• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
جشنواره فرهنگی و هنری چشمه هشتگرد:

گردهمایی بزرگ با هدف شناخت استعدادهای نهفته جوانان

  • کد خبر : 20265
  • 04 دی 1402 - 12:09
گردهمایی بزرگ با هدف شناخت استعدادهای نهفته جوانان
مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری چشمه با حضور هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون و مسئولین شهر هشتگرد در مجتمع فرهنگی و هنری ۹ دی برگزار شد.

به گزارش کوه سرفرازبه نقل از رسالت،جمشید هاشم پور، رضا بنفشه خواه ، جلیل فرجاد، محسن علی اکبری، فتحعلی بیگی، آقای غفاری، سیروس همتی از اساتید و هنرمندان برجسته کشوری از مهمانان افتخاری این اختتامیه باشکوه بودند.
جشنواره فرهنگی و هنری چشمه برای اولین بار در شهر هشتگرد با هدف گردهمایی بزرگ و شناخت استعدادهای نهفته جوانان در زمینه های هنرهای نمایشی، تجسمی، ادبیات، پادکست، فیلم و باهمفکری صاحب نظران کشور در ۱۷ آذر سال ۱۴۰۱ که روز فرهنگی هشتگرد نامگذاری شده به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد کلید خورد.

مهندس پیام رئیسی شهردار شهر هشتگرد در آیین برگزاری اختتامیه از تمامی کسانی که در به ثمر رساندن این جشنواره پر شکوه تلاش کرده و به غایت رساندن این مهم بی وقفه تلاش کرده و توانستند هنرمندان را دور هم جمع کرده و آثار بی بدیلی ارائه دهند بسیار تشکر کرد و برگزیدن نام چشمه را که وجه تسمیه از نام ساوجبلاغ به معنی چشمه های آب سرد است، عنوان کرد.
شهردار افزود: در سال گذشته همزمان با ثبت جهانی تپه ینگی امام در ۱۷ آذرماه که این روز به نام روز فرهنگی هشتگرد نامگذاری شده و در همین روز هم جشنواره ملی فرهنگی هنری چشمه با همفکری اعضای شورای شهر و هنرمندان شهر هشتگرد آغاز به کار کرد.
رئیسی افزود :مسیری پر فراز و نشیب را با پشتکار فراوان تمامی اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری پشت سر گذاشته و امروز با افتخار شاهد اختتامیه و تقدیر از هنرمندان ارزشمند این شهر هستیم.

مهندس کاشف رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد و همچنین رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره چشمه، شهر هشتگرد را به عنوان شهری با پیشینه فرهنگی و آثار تاریخی فاخر و استعدادهایی بی نظیر برای مدعوین معرفی کرد و از حضور اساتید فرهیخته سینما و تئاتر کشور بابت حضور در این اختتامیه تشکر کرد.
وی از جشنواره چشمه به عنوان اتفاقی مبارک و تبلور هنرهای فرزندان این اقلیم نام برد و خاطرنشان کرد: چشمه جوانه ای نوپاست که ایده آن از اتاق فکر با هدف جوشش و خروش افکار دختران و پسران برای پیدا کردن مسیر هنری خود در بخش های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات، پادکست، فیلم و عکس آغاز به کار کرده و یکسال با تلاش بی وقفه اعضای جشنواره موفق به صرف فعل خواستن توانستن با بیش از ۱۰۰۰ اثر کم نظیر در حوزه و ژانرهای مختلف شد.
کاشف از همکاری و تعامل شهردار هشتگرد ، اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، مهندس مامانی معاونت اجرایی و مسئول جشنواره‌، آقای میر غفاری دبیر جشنواره چشمه، هنرمند شهر آقای آزادروستا، خانم دکتر شمس، خانم حسین پور، آقای آزادفلاح، آقای میرزکی ، خانم توحیدی و اصحاب رسانه که برای به بار نشستن جشنواره مشارکت داشتند تشکر کرد و گفت:این اختتامیه، افتتاحی است برای مسیر پر از امید و بالندگی فرزندان اقلیممان.

سید رضا میر غفاری دبیر کل جشنواره چشمه نیز در آیین جشنواره فرهنگی هنری چشمه طی سخنرانی یادآور تلاش ها و مسیر پرتلاطم این جشنواره شد و عنوان کرد در این جشنواره ۱۰۴ فیلم کوتاه، ۱۱۲ هنر نمایشی، ۳۵۰ پادکست، ۱۱۰ اثر تجسمی، ۶۲۵ اثر ادبیات از آثار ارزشمندی بوده که به جشنواره رسیده و با داوری های صورت گرفته به تعدادی از برگزیدگان تندیس اهدا می‌شود، که این نشان از وجود هنرمندان شایسته این مرزوبوم می باشد.
دبیر کل جشنواره چشمه از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر که حامیان لایقی در این جشنواره بودند تشکر کرد و خواستار حمایت‌های همیشگی در زمینه های فرهنگی و معرفی این شهر به عنوان کانون فرهنگ و هنر شد.

امیر آزادروستا دبیر بخش اجرایی هنری جشنواره، جوانان هنرمند ساوجبلاغ را لایق جشنواره ملی دانست و بیان کرد:روزی برگزاری جشنواره در این شهر برایم آرزو بود و امروز خدا را شاکرم که در این شهر شاهد گردهمایی هنرمندان مطرح کشوری و استانی و شهرستانی در اختتامیه جشنواره ملی چشمه می باشیم و امید است شاهد روزهای بسیار خوبی در این عرصه باشیم.

اجرای نمایش تئاتر،اجرای نمایش نقالی، سخنرانی هنرمندان سینما، سخنرانی دبیر هنرهای نمایشی ، دبیر هنرهای تجسمی ، تقدیر از آقای خردروستا هنرمند خطاط ، تجلیل و اهدای تندیس به برگزیدگان فرهنگی و هنری از برنامه های پایانی این اختتامیه بود.


لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20265

برچسب ها