جلسه مشترک شورای شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد

در این جلسه که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر جدید مهستان برگزار گردید مشکلات بزرگ شهرها و همچنین مسائل مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاج رضا واحدی عضو شورای اسلامی شهر هشتگرد و نماینده این شورا در شورای شهرستان یکی از مشکلات عمده تمامی شهرها را کمبود منابع درآمدی و کاهش ساخت و ساز عنوان کرد.

واحدی در بخشی از سخنانش گفت : بعلت وجود اراضی قولنامه‌ای در شهرها و ممنوعیت صدور مجوز و همچنین تاکید این موضوع در رای شماره ۵۵۵ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، شاهد نارضایتی مراجعین هستیم .

وی افزود : شهرداری‌ها برای انجام وظایف ذاتی خود ، راهکارهای دیگری منجمله تلاش برای ایجاد درآمدهای پایدار و استفاده از توان بهش خصوصی و سرمایه گذاری را برای تامین هزینه های حقوق و مزایای پرسنل و هزینه های جاری نگهداری شهر در پیش گرفته اند و تهاتر املاک با پیمانکاران عمرانی نیز دیگر راهکار موجود برای ادامه روند خدمات رسانی و عمران و آبادانی شهرهاست اما مشکل شهروندان و عدم استفاده از اراضی خود کماکان باقیست و شاهد وجود اراضی مستعد با کاربری مسکونی در محدوده قانونی شهرداری‌ها هستیم که مالکان آن بدلیل عدم وجود اسناد رسمی قادر به اخذ پروانه ساخت نبوده و گاها و بالاجبار به ساخت و سازهای غیر مجاز روی می آوردند که تبعات و مشکلات عدیده ای برای شهر ایجاد می نماید لذا رفع مشکل در سطح کلان مورد تقاضا است .

وی گفت : بخشی از مشکلات عمده شهر هشتگرد منجمله عدم تکمیل پل روگذر راه آهن در بخش جنوبی شهر پس از چندین سال و همچنین عدم وجود شبکه هدایت فاضلاب و تصفیه خانه از جمله مواردی بوده که در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان البرز به عنوان مطالبه بحق شهروندان از طریق مدیریت شهری هشتگرد به هیئت دولت اعلام گردید که امیدواریم با پیگیری موضوع از طریق استاندار محترم و شورای اسلامی استان مشکل مرتفع و در بودجه سال آینده مبلغ مناسبی از طریق دستگاه‌های متولی برای توسعه زیرساختهای شهری منظور گردد .

وی مشکل ترافیک در بلوار امام(ره) را یکی دیگر از مشکلات شهر دانست که شهرداری نیز اقدامات خوبی از جمله اصلاح هندسی معابر و تملک و ایجاد جاده های کمربندی را در برنامه کاری خود دارد و با تهیه طرح جامع مطالعات ترافیکی شهر ، این مشکل مرتفع و با افق بلند مدت برای کاهش ترافیک اقدام خواهد شد .

واحدی در ادامه به تنها آرامستان شهر هشتگرد واقع در محوطه امامزاده جعفر(ع) اشاره کرد که خدمات تغسیل ، تدفین ، آمبولانس و سایر خدمات لازم برای هشتگرد ، شهرها و روستاهای اطراف از طریق این آرامستان انجام می پذیرد و با احداث سردخانه در پاییز امسال ظرفیت خدمات دهی آن افزایش یافته است .

این عضو شورا با اشاره به حجم خدمات تنها آرامستان شهر ، تملک املاک مجاور و توسعه آن را یکی از برنامه مدیریت شهری برشمرد که نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط می باشد .

ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرها ، انجام اقدام مشترک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جمع آوری سگ‌های بلاصاحب برای کنترل جمعیت آنها ، پیشنهاد ایجاد مرکز تفکیک زباله و پسماند در غرب استان البرز ، برگزاری نشست‌های مشترک با شهرداری‌های همجوار در زمینه افزایش کنترل بر ساخت و سازهای حریم شهرها و برگزاری نشست های تخصصی با حضور شهرداران ، کارشناسان مربوطه و دستگاه‌های ذیربط برای حفظ و استفاده بهینه از منابع آبی برای مصارف شرب و نگهداری فضای سبز شهرها و همچنین ایجاد مخازن ذخیره سازی از جمله موارد دیگر مطرح شده در این جلسه بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا