کارگاه آموزشی مبارزه با آفات در عرصه های مرتعی و بیابانی برگزار شد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ در راستای توانمندسازی و افزایش دانش جوامع محلی، دو کارگاه آموزشی مبارزه با آفات در روستاهای مرادتپه و پلنگ آباد در زمان های مختلف با حضور  بهرهبرداران منابع طبیعی و علاقه مندان به بحثا آفات و بیماری های گیاهی  و با تدریس سجاد تیموری برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی که مختص مجریان و بهره برداران بود به بیان روش های مکانیکی، شیمیایی و بیولوزیکی مبارزه با جوندگان زیان آور و سپس به بیان اهمیت تاغزارهای روستا پرداخته شد و روشهای کنترل آفات درختان تاغ را تشریح گردید.

در ادامه این کارگاه حسین نعمایی رپیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد چگونگی و اهمیت اجرای پروژه 450 هکتاری مبارزه با آفات مراتع و تاغزارهای روستاهای مرادتپه و صحت آباد را برای حاضرین تبیین نمود و پس از اتمام کلاس بحث و تبادل نظر بین فراگیران و مدرس انجام و به پرسش های روستاییان پاسخ داده شد.

همچنین حسین نعمائی ضمن تشکر از اهتمام اداره امور بیابان و واحد آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی شهرستان اشتهارد جهت برگزاری این دوره ها اظهار داشت این اداره با جدیت برگزاری دوره های آموزشی را پیگیری خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا