• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
همزمان با سفر ریاست جمهور به استان البرز:

گشایش صنایع پویا و بالنده در سفر کاری وزیر صنعت به البرز

  • کد خبر : 19621
  • 22 آذر 1402 - 7:31
گشایش صنایع پویا و بالنده در سفر کاری وزیر صنعت به البرز
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفر هیات دولت به استان البرز، ۶ طرح بزرگ صنعتی را با فناوری بالا افتتاح کرد، واحدهایی که در اوج پیچیدگی و تحریم ، فعالیت هریک از آنها از شکوفای ، پویایی و بالندگی فناوران و صنعت ایرانی حکایت دارد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایرنا، همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز ۶ طرح جدید صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان به بهره برداری.

افتتاح طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا در البرز

شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا وابسته به گروه صنعتی مپنا اولین طرح تولیدی صنعتی بود که صبح جمعه ۱۷ آذر ماه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان فردیس استان البرز آغاز به کار کرد.

این شرکت با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۵ هزا رو ۹۲۶ متر مربع و زیربنای ۳۱هزارو۹۸۳ متر مربع احداث و به بهره برداری رسید.

ساخت کنترل انواع فرآیندهای صنعتی، شارژ خودروهای برقی و تولید خودروهای الکتریکی مهمترین بخش فعالیت این مجموعه است که فناوری جدید در کشور محسوب می شود.

گشایش این طرح تولیدی افزون بر مزین های فراوان اقتصادی و زیست محیطی با اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر در استان البرز همراه شد

برقی سازی اتوبوس ها خبر خوش وزیر صمت

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در حاشیه گشایش این طرح تولیدی اعلام کرد: برق سازی اتوبوس های عمومی و موتورسیکلت های کار برای زدودن آلایندگی از شهرهای کشور هدفگذاری شده است.

علی آبادی افزود: یکی از نیازهای برقی سازی حمل و نقل فراهم کردن زیرساخت است که باید امکان شارژ سریع خودروهای برقی را فراهم کرد؛ به ۲ علت زیست محیطی و اقتصادی بودن خودروهای برقی ناگزیر هستیم به سمت برقی سازی حمل و نقل حرکت کنیم که این کار نقش مهمی در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکل محیط زیست و توسعه برق سازی خودروها از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: در برنامه های دولت سیزدهم نیز برای برقی سازی خودروها، منابع لازم اختصاص داده شده است و ما به دنبال این هستیم زیرساخت شارژ برقی را در کل کشور فراهم کنیم.

علی آبادی گفت : در مرحله اول برقی سازی خودروها تاکید بر حمل و نقل عمومی است چرا که در حمل و نقل عمومی بیشترین حجم آلودگی را داریم. شهرداری ها در این موضوع بیشترین همکاری را دارند و شهردارهای تهران، مشهد و کرج پیشرو هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکل محیط زیست و توسعه برق سازی خودروها از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی و اینکه مسافرت هوایی از جمله چالش های جدی کشور است، بیان کرد: به مقدار کافی هواپیما نداریم و هواپیماهای موجود نیز چون در وضعیت نگهداری مناسبی نیستند، سفر بدون تأخیر ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع نواقص و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای صنعت حمل و نقل کشور را از جمله وظایف این وزارتخانه برشمرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد دریامحور صحبت داشتند، بنابراین باید قایق های ماهیگیری و شناور بسازیم و برای تقویت اقتصاد دریامحور تلاش کنیم؛ با وجود زندگی چندین ساله در کنار دریا هنوز اقتصاد دریامحور نداشته و حتی توانایی ساخت یک موتور برای شناور دریایی را نداریم.

علی آبادی با اشاره به فرسوده بودن ماشین آلات معادن کشور و عدم وجود دستگاه های کاربردی برای معادن کشور گفت: ادعای ساخت موتور هواپیما را داریم ولی برای معادن ماشین آلات معدنی نساختیم؛ حتی تأمین ماشین آلاتی چون کمپرسور و لودر برای معادن نیز انجام نشده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای برطرف سازی نیازها و توسعه صنایع تصریح کرد: دیگر انتظار اداره بهتر را ندارم چون نیازمند تحول هستیم؛ باید به دنبال دگرگونی باشیم که تحقق این تحولات نیازمند یک حرکت انقلابی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تحقق یک جهش بزرگ در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان البرز تأکید کرد: وضع موجود را نباید خوب دید چون خوب دشمن عالی است، باید به سمت عالی شدن حرکت کرد؛ یکی از شاخص های سازمان عالی انتخاب مدیر از درون دستگاه است. علی آبادی با ابراز امیدواری از عالی بودن اداره کل صمت استان البرز عنوان کرد: نباید در انتظار فراهم کردن زیرساخت ها بمانیم، تحول و دگرگونی یعنی اینکه خودمان برای توسعه و فراهم شدن زیرساختن های متناسب تلاش کنیم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت همگانی برای استفاده از ظرفیت های استان البرز برای حل مسائل این استان ادامه داد: استان زیبای البرز و به تعبیر مقام معظم رهبری ایران کوچک دارای صنایع بزرگ و توانمندی است؛ البرز استان پرپتانسیلی است که می توان از این پتانسیل ها برای رفع بسیاری از مشکلات بهره مند شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دنیا در آستانه تحول بزرگی قرار دارد، بیان کرد:

وزیر صمت اظهار کرد: در برنامه های دولت سیزدهم نیز برای برقی سازی خودروها، منابع لازم اختصاص داده شده است و ما به دنبال این هستیم زیرساخت شارژ برقی را در کل کشور فراهم کنیم. علی آبادی گفت : در مرحله اول برقی سازی خودروها تاکید بر حمل و نقل عمومی است چرا که در حمل و نقل عمومی بیشترین حجم آلودگی را داریم. شهرداری ها در این موضوع بیشترین همکاری را دارند و شهردارهای تهران، مشهد و کرج پیشرو هستند.

گشایش کارخانه های پیشرفته در ساوجبلاغ

مقصد دیگر سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ بود که با سه افتتاح متفاوت همراه شد ، نخست کارخانه تولید انواع نخ با کاربرد در صنایع نساجی درزمینی به مساحت ۱۵ هزار۷۴۳ متر مربع با زیربنای هشت هزارو۲۶۵ متر مربع راه اندازی شد.

برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این کارخانه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد رالخ سرمایه هزینه شده است. ۲۸۰ نفر با راه اندازی این کارخانه مشغول به کار شدند.

راه اندازی کارخانه ساخت لوازم خانگی بخش دیگر سفر علی در ساوجبلاغ بود که در آیینی کارخانه ساخت تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در زمینی به گستره ۹۷هزارو۱۱۶ متر مربع و با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

راه اندازی کارخانه جدید ساخت لوازم خانگی ساوجبلاغ، ۷۵۰ نفر فرصت شغلی مستقیم به همراه داشت.

راه‌اندازی نیروگاه تولید برق و حرارت با حضور وزیر صمت در ساوجبلاغ

نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.این نیروگاه که سوخت آن گازی است یکی از کیفی‌ترین نیروگاه‌های کوچک تولید برق کشور در نوع خود است.

با بهره‌برداری از این نیروگاه، انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی وابسته به مجتمع شرکت زر شهرستان ساوجبلاغ تامین شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه سفر خود به ساوجبلاغ از بخش های محتلف تولید شرکت بزرگ مواد غذایی زر بازدید کرد . این مجموعه یکی از شرکت های گسترده کشور محسوب می شود بیش از ۱۳ هزار شغل به طور مستقیم ایجاد کرده است ضمن آنکه محصولات آن به کشورهای اروپایی ، آسیایی و سایر مناطق جهان صادر می شود.

ادای احترام وزیر صمت به مقام شامخ شهدا در ساوجبلاغ

«عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه در سفر به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به مقام شامخ شهدای والامقام این خطه از میهن اسلامی ادای احترام کرد

راه اندازی باتری سازی اشتهارد

وزیر صمت با حضور در شهرستان اشتهارد ۲ کارخانه بزرگ تولیدی و صنعتی را افتتاح کرد. کارخانه تولید انباره‌های سبراسید ساکن و پلیت باتری که در ساخت انواع باتری کاربرد دارد یکی از این واحدهای صنعتی بود که با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید. این واحد صنعتی در زمینی با زیربنای ۱۲ هزار و ۲۱۸ متر مربع با سرمایه گذاری ثابت چهار هزار میلیارد ریال در مدت ۲ سال احداث و راه اندازی شده است.

. مهدی موحد مدیرعامل صنعت باتری در این مراسم، با اشاره به اهمیت باتری های سیلد اسید در ایجاد پایداری در چرخه تولید و خدمات، گفت: پیش از این عمده نیاز کشور از طریق واردات تامین می شد که با راه اندازی خط تولید کامل باتری های سیلد اسید در مجموعه ای به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و تولید محصولات منطبق با دانش روز و استانداردهای بین المللی، وابستگی به واردات در این حوزه به صورت کامل قطع شده است.

