• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8
نماینده مجلس:

مترو ایمن حق مردم البرز است

  • کد خبر : 2071
  • 04 دی 1400 - 10:04
مترو ایمن حق مردم البرز است
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در واکنش به حادثه مترو بین‌شهری گلشهر به صادقیه داشتن حمل و نقل عمومی ایمن را حق مردم البرز دانست و بر رسیدگی هرچه سریعتر به ابعاد فنی و انسانی این حادثه تاکید کرد.

مهدی عسگری با اشاره به اینکه در اولین فرصت کمیته ویژه در خصوص مشخص شدن ابعاد فنی و انسانی حادثه امروز مترو تشکیل شود، گفت: انتظار داریم شهرداری تهران و شرکت بهره برداری قطار شهری تهران و حومه سریعا با تشکیل کمیته ویژه‌ای ابعاد فنی و انسانی این حادثه را مشخص کرده و با خاطیان آن برخورد قاطع کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این که مترو ایمن حق مردم البرز است، افزود: متروی گلشهر به صادقیه که مسافران آن عمدتا کارمندان، دانشجویان، کارگران و شاغلین در تهران یا بالعکس هستند باید با استانداردها و معیارهای ایمنی جهانی اداره شود تا با مراقبت‌های مستمر و اطمینان‌بخش از خطاهای فنی و انسانی جلوگیری شده و شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی با اشاره به ضعف حمل و نقل عمومی و حجم زیاد مسافرانی که روزانه میان کرج و تهران تردد می کنند، گفت: باتوجه به این جمعیت آماری، خط متروی کنونی جوابگوی جابجایی این حجم مسافر نبوده و پیش از این باید به فکر تجهیز کردن خط سوم در این مسیر بود.

عسگری ادامه داد: از مسئولین شرکت بهره برداری قطار شهری تهران و حومه انتظار داریم با بازگشایی سریع و ایمن خط و حرکت مجدد مترو، سرویس دهی و خدمات رسانی به مسافران زودتر از سر گرفته شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس در پایان سخنانش با اشاره به بازدید شهردار تهران از محل حادثه با تأکید بر صیانت از حقوق مسافرین آسیب‌دیده گفت: از تمامی تیم‌های امداد‌رسان و حضور به موقع آنان در محل حادثه برای پیگیری حقوق آسیب دیدگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2071