• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

رسانه ها ، سربازان خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمنان انقلاب اسلامی هستند

  • کد خبر : 19695
  • 23 آذر 1402 - 16:18
رسانه ها ، سربازان خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمنان انقلاب اسلامی هستند
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در البرز اظهار داشت : امروز رسانه ها و خبرنگاران رسالت اطلاع رسانى دقیق از جریان انتخابات و مقابله با جنگ روانی دشمن را عهده دار هستند.
به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، ” نشست تبیین قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی “با حضور سعید جابری انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، دکتر تدین نماینده دادستانی عمومی و انقلاب البرز ، دکتر حسینی موخر مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز ، دکتر آذری مدیر کل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز ، عباس زاده مدیر عامل خانه مطبوعات البرز و جمعی از مدیران رسانه ها و خبرنگاران در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار گردید.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تشکر و قدردانی از تولید اخبار و اطلاع رسانی مناسب حضور ریاست محترم جمهور در دومین سفر به این استان و انعکاس خدمات همه ارکان استان گفت : رسانه‌ها با تولید اخبار شفاف ، منصفانه و امید آفرین می‌توانند در اعتماد آفرینی به مردم در همه زمینه ها به ویژه صحنه هایی که مشارکت مردم را شاهد هستیم از جمله در انتخابات نقش موثری داشته باشند.
وی ضمن اشاره به اهمیت تولید محتواهای منطبق با قانون از سوی رسانه‌ها به موضوع انتخابات اشاره و اذعان نمود : رسانه‌ها می توانند تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با جریان سازی و عملیات روانی درست در مقابل امپراطوری رسانه ای دشمن ایستاده و در شرایطی که از شعارهای کذایی زن ، زندگی ،آزادی برای کمرنگ نمودن حضور مردم در عرصه های مورد نظر نظام که با مشارکت مردم رابطه مستقیم دارد استفاده می کنند بایستند و با تحلیل های درست فضای انتخابات را داغ‌تر نمایند ، رسانه و فضای مجازی برای ما در قیاس با سایر موضوعات مرتبط با انتخابات از اهمیت بیشتری برخور دارند و ما به خبرنگاران و اصحاب رسانه ایمان و اعتماد داریم و نوکری آنها را می کنیم.
دکتر آذری مدیر کل دفتر سیاسی استانداری در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخته و با تشریح چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات که شامل؛ سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت می باشد تاکید نموده و اظهار داشت: باید رسانه ها هم با این رویکرد عمل کنند و با تشریح قانون انتخابات در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت در فضای مجازی از رسانه‌ها خواست تا فصل ششم قانون جدید انتخابات در ارتباط با تبلیغات را مطالعه کنند.
وی  افزود : هدف از برگزاری این نشست ، تشریح قانون انتخاباتی و آشنا کردن دست اندرکاران رسانه ها و فضای مجازی با چگونگی استفاده صحیح از بستر تبلیغات و اطلاع رسانی شهروندان از حضور کاندیداها در ایام انتخاباتی می باشد .
وی به اهمیت افزایش درصد مشارکت واجدان شرایط در انتخابات پیش رو گفت: بیان واقعیت ها، شفاف سازی عملکرد ها و جهاد تبیین از عوامل مشارکت حداکثری در انتخابات است .
دکتر تدین نماینده محترم دادستانی عمومی و انقلاب البرز با تشریح قانون جدید انتخابات و ابعاد حقوقی مرتبط و نقش رسانه ها و کانال ها و گروه های فعال در فضای مجازی در حفط امنیت انتخابات و کاهش جرایم انتخاباتی اظهار داشت : مدیریت فضای مجازی در ایام انتخابات از ضرورت‌هاست و به استناد قانون انتخابات ،عناوین مجرمانه و جرایم مشخص شده را تشریح کرد.
دکتر حسینی موخر ، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز افزود : از مقولاتی که دشمن به شدت به دنبال آن است، از بین بردن آرامش روانی جامعه، بی اعتمادسازی مردم، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه های مختلف است ، ما باید در اطلاع رسانی دقت کنیم و آرامش را که حق مردم است را به هم نزنیم ، باید با روشنگری و تبیین ، زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنید .
وی به نقش نشریات محلی و تلاش خبرنگاران برای ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: قانون انتخابات منتشر شده و در دسترس است تا همه بتوانند آن را مطالعه کنند ، تشویق مردم به حضور در انتخابات و پیشگیری از بروز برخی تخلفات از جمله رسالت خبرنگاران و صاحبان نشریات محلی و سراسری است .
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در البرز در خاتمه اظهار داشت : ضمن تشکر از حمایت مجموعه اجرایی انتخابات و دادستانی محترم استان بویژه دکتر مددی و جناب آقای رمجی ، از خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان خواست که با هوشیاری و دقت نظر در رصد فضای مجازی و بررسی تولیدات خبری رسانه ای که ممکن است منجر به تخریب برخی چهره های نامزده های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان گردد ، اصحاب رسانه استان نسبت به شفاف سازی و هدایت هوشمندانه گام برداشته و به امید آفرینی در مردم  تلاش نمایند .
لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19695

برچسب ها