• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
امام جمعه کرج:

ماه دی برای امت اسلامی ماه حماسه، رشد و بصیرت شد

  • کد خبر : 20507
  • 08 دی 1402 - 18:01
ماه دی برای امت اسلامی ماه حماسه، رشد و بصیرت شد
نماز عبادی سیاسی شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت:۲۰ جمادی‌الثانی مصادف با ۱۳ دی، ولادت صدیقه طاهره، بتول، عذرا، ام الائمه زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها و روز زن است که این روز را به همه شما عزیزان بخصوص بانوان بزرگوار تبریک عرض می‌کنم.

مسیر حرکت را امام مشخص کردند و امام المسلمین تبیینش می‌کند

وی در ادامه افزود: بیانات حضرت آقا دراین‌باره را ملاحظه فرمودید مثل همیشه جامع و کامل که ما را از بیان، بی‌نیاز می‌کند که بخواهیم وارد بحث شویم اما جمله‌ای از امام عرض کنم که خطاب به زن‌ها فرمودند: «این‏که شما قبول کردید روز ولادت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) روز زن باشد، این براى شما مسؤولیت و تکلیف به وجود مى‏آورد. روز شما، روز زن، روز مادر، روز فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) است؛ معناى این چیست؟ این یک حرکت نمادین است؛ این کار، سمبلیک است. معنایش این است که زن باید در این صراط حرکت کند؛ عظمت و جلالت و علوّ مقام و مقدار براى زنان در این ‏راه است؛ راهى که در آن تقوا هست، عفاف هست، دانش هست، نطق هست، ایستادگى در میدان‌های گوناگونِ محتاج ایستادگى هست، تربیت فرزند هست، زندگى خانوادگى هست، همه زینت‌ها و فضیلت‌های معنوى در آن هست؛ زنان باید در این ‏جهت حرکت کنند». مسیر حرکت را امام مشخص کردند و امام المسلمین تبیینش می‌کند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: البته ما در بیان مسائلی که مربوط به بانوان است، درباره بانوان فرهیخته، عالم و دانشمند و بافضیلت و مؤثر در مسائل اجتماعی، درباره اهمیتی که اسلام به بانوان داده است لازم است مکرر و در مجامع مختلف بیان کرد به‌ویژه بعد از پیروزی و در دوران انقلاب اسلامی خدماتی که برای بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم‌شده با مقایسه دوران طاغوت و کشورهای دیگر باید بیان کرد.

زن یک انسان مستقل است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آنچه اسلام درباره زنان گفته است باید باقدرت به جهان عرضه شود تا معلوم شود خیلی از مطالبی که این‌ها امروز می‌گویند اسلام قرن‌ها قبل گفته است، اظهار داشت: مثلاً در همین کشورهای متمدن پرمدعا ببینید چند سال است که استقلال مالی و حق رأی و امثال این‌ها برای زنان قائل شده‌اند؛ درحالی‌که اسلام از اول زن را ازنظر مالی مستقل می‌دانست. اساساً می‌گوید زن یک انسان مستقل است؛ زنی که مایملک بود قبل از اسلام؛ و برای او حق رأی که همان بیعت است قائل شد. رسول خدا دستور داد تمام خانم‌ها با امیرالمؤمنین بیعت کنند و امثال این‌ها.

مکتب فاطمی انسان تراز میسازد

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرای اطهر الگوی انسان‌هاست اعم از زنان و مردان در همه زمینه‌ها حتی سیاست، خاطرنشان ساخت: کسی که در مکتب فاطمی تربیت شود در عرصه‌های مختلف حماسه سازی می‌کند. مکتب فاطمی انسان تراز می‌سازد. انسان وظیفه محور و خدوم و صبور و شکور تربیت می‌کند. حضرت امام که اتفاقاً روز ولادتشان هم با ولادت حضرت زهرا تقارن دارد و قاسم سلیمانی و امثال این‌ها را می‌سازد.

