• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10
گلف:

گلف ارزان‌ترین و اسلامی ترین ورزش در دنیاست

  • کد خبر : 2066
  • 04 دی 1400 - 9:59
گلف ارزان‌ترین و اسلامی ترین ورزش در دنیاست
در این آیین رضا عباس زاده رییس هیات گلف استان البرز و مشاور پژوهشی رئیس فدراسیون گلف کشور از فعالیت های این رشته و موفقیت مدال اوران در استان خبر داد.

استان البرز روزی متفاوت از جنس ورزش را در صفحات ورزشی خود نقش بست و آن هم در رشته گلف و با حضور دکتر عزیزی رییس فدراسیون گلف جمهوری اسلامي ایران، جمشیدی دبیر فدراسیون گلف، جانفلی مدیرکل ورزش و جوانان استان، مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان. دکتر آسوبار شهردار شهر جدید هشتگرد، خلفی رییس جمعیت هلال احمر استان، چرخدار عضو هیات مدیره سها، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رییس کمیسیون‌ فرهنگی شورای اسلامي شهر کرج، مریم اسمعیلی فر مدیرکل امور بانوان استانداری، رئیس اداره ورزش شهرستان فردیس، عباس زاده رییس هیات گلف،اعضا و ورزشکاران هیات گلف در مجموعه و … تنها زمین مینی گلف استان‌البرز و تنها زمین مینی گلف کشور در مجموعه ورزشی گلشهر با همت مهندس خدیر سرمایه گذار بخش خصوصی و هیات گلف استان افتتاح شد.

رضا عباس زاه ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسوولان کشوری و استانی در این مراسم گفت: هیات گلف استان البرز مدت کوتاهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

عباس زاده به آثار و فواید پیشگیرانه و درمانی ورزش، در نتیجه اثرات فیزیولوژیکی آن بر جسم انسان اشاره کرد و افزود: مهمترین اثری که ورزش بر بدن انسان گذاشته و موجب تغیراتی در آن می‌شود، تغییرات قلبی ـ تنفسی است؛ که ورزش نقش حیاتی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه استان البرز در مسابقات قهرمانی کشور نایب قهرمان کشور و در بخش انفرادی نیز حائز رتبه اول است، بیان کرد: این هیات با حمایت های مسوولین قطعا به جایگاهی که شایسته آن است خواهد رسید.

عباس زاده همچنین با اشاره به فعالیت هاي هیات در بخش استعدادیابی تصریح کرد: با توجه به برنامه ها و مسابقاتی که در سطح استان برگزار گردیده خوشبختانه استقبال خوبی از این ورزش شده و در تمامی سنین علاقمندان در این‌مسابقات شرکت می‌کنند و بی شک‌با پرداختن به جنبه های همگانی این رشته در آینده نزدیک شاهد توسعه هر چه بیشتر اين ورزش در بین خانواده ها خواهیم بود.

جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در این مراسم گفت : با توجه به کمبود امکانات ورزشی در استان، وجود این زمین گلف در استان البرز به همت دکتر عباس زاده اتفاق خوبی است و امیدواریم این چنین فعالیت ها تداوم داشته باشد.

جانعلی بیان کرد: با توسعه ورزش گلف در بین خانواده ها بی شک روزهای زیباتری در ابن رشته رقم خواهد خورد و استان البرز ورزشکاران خوبی را به کشور هدیه خواهد داد. جانعلی ضمن تشکر از حمایت های بخش خصوصی در این‌زمینه بیان کرد: بدون شک‌با ورود بخش خصوصی به ورزش آینده ورزشی استان سمت و سوی بهتری را شاهد خواهد بود.

گلف اخلاقی ترین ورزش دنیا است

دکتر عزیزی رییس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران در ادامه این مراسم دیگر سخنرانی بود که ورزش گلف را اسلامی ترین ورزش و همچنین با صرفه ترین ورزش در میان ورزش ها ارزیابی کرده و گفت: ورزش هزینه نیس بلکه سرمایه گذاری است، هر ریالی که به توسعه سرانه ورزش اضافه می‌شود در کنارش ارزش افزوده بسیار بیشتری برای این بخش سود آوری خواهد داشت.

عزیزی اظهار کرد: گلف اسلامی ترین ورزش است چرا که به دلیل هزینه های پایین تجهیزات نسبت به دیگر ورزش هااست. وی همچنین تاکید کرد: گلف یکی از اخلاق محورترین ورزش ها در کشور است زیرا این ورزش هیچ داوری ندارد و آموزش این ورزش بسیار آسان است.

گفتنی است در اختتامیه این مراسم ‌از کادر اجرایی و ورزشکاران مقام آور در این رشته تقدیر و تشکر شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2066