• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خبر داد:

پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج تحویل شهرداری شد

  • کد خبر : 20243
  • 04 دی 1402 - 7:34
پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج تحویل شهرداری شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از واگذاری پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج به شهرداری خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در نشست تخصصی رسیدگی به مسائل و مشکلات این پروژه که در سالن جلسات معاونت عمران با حضور مدیران دستگاه های ذیربط برگزار شد، اظهار داشت: از اوایل دهه ۹۰ شهرداری با هدف ساماندهی رودخانه کرج بویژه در حد فاصل تهران- قزوین که به محیطی نازیبا و ناایمن تبدیل شده بود، پیشنهاد احداث مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری با عنوان دریاچه مصنوعی البرز را ارائه کرد.
وی افزود: به دلیل برخی مسائل فنی در مسیر احداث این طرح، اختلافی میان شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای البرز بوجود آمد که منجر به طولانی شدن روند اجرای آن شد.
این مسئول با اشاره به اینکه احداث این دریاچه می تواند علاوه بر ساماندهی ورودی شهر کرج موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان شود، خاطر نشان کرد: محدوده اجرای این طرح در ورودی کلانشهر کرج است که می تواند علاوه بر جذب گردشگران موجب تقویت هویت گردشگری کلانشهر کرج و در مجموع استان البرز شود.
در این نشست پس از ارائه گزارشی از سوی شهرداری کرج، آب منطقه ای البرز و دیگر مسئولان مرتبط با موضوع مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان نسبت به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو اقدام نماید.
همچنین مقرر شد در راستای همکاری با شهرداری کرج، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.
عقد قرارداد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری کلانشهر کرج و شرکت آب منطقه ای البرز در آینده ای نزدیک از دیگر مصوبات این نشست بود که از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=20243