امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح، شکستخوردهترین نهاد جهانی است
زهرای اطهر را از جهات مختلف به پدرش شبیه دانستهاند
وی در ادامه با اشاره به اینکه رسول خدا به بیان قرآن کریم الگوی بشریت است، افزود: انسان احتیاج به الگو دارد تا در مسیر رشد و کمال خود با تبعیت از او به مقصد برسد. در امور دیگر هم همینطور است. قرآن پیامبرش را الگو معرفی کرده است. بعد میبینیم در روایات فراوانی که از فریقین نقلشده، زهرای اطهر را از جهات مختلف به پدرش شبیه دانستهاند. عایشه میگوید: «کسی را در سیما و گفتار و رفتار، هنگام بر خواستن و نشستن از فاطمه علیهاالسلام به پیامبر خدا شبیهتر ندیدم. هیچکس را در حرکات بدن، راه و رسم زندگی و سخن گفتن از فاطمه به رسول خدا شبیهتر ندیدم».
رفعت مقام و جایگاه بلند صدیقه طاهره سلاماللهعلیها قابلدرک و فهم نیست
امامجمعه کرج بابیان اینکه رفعت مقام و جایگاه بلند حضرت قابلدرک و فهم برای همچون منی نیست مگر کلماتی که رسول خدا و اهلبیت درباره ایشان گفتهاند را بفهمیم که آنهم ساده نیست، گفت: رسول خدا حجت الهی است که قرآن کریم بالصراحه میگوید همه حرکات، سکنات، سخن، سکوت، محبت و خشم رسول خدا از روی هوا و هوس و خودبینی نیست. «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی»؛ هرگز از روی هوای نفس سخن نمیگوید. از روی عصمت به کسی محبت میکند و یا خشم دارد که منعکسکننده خشم و رضای الهی است.
آیتالله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: رسول خدا درباره حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها بیانی را فرمودند که همه شنیدهاید: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى یَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَهَ وَ یَرْضَى لِرِضَاهَا»؛ این بیان پیامبری است که از روی میل شخصی سخن نمیگوید و عاطفه پدر و فرزندی و امثال اینها زمینه گفتن این کلام و مشابه این بیان نیست. لذا فهم مطلب کمی سخت میشود.
خشنودی و غضب زهرای اطهر معیار و ملاک حق و باطلشده است
وی در ادامه بابیان اینکه صدیقه طاهره آنقدر سیر معنوی و قرب الی الله پیداکرده که شده معیار و سنجه تشخیص کاری که مورد رضایت و یا نارضایتی خدای تعالی است، گفت: اگر ما مواظب نفس خودمان باشیم و حلال و حرام را رعایت کنیم و از دستورات خدای متعال تخطی نداشته باشیم این قوه در ما به وجود میآید که حق را از باطل تشخیص دهیم. آیات تقوا این را بشارت داده که اگر تقوا داشته باشید فرقان حق و باطل را به دست میآورید اما آنچه درباره زهرای اطهر گفته میشود این نیست که ایشان حق را از باطل خوب تشخیص میدهد. آنچه این روایت میگوید این است که خشنودی و غضب حضرت خودش معیار و ملاک حق و باطلشده است.
زهرای اطهر سلاماللهعلیها میزان الاعمال است
نماینده ولیفقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه صدیقه طاهره سلاماللهعلیها آنقدر طهارت نفس پیداکرده که معیار حق و باطلشده است، گفت: به این بیان نبوی، زهرای اطهر سلاماللهعلیها میزان الاعمال است. پس با دقت در بیانات ایشان میتوانیم بفهمیم در این زمان به وظائف خودمان عمل میکنیم یا نه. اگر عزیزان به فرازهای خطبه فدکیه توجه داشته باشند دستورالعملهایی برای همه زمانها و برای افراد مختلف بیانشده است و بسیار درسآموز است.
یکی از کارهای دشمن پنهان شدن پشت شعارهای زیبا و دهانپرکنی مثل حقوق بشر است
آیتالله حسینی همدانی بابیان اینکه در خطبه فدکیه، حضرت به ما یاد داده است که از دشمنان اطاعت نکنیم و فریب ترفندهای موذیانه و تفرقهافکنانه آنان را نخوریم، گفت: یکی از کارهای دشمن پنهان شدن پشت شعارهای زیبا و دهانپرکنی مثل حقوق بشر است که قدرتهای استعمارگر بهعنوان حربه برای سلطه بر کشورها از آن استفاده میکنند و میبینید که چگونه با همین عنوان جنایت و ظلم خود را گسترش میدهند. یا همین عنوانی که ده سالی است به تصویب نمایندگان کشورهای جهان رسید و ۲۷ آذر را روز جهان عاری از خشونت و افراطیگری نامیدند.
شهید آیتالله دکتر مفتح را مدعیان جهانی ضد خشونت به شهادت رساندند
وی در ادامه بابیان اینکه همین ده سال را بررسی کنید و خشونتهایی که علیه ملتها، قدرتهای بزرگ اعمال کردهاند را لیست کنید، شرمآور خواهد بود، گفت: قبل از این تاریخ هم همین قدرتها مستقیماً و یا توسط عوامل و ایادی که در کشورها داشتند ظلم و جنایت و خشونت میکردند که کشور ما طعم این خشونتها را زیاد چشیده است. شهید آیتالله دکتر مفتح (ره) این دانشمند مجاهد باتقوای آشنای به علوم مختلف، شخصیتی که بیشترین تلاش را برای برقراری وحدت حوزه و دانشگاه بکار برد را همین مدعیان جهانی ضد خشونت به شهادت رساندند.
وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب و نظام را باقدرت به آرمانهای بلندش خواهد رساند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: یکى از گفتمانهای اصیل انقلاب اسلامى، وحدت حوزه و دانشگاه است که در منظومه فکرى امامین انقلاب، مطرح بوده که اگر این ظرفیت بینظیر با برنامه و درست مورد بهرهبرداری قرار گیرد، خیلی زود انقلاب و نظام را باقدرت به آرمانهای بلندش خواهد رساند.
آیتالله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند: «از چیزهایى که امام بزرگوار روى آن تأکید میکردند، ارتباط حوزه و دانشگاه بود. مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، ترکیبى است که اگر بهدرستی زوایاى معناى رمزى آن شناخته شود، هم براى کشور و آینده بسیار بابرکت است و هم براى دشمن و نیروهاى مهاجمِ مزاحمِ کینهورز خارجى و ایادى داخلى آنها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است. این ترکیب، یک معناى رمزى و سمبلیک دارد».
وی افزود: بیانات حضرت آقا در این زمینه بسیار رهگشا و کاربردی است که قسمت اعظم آن محقق نشده است. مثل شناخت محیط طلبگی از سوی دانشگاهیان، آگاهی حوزه از نظام آموزش دانشگاهی، ارتباط مستمر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه، ترویج ارزشهای معنوی و دینی در دانشگاهها، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا، تحول و استفاده از روشهای علمی جدید و کارساز، آیندهنگری همراه با طرح و برنامه و امثال اینها که باید از طریق مسئولین هر دو مرکز بهطور جد دنبال شود.
کشورهای منفعتطلب و زیادهخواه به اسم مبارزه با خشونت و افراطیگری، بزرگترین جنایات بشری را مرتکب شدهاند
خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه تا امروز کشورهای منفعتطلب و زیادهخواه در همین منطقه غرب آسیا به اسم مبارزه با خشونت و افراطیگری، با ایجاد بحرانهای مختلف، بزرگترین جنایات بشری را مرتکب شدهاند، گفت: حتی توسط همین فضای مجازی هم برعلیه مردم جهان خشونت میکنند و فکر و اندیشه انسانها را میکشند و یا به اسارت خود درمیآورند.
امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح، شکستخوردهترین نهاد جهانی است
آیتالله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح و پایان دادن به خشونت، شکستخوردهترین نهاد جهانی است، گفت: خوب در جریان غزه که این روزها جنایاتی که در آنجا میشود مثل شمس فی رابعه النهار است سازمان ملل چه کرده است؟
حق وتو برای قدرتهای استکباری و استعماری یعنی جاهلیت و قانون جنگل / این قانون، بشری و انسانی نیست
وی در ادامه بابیان اینکه برای ۵ عضو دائم در این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین حق وتو قرار دادهاند، گفت: حق وتو برای قدرتهای استکباری و استعماری یعنی جاهلیت و بربریت و هرجومرج جهانی، حق وتو برای این قدرتها یعنی قانون جنگل، یعنی حمایت از تروریسم دولتی، یعنی نمیخواهیم قبول کنیم که صهیونیستها شکستخوردهاند؛ یعنی با این حق اعلام میکنیم که این قانون، بشری و انسانی نیست، این نهادهای بینالمللی در این فقره ثابت کردند که هیچ خاصیتی ندارند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه با وتو کردن نمیتوانید برای موجود خبیثی که تشت رسواییاش افتاده آبرو بخرید، گفت: وتو یعنی ای جامعه جهانی از ما به خاطر دفاع از نسلکشی متنفر باش؛ و ما هم متنفریم و صدای تنفر ما را از مصلای کرج با شعار مرگ بر اسرائیل بشنوید.