• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
سرپرست استاندارد استان البرز:

طرح نظارتی استان البرز بر بازار شب یلدا آغاز شد

  • کد خبر : 19739
  • 25 آذر 1402 - 7:48
طرح نظارتی استان البرز بر بازار شب یلدا آغاز شد
سرپرست استاندارد استان البرز گفت: طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره بار استان به مناسبت شب یلدا آغاز شد.

به گزارش کوه سرفراز، محمد آئینی گفت: با توجه به نزدیک بودن طولانی ترین شب سال در کشور (شب یلدا) و نیز افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار به ویژه بازار مواد غذایی، طرح تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده اصناف آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را صیانت از حقوق آحاد جامعه در نظام تولید، توزیع و عرضه ذکر کرد.

این مسوول ادامه داد:در اجرای این طرح بازدیدهای میدانی مستمر از سوی اداره کل استاندارد و همراهی بازرسان مرکز ملی اندازه شناسی در استان انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: گزارشها و شکایات مردمی در خصوص کم فروشی و گرانفروشی بررسی خواهد شد که در این بازه زمانی، نظارت بر وسایل سنجش و توزین مراکز فروشگاه های بزرگ، صنوف شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و فروشگاه های پروتئینی در اولویت قرار دارد.

سرپرست استاندارد استان البرز به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به آزمون چهار هزار و نهصد و چهل هشت ترازوی مورد استفاده در اصناف استان، تحت نظارت و آزمون قرار گرفته که صحت عملکرد بیش از ۹۹.۵ درصد ترازوها مورد تایید استاندارد است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19739