وی در ادامه افزود که همه فعالیت های صنعت باتری با محوریت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا صورت می پذیرد و برپایه دانش فنی و توانمندی های ایجاد شده بنا داریم که به زودی در بازارهای منطقه ای حضور پرقدرتی را داشته باشیم.

موحد گفت : طرح توسعه صنعت باتری های لیتیوم نیز در درست اجرا بوده و خط تولید این باتری که به عنوان باتری نسل جدید نیز شناخته می شود، در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است این شرکت ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار عدد معادل یک هزارو۵۰۰ باتری را دارد.

گشایش کارخانه منسوج و تشکیل لایه به روش مذاب

همچنین کارخانه ساخت منسوج بی بافت و تشکیل لایه به روش مذاب و آب با کاربرد در تولید البسه بیمارستانی و انواع ماسک با سرمایه گذاری ثابت ۱۲ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرک صنعتی اشتهارد بهره‌برداری شد. این واحد صنعتی در زمینی به گستره ۴۰ هزار و ۲۸۷ متر مربع با زیربنای ۲۵ هزار ۴۸۷ متر مربع و اشتغالزایی مستقیم ۱۸۰ نفر احداث شده است.

تعریف ۲۱ پروژه پیشران تحول اداری در وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اختصاصی با کارکنان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به لزوم ایجاد تحول در سازمان های تابعه این وزارتخانه گفت: برای تحقق این تحول ۲۱ پروژه پیشران تعریف کردیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس علیآبادی اظهار کرد: معیشت کارکنان یکی از موضوعات اولیه است و از ابتدای کار دنبال حل آن بودیم ولی انگار روی تردمیل در حرکت هستیم؛ این موضوع را در هیات دولت و دیگر جلسات بارها مطرح کردم ولی متأسفانه نگاه اشتباه باعث شده که در سطح ملی نیروهای نخبه از دولت خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حال خالی شدن از نیروهای نخبه بوده و این خیلی خطرناک است، ادامه داد: مشکلات اداری و ساختمان هم که مطرح است و متأسفانه ادارات کل استان‌ها از نظر ساختمانی وضعیت خوبی ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم ایجاد تحول در این وزارت و ادارات متبوع تصریح کرد: برای تحقق این تحول ۲۱ پروژه پیشران تعریف کردیم؛ یکی از آنها خودروی برقی هست چون خودرو به عنوان یک المان مهم زندگی شهروندی و یکی از مهمترین دغدغه‌های ذهنی مردم محسوب می‌شود.

علی آبادی با اشاره به قرار داشتن در یک دوره تحولی و در حال تغییر بودن دنیا بیان کرد: نباید به دنبال انجام کارهای قبلی مثل ساخت خودروی دنده اتوماتیک و یا احداث کارخانه گیربکس‌سازی باشیم؛ دوره این موارد به پایان رسیده و باید رو به جلو گام برداریم تا مردم نیز شاهد این تحول باشند.

وی با اشاره به لزوم تقویت صنعت حمل و نقل ریلی در کشور اضافه کرد: در سفر به شانگهای از هر نقطه این کشور گسترده با قطار و در فاصله زمانی یک الی ۲ ساعت سفرهای برون شهری داشتیم؛ به عنوان مثال مسیر ۴۰۰ کیلومتری از شانگهای تا پکن را با طی یک ساعت و نیم از طریق مسیر ریلی رفتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با گلایه از به ظرفیت کامل نرسیدن متروی تهران ـ کرج برای تردد بسیاری از کارمندان عنوان کرد: راه حل رفع این مشکل خیلی آسان است چون مسیر را اختصاص دادیم؛ فقط باید قطارهای پرسرعت را به تعداد کافی برای این خط اختصاص دهیم تا مسافران در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند.

علی آبادی با اشاره به اینکه مسیر ریلی تهران به مشهد نیز روزانه تعداد زیادی مسافر متقاضی دارد، ادامه داد: در این خط نیز هنوز نتوانستیم مشکل تعداد قطار و سرعت آنها را حل کنیم؛ این مسیر ظرف ۱۲ ساعت طی می‌شود، در حالی که این زمان باید به دو تا سه ساعت کاهش پیدا کند.

رییس جمهور و هیات دولت در دور دوم سفراستانی روز جمعه ۱۷ آذر ماه مهمان مردم استان البرز بودند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19621