۹ دی روزی است که ملت ایران حماسه خلق کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ۹ دی روزی است که ملت ایران حماسه خلق کردند و آن حماسه‌آفرینان در مکتب فاطمی تربیت شدند، گفت: من قبلاً راجع به فتنه و فتنه‌گران و عوامل به وجود آمدن و عقبه فکری و عملی آنان مفصل صحبت کرده‌ام و اینکه مردم را نشناختند و بصیرتی که مردم داشتند باعث شد حامیان خود را از دست بدهند؛ اما باز دست از لجاجت برنداشتند و به مقدسات اهانت کردند و همین باعث شد که نابود شوند.

مردم بصیر و فهیم ایران با حضور به‌موقع و انقلابی چنان حماسهای خلق کردند که انقلاب را بیمه کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: دشمنان نظام با همدستى نوکران در آستین بزرگ‏شده‏ى انقلاب با نقشه‏هاى متعدد هدفمندی که از قبل طراحی کرده بودند، ابتدا به ‏دنبال تضعیف و تخریب اهداف‏ انقلاب بودند. تصورشان این بود اکثریت مردم ایمان و باور خود را نسبت به انقلاب و ارزش‌های الهی ازدست‌داده‌اند و از نظام ناراضی و بریده‌اند. لذا اقدامی کردند که باعث انسجام بیشتر ملت شد؛ و مردم بصیر و فهیم ایران با حضور به‌موقع و انقلابی چنان حماسه‌ای خلق کردند که انقلاب را بیمه کرد.

وی در ادامه افزود: این فهم درست و بصیرت و زمان‌شناسی و اقدام به‌موقع تا امروز به فضل الهی بوده و لذا دشمنان خارجی و اذناب و چاکران داخلی آنان بدانند که جواب ملت ایران در مقابل فتنه‌ها و فتنه‌گری‌ها و بی‌احترامی به ولایت مانند ۹ دی کوبنده و قدرتمند خواهد بود.

۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه ۹ دی برای همیشه به‌عنوان عبرت خائنان و دشمنان نظام اسلامی ثبت شد، گفت:۹ دی نشان داد که ولایت اهل‌بیت و محبت امام حسین در گوشت و خون مردم است و ادامه این خط که ولایت‌فقیه است در دل مردم محکم است و خدشه و اهانت به هیچ‌کدام را نمی‌پذیرند و در دفاع از ولایت با هیچ‌کس تعارف ندارند. ۹ دی معجزه‌ای بود که مردم را با وحدت کنار ولی جامعه و با ولایتمداری و تکلیف گرایی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی جمع کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، تأکید کرد: قرآن کریم در آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم فرمود: «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»؛ یعنی به یاد ایام الهی باش؛ و همیشه در این بیش از ۴۰ سال سعی شده و باید بشود که حماسه ۲۲ بهمن و ایثار و از خود گذشتی و وحدت و انسجام و قدرت رهبری و هدایت، بصیرت و معرفت و ده‌ها ویژگی مهم آن بازگو شود تا فراموش نشود. تا با یادآوری اهداف الهی، ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب، شعارها و مسیر و مقصد یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی گم نشود. چون به تعبیر حضرت امام (ره): «انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت ارواحنا فداه است».

ماه دی برای امت اسلامی ماه حماسه، رشد و بصیرت شد

وی در ادامه بابیان اینکه انقلاب اسلامی علی‌رغم تمام دشمنی‌هایی که در حقش اعمال شد و خون‌های پاکی که ریخته شد، وارد چله دوم شد، گفت: رنگ دشمنی‌ها و روش کار تغییر کرد و درنتیجه ماه دی به ماه بهمن اضافه شد؛ و برای امت اسلامی ماه حماسه و رشد و بصیرت شد؛ پیام حضرت امام به گورباچف رهبر شوروی سابق، حماسه نهم دی، شهادت حاج قاسم سلیمانی، روز مقاومت، وفات مرحوم علامه مصباح یزدی، ۱۹ دی و ۲۶ دی. اگر ماه بهمن یادآور قدرت و توانائی حضرت امام در رهبری نهضت و همراهی مردم تا پیروزی انقلاب است، دی‌ماه یادآور قدرت رهبری حضرت آقا و بصیرت و همراهی مردم در حفظ و ثبات انقلاب است.

 

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20507