• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

تلاش برای حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی

  • کد خبر : 19822
  • 27 آذر 1402 - 14:26
تلاش برای حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی البرز بر گسترش سطح همکاری و تعامل میان اتاق بازرگانی البرز و هیات اندیشه‌ورز بسیج اصناف استان به منظور بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های طرفین تاکید کرد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی روز دوشنبه در دومین نشست تخصصی هیات اندیشه‌ورز بسیج اصناف استان البرز که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، افزود: این نشست با هدف هم‌افزایی و مشارکت هر چه بیشتر میان هیات‌های اندیشه‌ورز و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برنامه‌ریزی و برگزار شد‌.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال ۹۹ دفتر تخصصی بسیج تجار و بازرگانان اتاق بازرگانی البرز با حضور دکتر حسن‌پور مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و جناب درویش مسئول دفتر بسیج تجار و بازرگانان کشور در محل اتاق بازرگانی البرز و با هدف استفاده از ظرفیت تلاشگران این عرصه در تقویت توانمندی‌های تولید و صنعتی راه‌اندازی شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به دیگر برنامه‌های تعاملی میان بسیج و فعالان بخش خصوصی در این مجموعه گفت: دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران بسیج تجار و بازرگانان کشور در تابستان سال گذشته به میزبانی اتاق بازرگانی البرز برگزار و در خصوص پیشبرد اقدامات لازم در زمینه تامین مواد‌اولیه، ماشین‌آلات و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه تولید و صنعت کشور از جمله البرز گفت‌وگو شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست اخیر نخبگان، متنفذین، معتمدین و اندیشه‌ورزان استان به میزبانی اتاق بازرگانی البرز و همزمان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: این نشست به لحاظ اهمیت و ارزش با حضور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز و جمعی از سپاهیان، بسیجیان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد.

رضایی در تشریح اقدامات حمایتی اتاق بازرگانی البرز از فعالان بخش خصوصی استان از برگزاری مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست‌های کارگروهی و کارشناسی آن در محل اتاق سخن گفت و افزود: مصوبات استانی این شورا که به ریاست استاندار و با حضور مدیران دولتی برگزار می‌شود، برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ضرورت دارد، برخی مصوبات این جلسات نیز که باید در سطح ملی رسیدگی شود، به شورای گفت‌وگوی ملی ارسال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر استاندار و هیات اقتصادی البرز به ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین در آبان‌ماه امسال که مراسم افتتاحیه آن با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صمت همراه بود، بیان کرد: در این نمایشگاه از بیشتر نقاط دنیا حضور داشتند و با توجه به اینکه نمایندگان اقتصادی البرز حضوری جداگانه از غرفه‌های ملی کشورمان در این نمایشگاه داشتند، فرصت بسیار خوبی بود که توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان به بازدیدکنندگان معرفی شود‌.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: مدیران و مسئولان اتاق بازرگانی البرز با مشورت‌گیری و همراهی استاندار در این نمایشگاه حضور داشتند تا چالش‌ها و نواقص پیش‌روی فعالان اقتصادی استان برای مشارکت در چنین رویدادهایی را از نزدیک رصد کرده و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

رضایی در بخش دیگری با توجه به پتانسیل‌های استان در حوزه صنایع مختلف غذایی، خودرو، کشاورزی و دیگر بخش‌ها و از طرفی فعالیت نخبگان بسیجی در زمینه‌های گوناگون عنوان کرد: برای همکاری و تعامل میان اتاق بازرگانی البرز و هیات اندیشه‌ورز استان به منظور بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های طرفین برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری خواستار عضویت و حضور افرادی به نمایندگی از هیات اندیشه‌ورز البرز در جلسات شورای گفت‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی شد و افزود: این اقدامات به هم‌فکری و هم‌اندیشی بیشتر در حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی استان کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه با اشاره به موفقیت این مجموعه در کسب رتبه یک برتر آموزشی برای سه سال متوالی در میان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور عنوان کرد: اعضاء هیات اندیشه‌ورز در صورت تمایل برای حضور در این دوره‌ها، می‌توانند از تخفیف ۵۰درصدی در پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به دستاوردهای اقتصادی بسیار موثر دور دوم سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به البرز در ۱۷ آذرماه و نشستی که در همان روز با فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: به دنبال سفر دکتر رئیسی و وزرای محترم به استان البرز در مجموع برای پیشبرد ۳۵ طرح اقتصادی توسط شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی استان و با سرمایه‌گذاری ۳۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی شد که از این رقم، بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه میان چند گروه صنعتی و تولیدی با استانداری البرز و در حضور رئیس‌جمهور به امضاء رسید.

رضایی در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه و رشد اقتصادی البرز عنوان کرد: البرز استانی صنعتی است و به دلیل ظرفیت‌های بالا در صنایع مختلف دارویی، غذایی، قطعات خودرو و دیگر بخش‌های تولیدی در بازار حوزه خلیج‌فارس و صادرات به این کشورها از پتانسیل بالایی برخوردار دارد، از موفقیت‌های اقتصادی استان، صادرات بیش از ۲۰ هزار کانتینر سبزی و صیفی تولید البرز در سال ۱۴۰۱ است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19822