• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان البرز:

با توجه به فصل سرما و برودت هوا مراکز بهزیستی البرز آماده اسکان افراد بی خانمان شد

  • کد خبر : 20260
  • 04 دی 1402 - 11:37
با توجه به فصل سرما و برودت هوا مراکز بهزیستی البرز آماده اسکان افراد بی خانمان شد
مدیرکل بهزیستی استان البرز از آمادگی این نهاد حمایتی برای اسکان افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مراکز سرپناه شبانه و مرکز گذری آسیب در این استان خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز، جیهه محمدی فلاح روز دوشنبه افزود: مراکز گذری کاهش آسیب( DIC ) و مراکز سرپناه شبانه(شلتر) ، مکان هایی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده است .

وی ادامه داد: مراکز گذری کاهش آسیب از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلتر ها از ساعت ۱۶ الی ۱۰ صبح روز بعد، خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتارهای پرخطر هستند ارایه می دهند.

محمدی فلاح ادامه داد : در این مراکز خدماتی مانند دادن وعده غذای گرم ، مکان استراحت و خواب ، استحمام ، توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری هایی همچون اچ آی وی و ایدز و بیماری های مقاربتی ارائه می شود.

محمدی فلاح بیان کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا دو مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد است و به همین منظور از مردم نوعدوست استان البرز درخواست داریم در هر ساعت از شبانه روز نسبت به راهنمایی ، انتقال افراد و یا تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز جهت ساماندهی بی خانمان ها ، معتادین ،زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب بی سرپناه و دیگر گروه های هدف بهزیستی به مراکز اعلام شده همکاری لازم را داشته باشند.

۲مرکز شامل، مرکز گذری کاهش آسیب “رستا” واقع درکرج، اسلام آباد،۲۰متری شریعتی،بعد از سازمان آب،نبش کوچه غفاری و آمنه، با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر (از ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)و مرکز گذری /سرپناه شبانه “تولد دوباره” واقع در فردیس . خیابان اسکویه . بین بلوار اول و دوم با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر( ساعات کاری بصورت شبانه روزی) آماده اسکان افراد بی خانمان می باشند

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20260