نشست خبری مدیرکل راهداری البرز برگزار شد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، علی زندی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد؛ با بیان اینکه استان البرز را می‌توان یک کارگاه عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل در نظر گرفت؛ گفت: در این حوزه، ۲۰۲ پروژه با هزار و ۶۷۶ میلیارد و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تمام نقاط استان در حال اجراست.
وی افزود: فقط در دور دوم سفر ریاست جمهوری که اخیراً صورت گرفت؛ ۲۸ پروژه راهداری افتتاح و ۱۲ پروژه زنی شد که مجموعاً اعتبار این ۴۰ پروژه به هزار و ۶۳ میلیارد تومان می‌رسد.
زندی‌فر در ادامه با اشاره به روکش آسفالت بیش از ۱۱۶ کیلومتر از راه‌های استان، گفت: علاوه بر این ۶۹ کیلومتر لکه گیری آسفالت، ۱۱۷ کیلومتر درز گیری و ۴۲ کیلومتر ساخت راه روستایی هم انجام شده است که برخی از این آسفالت ریزی‌ها برای نخستین بار پس از انقلاب صورت گرفته است.
این مسئول بیان کرد: سالانه حدود ۵۰ عابر پیاده به دلیل تردد از عرض اتوبان کشته می‌شوند به همین دلیل نصب نیوجرسی، میله کشی و ترمیم پل‌های عابر پیاده به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته تا این آمار در سال آتی ۳۰ درصد کاهش یابد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در شریان‌های اصلی استان البرز از جمله اتوبان کرج-تهران و کرج-قزوین، گفت: یکی از دلایل اصلی ترافیک در این مسیر نبود امکان عملیات عمرانی به دلیل تردد بالا است.
زندی‌فر در خصوص موضوع سیل اخیر جاده چالوس و لزوم ایمن‌سازی کامل این مسیر برای پیشگیری از حوادث مشابه هم گفت: برای جبران خسارات و ایمن‌سازی کامل به ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که جذب این اعتبار طی یک سال میسر نیست اما با شروع مرحله به مرحله ایمن‌سازی در حال جذب این اعتبار هستیم. به عنوان نمونه نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی محدوده خوزنکلا قرارداد بسته شده است. بودجه مورد نیاز برای ایمن سازی چهار پل آسیب دیده نیز گرفته شده است. می‌توان گفت با اقداماتی که آغاز شده طی سه تا چهار سال آینده این بودجه در محور چالوس هزینه شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در خصوص سرقت تجهیزات جاده‌ای در استان البرز هم گفت: یکی از مشکلات ما سرقت تجهیزات است. گاهی یک متر کابل تجهیزات روشنایی به سرقت می‌رود و اگرچه کابل ارزش چندانی ندارد ولی برای بازگشت روشنایی باید ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم. نرده‌های پل‌های عابر پیاده هم دائماً به سرقت می‌رود در حدی که فاصله نصب تا سرقت مجدد به یک روز هم نمی‌رسد. سارقان از برخی قطعات فلزی که ارزش چندانی ندارد هم نمی‌گذرند. در این خصوص حتی پایش پهپادی هم در دستور کار قرار داده‌ایم تا در نقاطی که خطر سرقت وجود دارد گشت‌زنی کند.
زندی‌فر در خصوص بحث دو طبقه شدن آزادراه کرج-تهران هم گفت: دو گزینه برای این مسیر مطرح بود یکی تونل و دیگری طبقه فوقانی که طرح تونل به دلیل نیاز به تجهیزات رد شد و در حال حاضر بحث طبقه فوقانی مطرح است. اجرای این طرح اقدام سختی نیست که مطالعات طرح جدید انجام شده و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا