۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به مددجویان بهزیستی البرز پرداخت شده است

وی در این خصوص اضافه کرد: در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی در جامعه کارگری و محیط کار تفاهمنامه ی همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که به اجرای برنامه های آگاهسازی، آموزشی، برنامه های اجتماع محور و کارزارهای رسانه ای در راستای مهارتهای زندگی ، پیشگیری از خشونت، خودکشی و اعتیاد می پردازد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از آسیبهای محیط کار موجب افزایش تولید و بهره وری، کارایی و اثربخشی بیشتر کارکنان، کاهش غیبت، کاهش حوادث، انگیزش شغلی و بالابردن سطح بهداشت و سلامت فردی و روانی کارگران میگردد که در این برنامه پس از هماهنگی با کارفرمایان و مدیران محیط کار و برگزاری جلسات توجیهی، با کمک کارشناسان خبره و تخصصی بهزیستی کلاس های آموزشی تدوین و اجرا شد.

وی اضافه در خصوص بحث اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: به لطف خداوندمتعال در بحث اشتغال تلاش قابل توجهی داشتیم و توانستیم در ۸ ماهه اول سال با ثبت اطلاعات ۱۸۱۰ نفر در سامانه رصد تحقق ۷۴ درصدی از برش ۲۴۷۵ نفری تعیین شده را داشته باشیم که راستی آزمایی آن نیز توسط اداره کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است و تلاش نمودیم تا حد ممکن مشاغل پایدار را برای جامعه هدف ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به تعداد ۶۵۶ نفر و به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود ۴ درصد پرداخت کردیم.

این مقام مسئول در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت بکارگیری جامعه هدف بهزیستی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف ۴ میلیارد تومان با نرخ سود ۴ درصد و اقساط ۸۴ ماهه را در دستور کار قرار داده و محقق نمودیم.

محمدی فلاح در ادامه با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقاء کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه ها و کارخانه ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار افزود: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوّق های ما در بحث اشتغال افراد می باشد.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان گفت : در ۸ ماهه اول سال جاری پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و کمک هزینه ارتقاء کارایی به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال برای تعداد ۲۸۳ نفر صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا