• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز:

نتیجه معکوس درکنترل جمعیت سگها وهدر رفت بودجه اختصاصی یکصد میلیارد ریالی

  • کد خبر : 19834
  • 27 آذر 1402 - 14:52
نتیجه معکوس درکنترل جمعیت سگها وهدر رفت بودجه اختصاصی یکصد میلیارد ریالی
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی-پژوهشی در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت کشور اقداماتی در دست انجام است اما با توجه به اهمیت موضوع که سلامت جامعه را تهدید می کند، باید به صورت تخصصی در پی ارائه راهکارهای عملیاتی برای این مهم باشیم.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، حمید میرزایی با بیان این مطلب در هشتمین جلسه کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری(سگ های بدون صاحب) که با حضور اعضای کارگروه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در دستور العمل ابلاغی، در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری های کشور به استان البرز اختصاص یافت و استان نیز این مبلغ را در میان شهرداری های استان توزیع کرد.

وی افزود: اما با توجه به روند رو به افزایش سگ های بلاصاحب در استان و همچنین بالا بودن هزینه های مربوط به آن از جمله؛ زنده گیری، غربالگری، نگهداری، عقیم سازی و تحویل به سازمان پسماند با مشکلات متعددی مواجه هستیم که باید در کارگروهی تخصصی و پژوهش محور تعیین تکیلف شود.
میرزایی خاطر نشان کرد: گزیدگی از جمله مهمترین مشکلات موجود است که بر اساس آمار مرکز بهداشت استان از سال ۹۳ تاکنون با افزایش سه برابری مواجه بوده که نگران کننده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز همچنین خواستار ساماندهی وضعیت سگ های بدون صاحب که از حاشیه شهرها و مناطق روستایی وارد شهرها می شود، شد.
به گفته میرزایی بعد از موش، بیشترین تولید مثل مربوط به سگ های بدون صاحب است که در صورت عدم کنترل جمعیت آنها علاوه بر بروز مشکلات زیست محیطی، سلامت مردم نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
گفتنی است در ادامه این نشست هر یک از اعضای جلسه به بیان گزارشی از عملکرد دستگاه متبوع خود شده و خواستار ارائه راهکاری مشخص برای رفع این مشکل در سطح استان شدند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19834