• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد:

پایش و نظارت مستمر تالاب صالحیه نظرآباد

  • کد خبر : 20528
  • 09 دی 1402 - 8:09
پایش و نظارت مستمر تالاب صالحیه نظرآباد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اعلام کرد: تالاب صالحیه این شهرستان با توجه به اهمیت زیست محیطی آن، زیر رصد و پایش مسوولان کشوری و استان البرز قرار گرفته است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایرنا، محمد محمودی افزود: در طول ۲ماه گذشته بیش از سه مورد بازدید مسوولان استانی و کشوری از این منطقه را داشتیم که در برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت دستاوردهای خوبی را پیش بینی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در طول سال جاری نیز بازدید دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد را از این منطقه داشتیم و اکنون شاهد به نتیجه رسیدن آثار این سفر هستیم.

محمودی اضافه کرد: در برنامه احیای تالاب صالحیه تمام دستگاه‌های اجرایی باید تکالیف خود را به درستی انجام دهند.

وسعت تالاب صالحیه ۴۸ هزار هکتار است که ۱۶ هزار هکتار آن در حوزه شهرستان نظرآباد استان البرز و مابقی آن در استان قزوین قرار دارد.

ادامه پایش شبانه روزی صنایع نظرآباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد در ادامه به دیگر اقدامات در این شهرستان همچون نظارت شبانه روزی بر عملکرد و آلایندگی صنایع اشاره کرد و گفت: پایش مستمر صنایع در نظرآباد ادامه دارد.

وی افزود : برنامه زمانبندی پایش صنایع نظرآباد به صورت شبانه روزی است وماهانه بیش از ۱۵شرکت تولیدی به شکل سر زده مورد پایش و بازدید کارشناسان حفاظت محیط زیست قرار می گیرند.

محمودی تصریح کرد: در برنامه های پایش که با همراهی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و با تجهیز شدن به انواع دستگاه های سنجش انجام می شود در ۲ نوبت به صورت ۲۴ساعته به شکل جدی در حال انجام است.

وی همچنین از دوستاران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی در امر آلایندگی از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰این اداره را مطلع دهند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20528