• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
سرپرست استاندارد البرز:

فروش مصنوعات و زیور آلات طلا بدون داشتن کد استاندارد ممنوع است

  • کد خبر : 20354
  • 05 دی 1402 - 15:43
فروش مصنوعات و زیور آلات طلا بدون داشتن کد استاندارد ممنوع است
محمد آئینی سرپرست این اداره کل گفت: تولید و عرضه مصنوعات و زیورآلات طلا بدون داشتن کد ممنوع می‌باشد و سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها درداخل کشور، بازار تولید و عرضه مصنوعات طلا را تحت نظارت دارد. تمام سازندگان طلا پس از دریافت کد شناسایی باید آن را روی مصنوعات طلا در محل قابل رویت درج نمایند که در استان البرز این کد با حرف a آغاز می‌شود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز‌، آئینی افزود: شهروندان هنگام خرید مصنوعات طلا به کد درج شده روی آن توجه نموده و از خرید طلای بدون کد استاندارد خودداری نمایند. وی بیان داشت: استان البرز با تعداد حدود 17 واحد طلاسازی فعال، یکی از استانهای دارای سازنده مصنوعات طلا در کشور است.

او افزود ؛ با توجه به قیمت طلا، متاسفانه احتمال تقلب در تولید این محصول زیاد بوده که با نظارت تمام وقت کارشناسان این اداره کل این میزان به حداقل رسیده و با بازرسی‌های انجام شده در سطح بازار دست متخلفان و سودجویان کوتاه شده است.
آئینی هدف از درج کد شناسایی را قابلیت ردیابی سازندگان اعلام کرد و افزود: در صورتی که عیار مصنوعات طلای تولیدشده پایین‌تر از حد استاندارد تشخیص داده شود، سازنده آن به شرط داشتن کد، قابل شناسایی است و مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد.
این مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید طلا ضمن خودداری از خرید طلای بدون کد، قبل از پرداخت وجه اعتبار کد مصنوع طلا را استعلام نمایند. برای این‌کار کافی است حرف G (حتما بزرگ باشد) را به اول کد اضافه کرده و آن را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند و بلافاصله پاسخ استعلام را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20354