های ساختمانی و عمرانی یکی از عوامل آسیب رسان به فضای سبز به ویژه درختان می باشند، که بر اساس ماده 1 قانون اصلاح لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب مصوبه ۱۳۸۷/۱۲/۱۴ مجلس شورای اسلامی، قطع هر نوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در باغات ، منازل، معابر، میادین، پارکها، بوستان ها و … در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع می باشد.
این مسئول افزود: نقش شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، تنها یک شعار گذرا نیست ، بلکه یک سرمایه اجتماعی مهم محسوب میشود که با فرهنگ سازی اجتماعی و آگاهی های فردی میتواند نقش بسزایی در زنجیره توسعه فضای سبز شهری داشته باشد.
احمدوند خاطر نشان کرد مدیریت شهری محمدشهر هر ساله اقدامات مختلفی با هزینه بالا در راستای زیبا سازی فضای سبز شهری، توسعه و حفظ و نگاه‌داشت این فضا انجام می‌دهد از شهروندان فهیم و مسئولیت پذیر درخواست نمود برای جلوگیری از قطع درختان، هرس های غیر اصولی درختان و آسیب هایی که همزمان با انجام فعالیت های ساختمان سازی به درختان و فضای سبز وارد می شود با شهرداری همکاری نمایند.
لازم به ذکر است ؛ وسعت فضای سبز محمدشهر ۵۵۱۳۹۹ متر مربع و با توجه به جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفری به ازای هر نفر حدود ۳/۶۷ متر مربع متر میباشد که از استاندارد کشوری فاصله دارد.
وی در پایان اظهار داشت: شهرداری محمدشهر با توجه به مشکلات کمبود آب اقدامات موثری در حفظ و توسعه فضای سبز شهری نموده است که از جمله آن میتوان به آبیاری قطره ای و بارانی (تحت فشار) ، توقف کاشت چمن و جایگزینی آن با گیاهان و درختانی که نیاز آبی کمتری دارند اشاره نمود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20757